AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 En vennine fikk fletter i håret og det ble så fint på henne. Jeg har en datter med afrikansk familie og tenker å vise henne at det er fint med fletter osv hun har selv begynt å få afro nå, jeg har så lyst på box braids og mine afrikanske venner sier go for it! Men er det feil at en hvit kvinne får fletter? Tenker selv det kan være praktisk som småbarnsmor også ? Vil jeg skape reaksjoner? Anonymkode: c7935...53c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Helt feil. Anonymkode: 18441...15d Why? Anonymkode: c7935...53c 1
FluffyJuggernaut Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 (endret) Det vil sikkert få reaksjoner på det, noen har veldig sterke meninger om enkelte hår frisyrer. Noen ser på det som at man stjeler en del av kulturen deres. Men jeg tenker om man bruker en frisyre eller ett plagg, så er det ett tegn på at man syns det er fint. Kan se problemet når man endrer navn, bruker det som ett kostyme eller forandrer på det, men det skal jo ikke du gjøre. Personlig syns jeg man skal gjøre det man vil med håret sitt, det er bare hår. Så ha gøy med det. Men vi hvite har jo ofte mye tynnere og svakere hår enn våre mørke medsøstre og brødre, så kan jo hende at en slik frisyre kan gjøre at du mister mye hår, siden flettene er stamme og tunge. Du må sikkert ha ekstra hår til å flette inn i flettene dine også, om du ikke har veldig tykt hår selv. Så vil anbefale deg å dra til noen med god erfaring å høre om de kan gjøre det og anbefaler det med din hårtype o.l. Endret 18. mai 2018 av FluffyJuggernaut 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 (endret) Synes det blir for dumt at for skal reagere på opphavet av en frisyre. Da kan jo ikke de bruke noe av det europeiske eller skandinaviske da siden det ikke er deres opprinnelig opphav. Hvor mange afrikanere retter ikke ut håret sitt? Det burde jo vært like mye ramaskrik om at de gjør det som om at en hvit for box braids. Gå for det og ikke bry deg om hva noen sære menneske måtte mene. Endret 18. mai 2018 av GoldenLioness
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 Jeg hadde ikke skjenket det en tanke. Tenker du på kulturtyveri? Det er jo din families/din datters kultur, så det må da være helt innafor? Det er bare en frisyre, du skal vel ikke gå med dem for alltid. Anonymkode: a77c6...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 Kardashian-søstrene har gått med det flere ganger de siste årene. Vanligvis ser jeg ikke til dem for å sjekke om noe er greit, men det har ikke vært noen kommentarer på dette i sosiale medier eller aviser. Det pleier å komme reaksjoner dersom de gjør noe de ikke "burde". Anonymkode: f0a0e...c15
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kardashian-søstrene har gått med det flere ganger de siste årene. Vanligvis ser jeg ikke til dem for å sjekke om noe er greit, men det har ikke vært noen kommentarer på dette i sosiale medier eller aviser. Det pleier å komme reaksjoner dersom de gjør noe de ikke "burde". Anonymkode: f0a0e...c15 Joda. Det har det vært! Anonymkode: ddbe6...cd8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 Det er ditt hår og du gjør som du vil. Jeg personlig har ikke sett mange med nordisk hår som kler flettefrisyrer, men det er en rent utseendemessig betraktning og ikke noe som handler om at det er "feil" fordi man er hvit etc. Anonymkode: 39bc3...e58
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 På 18.5.2018 den 9.17, FluffyJuggernaut skrev: Det vil sikkert få reaksjoner på det, noen har veldig sterke meninger om enkelte hår frisyrer. Noen ser på det som at man stjeler en del av kulturen deres. Men jeg tenker om man bruker en frisyre eller ett plagg, så er det ett tegn på at man syns det er fint. Kan se problemet når man endrer navn, bruker det som ett kostyme eller forandrer på det, men det skal jo ikke du gjøre. Personlig syns jeg man skal gjøre det man vil med håret sitt, det er bare hår. Så ha gøy med det. Men vi hvite har jo ofte mye tynnere og svakere hår enn våre mørke medsøstre og brødre, så kan jo hende at en slik frisyre kan gjøre at du mister mye hår, siden flettene er stamme og tunge. Du må sikkert ha ekstra hår til å flette inn i flettene dine også, om du ikke har veldig tykt hår selv. Så vil anbefale deg å dra til noen med god erfaring å høre om de kan gjøre det og anbefaler det med din hårtype o.l. Hvite har faktisk mye sterkere hår enn svarte.. det er jo derfor de så ofte bruker protective hairstyles, hvor mange hvite trenger å tenke på det? 😂 Men det at det er tynnere er sant Anonymkode: 0bec3...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå