sonush Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Jeg likte lyse farger før, men har lyst til å farge stue i litt matt mørke grått. Kammer som pr nå er i beiset tre, vil bli malt hvitt. Slik det er nå så drar jeg gardina for fordi jeg ikke orker så mye lys i stua. Bor i blokk leilighet der stua er det største rommet, og er på pluss minus 25 kvm. Hva syns dere? Kommer jeg til å angre på dette? Linker: https://no.pinterest.com/pin/298504281532469570/ https://no.pinterest.com/pin/415457134370943041/ pr i dag har jeg offwhite, med listeverk i i beiset trevek, umalt. Trenger veiledning
Grønt blad Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Jeg ville ikke valgt grått, og heller ikke en så mørk farge. Hva med å male alle veggene (og kanskje taket) i en grønn- elle blåtone, f.eks. Laurbær. Da får du farge, deilig lunt og koselig, men ikke for mørkt. Grått stjeler energi, og er dessuten på vei ut. 3
reinsdyret Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Om du kommer til å angre er umulig å si. Derimot kan jeg si at du bør være obs på at stua kan føles mindre hvis fargen er for mørk. Hvis du ikke orker så mye lys inn i stua, bør du kanskje skifte gardiner og skaffe deg noen dimmbare lamper.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Jeg ville gått for en brungrå skittenfarge i ikke altfor mørk tone. Da ser du om du klarer å ha mørkere vegger. Hvis du angrer blir det lettere å male hvitt igjen, og hvis det er for lyst ksn du prøve en nyanse mørkere. Ville ikke gått for mørkegrått da det påvirker dersom du er deprimert. En annen ting er at slike mørke gråfarger gjør seg best på kun en vegg der resten er hvitt eller lys farge. Anonymkode: 535a7...eba
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 5 timer siden, reinsdyret skrev: Om du kommer til å angre er umulig å si. Derimot kan jeg si at du bør være obs på at stua kan føles mindre hvis fargen er for mørk. Hvis du ikke orker så mye lys inn i stua, bør du kanskje skifte gardiner og skaffe deg noen dimmbare lamper. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gått for en brungrå skittenfarge i ikke altfor mørk tone. Da ser du om du klarer å ha mørkere vegger. Hvis du angrer blir det lettere å male hvitt igjen, og hvis det er for lyst ksn du prøve en nyanse mørkere. Ville ikke gått for mørkegrått da det påvirker dersom du er deprimert. En annen ting er at slike mørke gråfarger gjør seg best på kun en vegg der resten er hvitt eller lys farge. Anonymkode: 535a7...eba Mulig at jeg går for kun en slik mørk farge på en vegg. Jeg har en hvit hylle "ramme" på den ene kortveggen, noe ala denne bare at det er en vegg istedenfor et rom innenfor. Hvis jeg tar den denne veggen i slik mørk farge, og med hvitt ramme rundt, som vist. Hvilken farge ville passet mot denne gråe fargen? Ønsker fortsatt ikke hvit/offwhite/mocca/cafelatte farger el. farger. Noen ideer? Anonymkode: 0e36b...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå