AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Min bror har fått seg ei dame, mine foreldre omtaler henne som svigerdatter å synes jeg skal omtale henne som min svigerinne, nå har jeg aldri hilst på vedkommende, selv om de har vert sammen i 2 - 3 år, de har hatt muligheten da de har vært rundt dørene her, men ikke grepet den Hva syns dere ? Anonymkode: 38b41...4c4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Jeg syns de skal få gjøre som de vil og kalle henne det de vil, og du får jo kalle henne det du vil. Men er det så mye mer naturlig å si: Karianne" da, hvis dere aldri har hilst? Og "ny" er hun jo ikke, så det må jo bli: Dama til broren min, Karianne, eller min svigerinne? Jeg hadde nok valgt svigerinne kanskje. Anonymkode: b080b...803 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Hva synes vi om hva? Anonymkode: 10352...dbc 1
Joppeline Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Synes du virker sur for at hun ikke har møtt deg, og ønsker å vise at du er fornærmet ved å ikke kalle henne svigerinne. Som om det liksom betyr noe. Denne tankegangen gjør livet litt kjipere enn nødvendig, og går garantert bare ut over seg selv. 19
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bror har fått seg ei dame, mine foreldre omtaler henne som svigerdatter å synes jeg skal omtale henne som min svigerinne, nå har jeg aldri hilst på vedkommende, selv om de har vert sammen i 2 - 3 år, de har hatt muligheten da de har vært rundt dørene her, men ikke grepet den Hva syns dere ? Anonymkode: 38b41...4c4 Hva du kaller henne får jo være opp til deg, dine foreldre bestemmer ikke hva du skal omtale henne som. Siden de har vært sammen såpass lenge, er det ikke så merkelig at dine foreldre kaller henne for svigerdatter, eller svigerinnen din. Men du kan selvsagt kalle henne hva du vil, enten du sier dama til broren min, eller ved navn. Så de har vært sammen i 2-3 år uten at du har sett noen av dem? De vil ikke ha besøk av deg heller?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bror har fått seg ei dame, mine foreldre omtaler henne som svigerdatter å synes jeg skal omtale henne som min svigerinne, nå har jeg aldri hilst på vedkommende, selv om de har vert sammen i 2 - 3 år, de har hatt muligheten da de har vært rundt dørene her, men ikke grepet den Hva syns dere ? Anonymkode: 38b41...4c4 Synes du skal prøve å bli kjent med folk som godt mulig skal være medlemmer av din familie. Vær litt raus. Ha hjerterom. Vær glad for at din bror har funnet kjærligheten. Anonymkode: 580df...63e 6
Bokdamen Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 (endret) Min bror og svigerinne giftet seg etter tre år sammen og jeg så på henne som familie lenge før det. Så at hun er «ny» synes jeg er å ta litt hardt i. Synes ærlig talt du virker litt kjip i denne situasjonen, hvorfor har dere ikke hilst på hverandre? Bor de et annet sted? edit: du velger selvfølgelig selv hva du vil kalle henne Endret 18. mai 2018 av Bokdamen 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 Syns du selv skal bestemme hva du vil kalle henne.
Måbarefåsiat... Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 Ikke ha truffet brors kjæreste etter to-tre år? Spesielt i min verden. Ville aldri kalt et menneske jeg ikke hadde møtt for noe familiært. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 Jeg kaller kjæresten til søsteren min svoger. Hva er feil med det? Anonymkode: 5d765...2e1 1
Gladgutten79 Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 4 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Ikke ha truffet brors kjæreste etter to-tre år? Spesielt i min verden. Ville aldri kalt et menneske jeg ikke hadde møtt for noe familiært. Jeg har det også slik, blir litt rart å få gratulerer med dagen feks fra en person man ikke kjenner/har møtt
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 Hun er jo en del av familien din, og er hovedfamilien til brren din - men du kan såklart kalle hun for det du føler passer. Anonymkode: 1fda7...315 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 Svoger, svigerinne, svigerbarn og svigerforeldre forutsetter at man er gift. Hvordan skal man ellers skille mellom de som har valgt å gå inn i en forpliktende relasjon til et familiemedlem og de som ikke har ønsket det? Ville aldri kalt min brors dame for svigerinne hvis de ikke var gift uansett hvor mange år de hadde bodd sammen eller hvor mange barn de hadde. Da er "samboern til bror min" eller "dama til bror min" mye mer beskrivende og riktig. Hvis de ikke bodde sammen ville det vært "kjæresten til bror min". Anonymkode: 38899...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 Hva er spørsmålet ditt egentlig? 1) For å kalle dama for "svigerinnen min" må du snakke om henne. 2) For å kalle henne "svigerinnen min" må du nødvendigvis snakke til noen utenfor familien din (du vil jo ikke bruke den betegnelsen innad i familien, da vil du kalle henne ved navn). 3) Foreldrene dine er nødt til å overhøre denne samtalen du har om din svigerinne med noen utenforstående. (Siden problemstillingen er at de vil du skal kalle henne svigerinne.) Hvor ofte skjer dette da???? Anonymkode: 34cc3...3ac 4
Guppy88 Skrevet 19. mai 2018 #15 Skrevet 19. mai 2018 Har du invitert broren din og henne hjem til deg i løpet av disse tre årene, da? Når du og broren din møtes i familieselskaper, er hun aldri med? Har du ikke i løpet av tre år vært på besøk hos broren din samtidig som hun har vært der? Synes dette høres rart ut, både fra hennes og din side. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #16 Skrevet 19. mai 2018 Jeg bryr meg ikke. Kall henne det du vil. Anonymkode: 8eb27...d31
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #17 Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, Guppy88 skrev: Har du invitert broren din og henne hjem til deg i løpet av disse tre årene, da? Når du og broren din møtes i familieselskaper, er hun aldri med? Har du ikke i løpet av tre år vært på besøk hos broren din samtidig som hun har vært der? Synes dette høres rart ut, både fra hennes og din side. De har blitt invitert men ikke kommet, skal være sagt at tror han skjemmes over meg å min familie, da vi er vanlige folk i hardtarbeidene lavlønnede jobber, de er høyere utdannet å liker å menge seg med likesinnede Ts Anonymkode: 38b41...4c4
Gjest Mass Skrevet 19. mai 2018 #18 Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er spørsmålet ditt egentlig? 1) For å kalle dama for "svigerinnen min" må du snakke om henne. 2) For å kalle henne "svigerinnen min" må du nødvendigvis snakke til noen utenfor familien din (du vil jo ikke bruke den betegnelsen innad i familien, da vil du kalle henne ved navn). 3) Foreldrene dine er nødt til å overhøre denne samtalen du har om din svigerinne med noen utenforstående. (Siden problemstillingen er at de vil du skal kalle henne svigerinne.) Hvor ofte skjer dette da???? Anonymkode: 34cc3...3ac Jupp, dette var min tanke også. ----- Hva er problemet liksom? Jeg omtalte min svigerinne for "svigerinnen min" når de forlovet seg, og deretter giftet seg, til folk som ikke kjenner henne ved navn for å beskrive koblingen vår (på lik linje med min bror, en venninne av meg, min mor, svigerinnen min....). Til dem som kjenner svigerinnen min ved navn (men som ikke nødvendigvis kjenner henne) bruker jeg bare navn.
Gjest Mass Skrevet 19. mai 2018 #19 Skrevet 19. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har blitt invitert men ikke kommet, skal være sagt at tror han skjemmes over meg å min familie, da vi er vanlige folk i hardtarbeidene lavlønnede jobber, de er høyere utdannet å liker å menge seg med likesinnede Ts Anonymkode: 38b41...4c4 Så da har han ikke særlig gode familieverdier og tar seg selv litt for selvhøytidelig altså.. det er jo "kjekt" med folk som er hevet over resten av befolkningen. Men vet du hva, da går du ikke glipp av noe heller.
FantasDick Skrevet 19. mai 2018 #20 Skrevet 19. mai 2018 Hun er vel svigerinnen din uavhengig av om du kjenner eller liker henne, men du bestemmer selvsagt selv hva du vil kalle henne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå