Gå til innhold

Synes dere at de som allerede har et barn stiller bakerst i køen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For folk som sliter med å bli gravid.

Tenker dere at de som allerede har et barn eller flere, og vil prøve å få en lillebror/søster burdebli plassert bakerst i køen? Det er jo utrolig lang tid i det offentlige, og køen går veldig seint om alle som allerede har barn vil ha 2, 3 og både 4. Mens noen har 0. 

Er det ikke bedre at alle får et barn først, også kan de andre heller få hjelp?

Anonymkode: b8a94...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du ser voksne mennesker sitt ønske om et barn som viktigere enn det at barn har godt av å ha søsken?

Anonymkode: 14ca7...67c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal de bli dyttet bak hver gang det kommer en til som ikke har barn i køen da? Eller hvordan mener du det skal fungere? 

Anonymkode: 354c3...5cc

• Liker 1
Skrevet

Ja, det synes jeg, og det er vel dette som blir praktisert på norske sykehus også, i hvert fall på Oslo Universitetssykehus :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Juni15 skrev:

Ja, det synes jeg, og det er vel dette som blir praktisert på norske sykehus også, i hvert fall på Oslo Universitetssykehus :) 

Huh, aldri hørt om at de med barn stilles bakerst jeg. 

Diskriminering slik bør ikke være lov. 

Anonymkode: dee75...882

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du ser voksne mennesker sitt ønske om et barn som viktigere enn det at barn har godt av å ha søsken?

Anonymkode: 14ca7...67c

Jeg hadde gladelig sluppet et barnløst par fremfor meg i køen, fremfor at mitt barn skulle fått søsken først i det offentlige. 

Anonymkode: c28a0...4ab

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare rett og rimelig når køen er såpass lang i det offentlige. 

Anonymkode: c28a0...4ab

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man bare fikk to barn gjennom det offentlige, pluss fryseforsøk.

Anonymkode: 365ba...f1f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rettere sagt gjennomfører ikke OUS søskenforsøk for tiden, med unntak av allerede nedfryste egg. Men tror ikke de gjør noen prioriteringene i forhold til barnløse vs søskenforsøk med fyrste egg.

OUS har forøvrig vurdert å starte opp søskenforsøk igjen, siden ventetidene begynner å reduseres.

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde man bare fikk to barn gjennom det offentlige, pluss fryseforsøk.

Anonymkode: 365ba...f1f

Det stemmer. Fryseforsøk er også mindre ressurskrevende, og man leverer ikke ut frosne embryoer til paret så de kan brukes på privat klinikk heller.

Jeg synes det er greit å beholde ordningen med 2 barn. De som allerede har fått barn ila 3 forsøk har vist at behandlingen har virket hos dem, det er ikke ufornuftig å behandle for ett barn til da. Kostnaden med å få frem et prøverørsbarn er liten i forhold til hva barnet vil produsere for samfunnet på sikt. Når kapasiteten overskrides enkelte steder er det ofte kortere ventetid på andre behandlingssteder.

Selv gikk vi privat og jeg er nå for gammel til å få behandling i det offentlige for nr 2, så det har ikke noe å si for oss personlig.

AnonymBruker
Skrevet

Man får bare hjelp til to, så de med flere enn det er ikke i køen. 

Bakerst kan de ikke stille, da ville jo alltid noen uten barn havne forrerst i køen. Men jeg kjennte selv på at da hun som hadde bsrn og som skulle sette inn fryst egg gikk forran meg i køen så var i alle fall det lite ok. 

Barn er et gode for samfunnet, det er derfor vi får dekks prøverør. Så køen handler ikke helt om hvem av oss i køen som trenger det mest. Men gjenkjenner følelsen din ja

Anonymkode: cea50...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...