Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skrives at noen ikke har venner, men jeg vil tro alle har venner av en form. Og for dem som ikke har venner, er det ikke noe betekningsfullt om noen velger å date noen fra internett, som automatisk fører til at man selv fører seg selv til ensomhet ved kun å bruke internett som et sted for date og venner. Det vil si man er skyld selv til en uendelig ensomhetsfølelse. Skal vi derfor automatisk føle synd på dem som sier dem er ensom, eller kan man med god samvittighet overse mennesker som påstår dem er ensomme?

Anonymkode: ab99a...de5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De sier ensomhet er å ikke ha noen å lengte etter.
Så....

Anonymkode: a1b48...2d6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skrives at noen ikke har venner, men jeg vil tro alle har venner av en form. Og for dem som ikke har venner, er det ikke noe betekningsfullt om noen velger å date noen fra internett, som automatisk fører til at man selv fører seg selv til ensomhet ved kun å bruke internett som et sted for date og venner. Det vil si man er skyld selv til en uendelig ensomhetsfølelse. Skal vi derfor automatisk føle synd på dem som sier dem er ensom, eller kan man med god samvittighet overse mennesker som påstår dem er ensomme?

Ja, dette var jo et innsiktsfullt innlegg.

Hvorfor i all verden skal en overse et annet menneske fordi de er ensomme?

AnonymBruker
Skrevet

Først legger du premisset at alle har venner, det er ikke sant.

Anonymkode: cd317...df1

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha kontakt med noen folk som er venner, men se for deg at dere ikke har muligheten til å se og snakke sammen så ofte og man forsvinner fra hverandre. Men man liker seg i eget selskap og skaffer seg dyr og drar steder osv. Slipper slitsomme folkemengder osv. Ensomhet kan føles på for de med mange rundt seg også eller mange venner og kjæreste. Men jeg føler ikke på ensomheten alene, men ofte sammen med andre eller feil mennesker. Men noen ganger når man stort sett er alene så er det normalt å føle på behovet å være i hyggelig selskap fordi vi er sosiale vesener av natur. En hund feks har det ikke bra hjemme alene stort sett i veldig mange timer over flere dager.

Anonymkode: 943ad...a06

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, noen kanskje har skyld i egen ensomhet, det spørs hva de har gjort og sagt. Og nei man burde aldri ha god nok samvittighet for å overse de, hvorfor skal man det mener du ?

Anonymkode: 943ad...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...