AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 I klassen til barnet mitt, går det en gutt som erter mange av de andre barna. Barna går i 1 klasse. Dette barnet er manipulerende og han sier han skal skade (slå, sparke) de andre barna. De andre guttene er redd for dette barnet, men mange prøver å holde seg inne med barnet, da han erter de han anser som sine venner mindre hvis de er "med i gjengen". Vi er redde for utviklingen hos dette barnet, og lurer på hvor ille det er. Jeg tror ikke det har vært så mange episoder til nå, hvor barnet direkte har slått de andre, kun enkelt episoder med knuffing. Dytting og lignende. Jeg er ikke noen ekspert på barn i denne aldersgruppen. Lurer på hvor normalt dette egentlig er? Tror dere han kan vokse det av seg? Anonymkode: e6e21...ad5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Det er vanskelig å spekulere i, da det kan være tusen årsaker til at barnet oppfører seg som han gjør. Det kan være alt fra et dårlig oppdratt barn, et barn som ikke har det godt hjemme, en diagnose, eller en fase (og mange årsaker i mellom). Dersom dette skaper utrygghet for de andre barna i klassen så må jo dere foreldre ta det opp med lærer. Anonymkode: eddb0...6e9 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I klassen til barnet mitt, går det en gutt som erter mange av de andre barna. Barna går i 1 klasse. Dette barnet er manipulerende og han sier han skal skade (slå, sparke) de andre barna. De andre guttene er redd for dette barnet, men mange prøver å holde seg inne med barnet, da han erter de han anser som sine venner mindre hvis de er "med i gjengen". Vi er redde for utviklingen hos dette barnet, og lurer på hvor ille det er. Jeg tror ikke det har vært så mange episoder til nå, hvor barnet direkte har slått de andre, kun enkelt episoder med knuffing. Dytting og lignende. Jeg er ikke noen ekspert på barn i denne aldersgruppen. Lurer på hvor normalt dette egentlig er? Tror dere han kan vokse det av seg? Anonymkode: e6e21...ad5 Hva er «antisosialt» her? Du kan sende en anonym bekymring til ditt lokale barnevern. Anonymkode: cc394...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er «antisosialt» her? Anonymkode: cc394...ff8 Det å true med å skade andre barn, erte, dytte. Anonymkode: 155ed...3da
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 Jeg skjønner godt at du blir bekymret, og kaotisk. Jeg har vært borti flere slike barn opp gjennom årene, og alle har noe som i bunn og grunn plager dem. Det har vært alt fra dårlig oppvekst hjemme til diagnosebarn. Så selvom jeg skjønner deg som forelder, fordi man jo vil beskytte barna sine der man kan, så kan jeg ikke annet enn å synes synd på dette barnet her heller. Har dere snakket med læreren om det? Og har det pågått helt fra start? Anonymkode: 9fec7...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 Ta kontakt med skolen å forlang at de skal ta tak i det. Unger skal ikke bli utsatt for trusler og risikere å få deng på skolen. Anonymkode: 9a7d5...271 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 Hei. Vi byttet skole pga gutter som han. Null folkeskikk og kunne sikkert gått barnehagen 2 år til. Foreldrene var ufordragelige og hadde tydelige problemer innad. I sånn tilfeller synes jeg skolen er sløve. De må ta tak. 5 andre sluttet i samme klasse pga guttene som lagde kvalm. Hadde vi vært der et år til ville jeg selv meldt i fra til pp-tjenesten og helsesøster. Anonymkode: 11200...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå