Gå til innhold

"Venn" som tar en for gitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en tidligere arbeidskollega som er en grei og allright person på alle måter men som jeg har innsett nå de siste ukene virkelig tar meg for gitt. Vi har jobbet tett sammen og delt både gode og dårlige ting sammen. Hun går over nå i en bedre stilling takket være at jeg "solgte henne inn" overfor min tidligere sjef.

I forbindelse med at hun skal over til den nye stillingen hvor jeg gratulerte henne, så endte vi å snakke om å møtes, avtaler en dag. Dagen kommer, hun ringer utpå dagen og avbestiller. LIfe happens, helt greit for meg.

Uken etterpå ringer hun meg og vil møtes i løpet av uken - greit, si tid og sted sier jeg. Hun skal komme tilbake til meg. To uker går, fullstendig radio silence.Jeg er irritert i begynnelsen men glemmer etterhvert hele greia.

For 4 dager siden sender hun SMS hvor hun beklager hele greia, mye som skjer på jobben, privaten og så videre (og den SMS'en kunne ikke kommet tidligere?). Spør om å møtes i dag. Ok, jeg er litt skeptisk så jeg bevist ber henne komme med tidspunkt for møtet. Og som forventet radio silence hittil.

Det hører med historien at kjæresten min (jeg er en mann forresten) kjenner vennen min og mener at jeg tar i.

Synes folk at ovennevnte oppførsel er OK? Og er det helt på sin plass å be tidligere venn dra til helv*** - på en fin og sivilisert måte selvfølgelig. Eller bør jeg late som ingenting slik dama mi synes?

Anonymkode: 65132...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den vennen kan du egentlig bare kutte ut. Det er dårlig oppførsel og ingenting annet.

Anonymkode: a5446...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så opptatt av denne kvinnelige eks-kollegaen, egentlig? Interessert i noe mer? Hvis det kun er snakk om et perifert kollegavennskap skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg.

Anonymkode: 6c09f...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av denne kvinnelige eks-kollegaen, egentlig? Interessert i noe mer? Hvis det kun er snakk om et perifert kollegavennskap skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg.

Det står i H.I at de ble gode venner... 

Forutinntatt much.? 

Anonymkode: 27119...27e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, O.G. said:

Begynn å overse denne vennen.

Det var det jeg til slutt valgte å gjøre uten å gjøre noe mer ut av det. Det hele ble bare for dumt.

13 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har, det vil si hadde, et godt vennskap. Trodde jeg... Jeg har allerede huket tak i verdens flotteste jente så nei, er ikke særlig keen på "noe mer" faktisk verken nå eller tidligere i perioder når jeg var singel. 

Anonymkode: 65132...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun er ok å være med når hun først stiller, ville jeg bare latt henne ta initiativet uten å ha noen forventninger. Jeg ville ikke bedt henne dra til h*, men jeg ville heller ikke endret på mine planer for å treffe henne siden det mye mulig faller i fisk uansett. Kanskje kommer hun sterkere tilbake siden, kanskje blir hun en venn du kan ha det hyggelig med spontant, men sjeldent eller kanskje vennskapet dør ut. Jeg ville ikke brent noen broer bare basert på svak kommunikasjon de siste ukene. 

Endret av Hactar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...