AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Jeg tenker å teste litt for å se om magen liker det. Problemet er jeg er veldig glad i kjøtt. Har dere noen greie oppskrifter som er lette å like for en nybegynner? Anonymkode: 9b16c...efb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Dersom du går fra å spise null bønner, linser eller belgfrukter generelt så vil magen reagere på det før den venner seg til fiberinnholdet. Det er helt normalt å føle seg mer oppblåst og være mer "regelmessig". Falafler er veldig godt. Jeg anbefaler å lage dem selv fremfor å kjøpe frosne, det er også viktig at du har riktig tilbehør Vegetarisk lasagne er veldig godt. Man bytter ut kjøttlagene med en krydret grønnsaksmix og bruker gjerne ricotta mellom lagene. Man kan også bruke grønnsaksmixen i lasagne i spaghetti cabonara. Nå som det er sommer er det også godt med mange lette salater, eller rett og slett lage en bønne- eller soppburger og ha potetsalat og tabbouleh til. Det indiske kjøkken har også masse vegetarisk og vegansk mat. Et lite sommertips er å putte bananer(gjerne brune) oppkuttet uten skall i fryseren. Når de er dypfryste tar du dem i en foodprocessor eller blender til de har blitt kremete. Smaker egentlig ikke banan i det hele tatt, men som en form for softis. Veldig godt til varme dager når du er fysen på noe søtt, man kan også ha bær, kakaopulver og annet sammen med bananene for å gi smak. Anonymkode: 465d1...d7a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du går fra å spise null bønner, linser eller belgfrukter generelt så vil magen reagere på det før den venner seg til fiberinnholdet. Det er helt normalt å føle seg mer oppblåst og være mer "regelmessig". Falafler er veldig godt. Jeg anbefaler å lage dem selv fremfor å kjøpe frosne, det er også viktig at du har riktig tilbehør Vegetarisk lasagne er veldig godt. Man bytter ut kjøttlagene med en krydret grønnsaksmix og bruker gjerne ricotta mellom lagene. Man kan også bruke grønnsaksmixen i lasagne i spaghetti cabonara. Nå som det er sommer er det også godt med mange lette salater, eller rett og slett lage en bønne- eller soppburger og ha potetsalat og tabbouleh til. Det indiske kjøkken har også masse vegetarisk og vegansk mat. Et lite sommertips er å putte bananer(gjerne brune) oppkuttet uten skall i fryseren. Når de er dypfryste tar du dem i en foodprocessor eller blender til de har blitt kremete. Smaker egentlig ikke banan i det hele tatt, men som en form for softis. Veldig godt til varme dager når du er fysen på noe søtt, man kan også ha bær, kakaopulver og annet sammen med bananene for å gi smak. Anonymkode: 465d1...d7a Her må jeg korrigere deg litt: Det er ikke grønnsaker i Carbonara. Anonymkode: 347ec...528 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Veganisme er et livssyn, ikke en diett. Hvis du skal spise vegansk og ikke egentlig leve som veganer, spiser du plantebasert. Anonymkode: 91d63...987 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å teste litt for å se om magen liker det. Problemet er jeg er veldig glad i kjøtt. Har dere noen greie oppskrifter som er lette å like for en nybegynner? Anonymkode: 9b16c...efb Du skriver i overskriften at du hater vegetarisk og vegansk mat. Hva betyr det? Hater du brødskiver med syltetøy? Hater du Pizza Margherita? Hater du grønnsakssuppe? Hater du pasta med pesto? Hater du jordbær? Det er bedre om du spesifiserer litt mer hva du hater, så er det lettere å komme med tips. Mange tenker ikke over at endel av maten de allerede spiser er vegansk eller vegetariansk. Anonymkode: 347ec...528 8
Tvist Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 Jeg vil si Haloumi er et godt sted å starte, stekt halloumi er knallgodt, tenker ikke over at det er vegetarisk (ikke vegansk selvsagt). Ellers er jeg veldig glad i Wok med nudler. Trenger ikke kjøtt eller fisk til det. Er også glad i panerte "kyllingnuggets" (etterligninger) og rødbet/champignonburger som de har på Kiwi. Den nye posteien de har til å ha på brødet hos kiwi er også veldig god, smaker nesten som leverpostei.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 Så du spiser ikke noe form for frukt,grønnsaker,gryn,korn,nøtter,pasta,ris, brød etc? Du spise kun kjøtt? Anonymkode: 81d1d...b99 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 Jeg lurer også på hva du mener med at du hater vegetarisk mat. Pommes frites er vegansk, liksom. Epler og appelsiner er også vegetariske Anonymkode: d688b...5dc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 Avocado, tomat, hvitløk, salt, pepper, lime eller sitronsaft. Hakk og mos og du har guacamole som tilbehør og pålegg. Tomat, agurk, lime eller sitron, fersk koriander (det grønne), salt og pepper og evt spisdkummen og koriander. Hakk og bland og du har enkel salat som går til alt. Butikker har bønnepasta. Du merker ikke forskjell. Ellers kan du koke suppe med div grønnsaker, tilsatt risnudler og smaksatt med brune asiatiske woksauser. Det er lett å spise vegansk egentlig. Jeg bruker røde bønner som kjøtterstatning i gryter og pastaretter. Anonymkode: 5ea95...9f0
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 Du liker ikke brødskive med syltetøy? Anonymkode: aaf39...893
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå