AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Jeg har ikke venner, og jeg syns det er slitsomt med sosiale medier på grunn av det. Sletta nylig facebook, men beholdt messenger og instagram da. Men når jeg ikke har venner blir det enten fullt opp med fremmede på åpen konto og bortimot kun 4 på lukket konto. Har jeg kontoen åpen blir jeg fulgt av bedrifter, bloggere og slikt. Har jeg kontoen lukket er det kun de jeg selv vurderer som personlige kontoer jeg tillater å følge meg og da kan jeg poste mer private bilder også. Jeg har opplevd at på en tidligere åpen konto ble bilder tatt og spredd rundt og andre brukte de som sitt eget bilde uten å kreditere. Derfor sliter jeg litt her. Hvordan forholder du deg som er i samme venneløse situasjon til din instagram? Anonymkode: 97a9a...1fb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Jeg har bare noen få venner, men instagram har jeg aldri hatt - ser ikke vitsen med det. Har fb og snap, det får holde til å se hva andre driver med. Anonymkode: 05a77...b65 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare noen få venner, men instagram har jeg aldri hatt - ser ikke vitsen med det. Har fb og snap, det får holde til å se hva andre driver med. Anonymkode: 05a77...b65 Ok, snap da. Hvordan velger du hvem som får se dine snapper og være venn på facebook? Anonymkode: 97a9a...1fb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, snap da. Hvordan velger du hvem som får se dine snapper og være venn på facebook? Anonymkode: 97a9a...1fb Jeg sender kun snap til folk jeg kjenner. Det samme med Facebook og Instagram, det er bare folk jeg kjenner som har tilgang til det jeg poster. Dersom du ikke har venner er det kanskje ingen det er relevant å sende snap etc til? Når det er sagt så lar det seg vanligvis gjøre å skaffe venner også, uavhengig av om du skal være på SoMe med dem, og det er sunt for helsa di vil jeg tro? Anonymkode: 531bb...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sender kun snap til folk jeg kjenner. Det samme med Facebook og Instagram, det er bare folk jeg kjenner som har tilgang til det jeg poster. Dersom du ikke har venner er det kanskje ingen det er relevant å sende snap etc til? Når det er sagt så lar det seg vanligvis gjøre å skaffe venner også, uavhengig av om du skal være på SoMe med dem, og det er sunt for helsa di vil jeg tro? Anonymkode: 531bb...7c2 Det er ingenting i veien med min helse takk. Jeg jobber i enkeltmannsforetak og har fullt opp med jobb og dårlige venner har jeg kuttet kontakt med. Passer dårlig å ha forretningsforbindelser på venneliste på instagram fordi den ikke er om jobb. Anonymkode: 97a9a...1fb
Gjest Gjestinnom Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting i veien med min helse takk. Jeg jobber i enkeltmannsforetak og har fullt opp med jobb og dårlige venner har jeg kuttet kontakt med. Passer dårlig å ha forretningsforbindelser på venneliste på instagram fordi den ikke er om jobb. Anonymkode: 97a9a...1fb Hvis du driver egen næring kan du bruke Instagram til din næring. Da vil potensielle og faktiske kunder like hva du poster (gitt at det er passe interessant).
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 Akkurat nå, Gjestinnom skrev: Hvis du driver egen næring kan du bruke Instagram til din næring. Da vil potensielle og faktiske kunder like hva du poster (gitt at det er passe interessant). Nei det er nettopp det jeg ikke ønsker. Instagram skulle være mitt lille pusterom i en travel hverdag og da ønsker jeg ikke å måtte forholde meg til klienter der også. Anonymkode: 97a9a...1fb 1
Gjest Gjestinnom Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er nettopp det jeg ikke ønsker. Instagram skulle være mitt lille pusterom i en travel hverdag og da ønsker jeg ikke å måtte forholde meg til klienter der også. Anonymkode: 97a9a...1fb Ok. Men da får du tagge det du legger ut slik at alle kan søke opp dine bilder og plutselig får du følgere, fordi de liker dine bilder. Du kan jo starte å poste en del og gi det en prøvemåned før du ser om det er noe for deg?
tirben Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 Jeg bruker instagram for å dele bildene mine over hele verden. Jeg legger aldri ut private bilder, men deler bilder som jeg anstrenger meg for å få fine. Jeg elsker fotografering og dette er en måte for meg å få vist fram bildene mine både til kjente og ukjente. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 Jeg er godt likt, snill mot alle, men har likevel få venner selv. Men de jeg har er gode venner, som jeg kan fortelle alt til. Bedre det enn å ha mange venner som ikke stiller opp. Jeg hadde Facebook og Instagram, men slettet det. Noen venner av meg hadde 2000 venner på Facebook. Det sier seg jo selv at dette ikke er venner. Facebook og sosiale medier generelt er kun fasade skryting. Se på meg, jeg har 2000 venner, se på meg hvor pen jeg er på denne "selfien", med 300 likes, hvor jeg er sikker på at man kunne ikke holdt en intressant samtale med 1/3 av de, "se på meg, nå koser jeg meg med noe rødt i glasset på hytta" bare tull alt sammen. Anonymkode: ab6b4...ee9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 On 5/18/2018 at 5:23 PM, AnonymBruker said: Ok, snap da. Hvordan velger du hvem som får se dine snapper og være venn på facebook? Anonymkode: 97a9a...1fb Jeg sender snap til foreldrene mine, tantebarna mine og broren min, og en kompis. Det er kun de jeg sender til, legger ikke ut story. På fb har jeg folk fra jobb/studier, familie og et par venner. Bruker fb mest til å lese i hobbygrupper hvor jeg kan finne inspirasjon til ting jeg vil lage Tror det er over 2 år siden jeg la ut noe selv på fb, og skriver aldri i gruppene. Jeg har ikke instagram, men har forstått det slik at det er masse bilder og man kan like disse, om jeg hadde brukt det for å få et pusterom fra alt annet hadde jeg nok sett på bilder av ting som interesserer meg og funnet inspirasjon til turer, håndarbeid og slike ting. Anonymkode: 05a77...b65 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 Har ikke instagram lenger, deaktiverte for 2-3 månender siden! Beste jeg har gjort. Nå har jeg bare Facebook (bruker lite), Messenger og Snapchat. Anonymkode: 2f643...791 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #14 Skrevet 20. mai 2018 Jeg bruker Instagram som et fotoalbum til kattene mine. Det er broren min, faren min, ei jeg gikk på kurs med og en arbeidskollega som ser dem. Hvis noen spør om jeg har Instagram, så får de se dem også. For meg er det mere en "se så fine/morsomme katter jeg har"-konto og ikke akkurat en sosial plattform. Legger det ut fordi kattene gjør meg glade og jeg blir glad selv når jeg blar gjennom kontoen min :). Anonymkode: ea675...768 1
Gjest BearMama Skrevet 20. mai 2018 #15 Skrevet 20. mai 2018 På 19.5.2018 den 18.18, AnonymBruker skrev: Jeg er godt likt, snill mot alle, men har likevel få venner selv. Men de jeg har er gode venner, som jeg kan fortelle alt til. Bedre det enn å ha mange venner som ikke stiller opp. Jeg hadde Facebook og Instagram, men slettet det. Noen venner av meg hadde 2000 venner på Facebook. Det sier seg jo selv at dette ikke er venner. Facebook og sosiale medier generelt er kun fasade skryting. Se på meg, jeg har 2000 venner, se på meg hvor pen jeg er på denne "selfien", med 300 likes, hvor jeg er sikker på at man kunne ikke holdt en intressant samtale med 1/3 av de, "se på meg, nå koser jeg meg med noe rødt i glasset på hytta" bare tull alt sammen. Anonymkode: ab6b4...ee9 Hvorfor er du så opptatt av å ha Instagram da? Hva ønsker du å oppnå med kontoen?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #16 Skrevet 21. mai 2018 Enkelt og greit: jeg har ikke Instagram. Jeg kaster bort nok tid på å scrollingen (forbi enorme mengder reklame) på Facebook. Bruker fb pga grupper jeg følger, det er sjelden venner legger ut noe der lenger. Det gjelder også meg selv. Fb har blitt upersonlig og overfladisk. Jeg har en svært kort liste på snap med mine nærmeste venner og noe slekt. Der velger man jo uansett hvem som får hver enkelt snap. På grunn av all tulletiden jeg bruker på fb leser jeg sjelden bøker lenger, eller bruker tid på andre ting jeg var glad i å gjøre tidligere. Dette er en uting og hadde det ikke vært fordi div meldinger og annet jeg bør få med meg skjer på fb, hadde jeg sletta hele greia. Det er egentlig forferdelig mye bortkastet tid. Anonymkode: 9cce3...5a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå