Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vedtaket mitt på AAP gikk ut 16 mai. Jeg står nå registrert som «ikke arbeidssøker». Jeg har sendt inn søknad om uføretrygd og skal sende nytt meldekort om ca en uke. Skal jeg sende meldekort når jeg venter på søknaden? Kan jeg sende meldekort når jeg står registrert som ikke arbeidssøker? Vil dette kunne komme i orden før jeg sender nytt meldekort om ca. en uke? Saksbehandler kan ikke svare på mine spørsmål. Hun sa de måtte lage nytt vedtak på arbeid og ytelse og hun visste ikke hvor lang tid dette ville ta. Noen som vet som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 9f6b4...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal fortsette å sende meldekort hver 14 dag i påvente av svar på uføretrygd. Du skal ha rett på aap fram til du får svar. 

Skrevet

Du må send inn meldekort så lenge du kan. Bedre det enn å miste retten til aap penger. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tussi84 skrev:

Du skal fortsette å sende meldekort hver 14. dag i påvente av svar på uføretrygd. Du skal ha rett på aap fram til du får svar, i inntil åtte måneder.

Anonymkode: a5a7e...e48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vedtaket mitt på AAP gikk ut 16 mai. Jeg står nå registrert som «ikke arbeidssøker». Jeg har sendt inn søknad om uføretrygd og skal sende nytt meldekort om ca en uke. Skal jeg sende meldekort når jeg venter på søknaden? Kan jeg sende meldekort når jeg står registrert som ikke arbeidssøker? Vil dette kunne komme i orden før jeg sender nytt meldekort om ca. en uke? Saksbehandler kan ikke svare på mine spørsmål. Hun sa de måtte lage nytt vedtak på arbeid og ytelse og hun visste ikke hvor lang tid dette ville ta. Noen som vet som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 9f6b4...5f9

Er du heldig så må du søke og få økonomisk sosialhjelp i ventetiden.

Anonymkode: c6c37...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Du sender kortene elektronisk? Så lenge disse står på siden din skal du sende. Jeg fikk utvidet AAP mens min uføresøknad ble behandlet. Ca 7 mnd tok det. Sendte inn kort som vanlig. Men du burde jo ha fått et vedtak på at du får forlenga mens behandling av uføresøknad pågår. Har du sjekka på din side på Nav i innboksen at det ikke ligger brev der? Min status ble og endret til ikke arbeidssøkende da ufør ble sendt inn. Så du er nok i prosessen. Litt dårlig at Nav ikke kan sjekke om du har fått nytt vedtak. Din saksbehandler burde jo sjekke dette opp uansett. 

Anonymkode: eeedf...968

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...