Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ja..men halvparten går til nettleie fra skagerak ? Hva er dette? Jeg har aldri betalt for dette før. Har bodd her jeg bor nå, eller for meg selv da i 4 måneder, er det noe dere åplever å få engang i blant?

Anonymkode: cf408...7e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja..men halvparten går til nettleie fra skagerak ? Hva er dette? Jeg har aldri betalt for dette før. Har bodd her jeg bor nå, eller for meg selv da i 4 måneder, er det noe dere åplever å få engang i blant?

Strøm består av to deler, en nettleie, det vil si ledningene som fører strømmen frem ti3l og inn i huset ditt, og en strømdel etter forbruk. 

I tillegg er strømprisene delt opp i fem prissoner i Norge. 

Snakk med foreldrene dine og få dem til å forklare deg strømregningen din.

Anonymkode: ca0b9...71f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strøm består av to deler, en nettleie, det vil si ledningene som fører strømmen frem ti3l og inn i huset ditt, og en strømdel etter forbruk. 

I tillegg er strømprisene delt opp i fem prissoner i Norge. 

Snakk med foreldrene dine og få dem til å forklare deg strømregningen din.

men nettleien, skal man betale for den hver måned? dette er nemlig første gang jeg har mått betale for den. Jeg har fjordkraft. 

Skrevet

Du har alltid betalt for nettleie, men det kan hende det ikke har vært så synlig av regningen tidligere.

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som de andre sier betaler du hver måned for nettleie pluss strømforbruket du bruker. Har selv hatt Fjordkraft men byttet til Los for litt siden. Sjekk prisene med Los og se om de kan gi deg en like god avtale. 

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet: Fjordkraft nettleie

Endret av SesameStreet
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

men nettleien, skal man betale for den hver måned? dette er nemlig første gang jeg har mått betale for den. Jeg har fjordkraft. 

Du betaler nettleie uansett om du bruker strøm, hvor mye eller lite strøm du bruker eller om du stenger kåken og ikke bruker noe strøm. 24/7 betaler du nettleie. Det er for ledningene inn i huset ditt og muligheten din for å kunne skru på og bruke strøm. Betaler du ikke netyleie, så får du ikke strøm inn i huset til å bruke. 

Du har rør for vann inn i huset ditt. Du har rør ut av huset ditt dor avløpsvann. Du betaler vannavgift i kommunale kostnader fordi du har rør til å få vannet inn og rør til å få vannet ditt ut av huset. Om du vil åpne krana og bruke vann og tømme ut vann det er frivillig. Dog, noen steder betaler de og vann etter kubikkmeter forbrukt vann med vannmåler. 

Med strøm er det akkurat som med vann. Nettleien er for ledningene fra produksjon og til huset ditt for å få frem strømmen.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Anna Maria skrev:

Som de andre sier betaler du hver måned for nettleie pluss strømforbruket du bruker. Har selv hatt Fjordkraft men byttet til Los for litt siden. Sjekk prisene med Los og se om de kan gi deg en like god avtale. 

Men, jeg får strømregning hver eneste måned. Jeg har ALDRI betalt for nettleie, kun 60-700 kroner og det er for strømmen..

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du betaler nettleie uansett om du bruker strøm, hvor mye eller lite strøm du bruker eller om du stenger kåken og ikke bruker noe strøm. 24/7 betaler du nettleie. Det er for ledningene inn i huset ditt og muligheten din for å kunne skru på og bruke strøm. Betaler du ikke netyleie, så får du ikke strøm inn i huset til å bruke. 

Du har rør for vann inn i huset ditt. Du har rør ut av huset ditt dor avløpsvann. Du betaler vannavgift i kommunale kostnader fordi du har rør til å få vannet inn og rør til å få vannet ditt ut av huset. Om du vil åpne krana og bruke vann og tømme ut vann det er frivillig. Dog, noen steder betaler de og vann etter kubikkmeter forbrukt vann med vannmåler. 

Med strøm er det akkurat som med vann. Nettleien er for ledningene fra produksjon og til huset ditt for å få frem strømmen.

Ts: Så det har ingen ting å si hvor mye du er på nettet? data.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...