Gå til innhold

Venninne som alltid skal ha meg i offerrollen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En del eldre venninne, som vet om mine problemer fra tidligere og har opplevd vonde ting selv. Hun skal alltid advare meg før jeg i det hele tatt har gjort noe, eller tenkt å gjøre noe. På en nattklubb en gang, så advarte hun meg mot en mann som prøvde seg, fordi han var en player tydelgivs. Jeg var ikke interessert. Ved flere andre anledninger , der menn har prøvd seg uavhengig om jeg var interressert eller ei, så har hun fått det for seg at jeg må passe så på. Passe på hva? Hun innbiller seg at jeg liker menn jeg ikke liker, og snakker alltid nedlatende om alle sammen. En eneste gang har jeg datet en jeg trodde jeg likte, og hun møtte oss sammen. Rett etterpå så sa hun "han vil ihvertfal ha sex". Jeg dumpet han rett etterpå fordi jeg ikke hadde de rette følelsene.

og hvis det har blitt flere kvinner involvert så har hun alltid sagt at en eller flere av kvinnene er manipulerende, og derfor risikerer jeg å miste en evt mann. Ikke fordi jeg la meg etter en opptatt eller noe altså, men hvis dette var sjalue kvinner som likte å ødelegge andres forhold, så kunne de vinne mannen fra meg fordi de var manipulerende. Altså, hun setter meg og seg selv i offer rollen hele tiden og jeg unngår henne mer og mer. 

Jeg føler at så lite av det hun sier stemmer, og man kommer seg ikke frem i livet hvis en tenker at "alle andre vinner fordi jeg er så offer hele tiden". Er det noen som vet hva som kan feile?

Anonymkode: 220a9...1ee

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en ting å gjøre der og det er å unngå kontakt med henne. Det er hersketeknikker som benyttes kun for å gjøre seg selv bedre, mer fornuftig.. 

Hvorfor henger du med henne?

Anonymkode: 456f2...edc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Psykisk ustabil kansje. Må du ta henne seriøst da? Ikke tro på alt folk sier, eller la det gå inn på deg. Du kan selv velge hva du vil tro på. Folk sier mye dumt hele tiden.

Anonymkode: 70e2c...3bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

umulig å vite, alle vil jo hverandre godt, og det er kanskje for sent å unngå henne, siden dere har allerede godt innarbeidet relasjon. Det blir kleint nå å avtrappe vennskapet. 

Min erfaring når du vil utforske relasjon og kjærlighet er å gjøre det på egenhånd, det blir svært feil om noen før dem kjenner dem du dater eller skal bli kjent med får ha sin stemmerett og overkjøre deg om det ikke stemmer sånn. Derfor gjør det du planlegger med omhu, og gjør det diskre. Derfor får du utforske det på egenhånd.

Anonymkode: b9be8...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun være sjalu ? Om du får mannlig oppmerksomhet så må hun gjøre det til noe negativt? 

Anonymkode: 5bfb8...71e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er hun ikke bare snill og prøver å passe på deg, da? 

Anonymkode: c316f...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun liker den moderlige rollen over deg, liker at du støtter deg på henne.

Anonymkode: b4fec...771

• Liker 4
Skrevet

Virker på meg som hun prøver å « ha deg for seg selv» 

uansett hvilken ny relasjon du får, fraråder hun deg de av Div tullete årsaker. Tipper hun er redd for at du får nye og « bedre» venner ( evt kjæreste) og kanskje da vil droppe henne.

• Liker 8
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

umulig å vite, alle vil jo hverandre godt, og det er kanskje for sent å unngå henne, siden dere har allerede godt innarbeidet relasjon. Det blir kleint nå å avtrappe vennskapet. 

Min erfaring når du vil utforske relasjon og kjærlighet er å gjøre det på egenhånd, det blir svært feil om noen før dem kjenner dem du dater eller skal bli kjent med får ha sin stemmerett og overkjøre deg om det ikke stemmer sånn. Derfor gjør det du planlegger med omhu, og gjør det diskre. Derfor får du utforske det på egenhånd.

Anonymkode: b9be8...4d6

Hva? Så man skal liksom henge sammen med hvem som helst fordi det blir kleint å avtrappe???

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt!!

Men friske oppegående venninner der det dessuten hyggelig å dele nyforelskelser, det er en vakker del av vennskapet.

Ts, du kan enten unngå henne eller snakke med henne. Jeg synes vel egentlig hun høres litt sjalu ut, men håper jeg tar feil.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Få den sjalu megga ut av livet ditt så du kan begynne å leve det.

Anonymkode: 133b8...9e0

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Hva? Så man skal liksom henge sammen med hvem som helst fordi det blir kleint å avtrappe???

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt!!

Men friske oppegående venninner der det dessuten hyggelig å dele nyforelskelser, det er en vakker del av vennskapet.

Ts, du kan enten unngå henne eller snakke med henne. Jeg synes vel egentlig hun høres litt sjalu ut, men håper jeg tar feil.

Ja, når man først inngår en nær relasjon er det ingen vei tilbake. 

:ironi:

Anonymkode: 51107...d46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg kanskje ofte kan 'advare', for å si det sånn, men hun setter seg ofte i den rollen selv. Når hun snakker om en fyr hun akkurat har møtt, og blir invitert til han kl 03 på natten, og det er jo sååååå søtt!! Men hun måtte være ute igjen innen 9 da, for da kom barna hjem, eller en annen fyr hun ikke har møtt en gang enda, som allerede har diskutert om å flytte sammen, så kan jeg ikke annet enn å si min mening, om at det er hverken søtt eller normalt. Sier hun ikke noe mer på det, lar jeg selvfølgelig henne gå sitt eget løp, men en blir jævlig lei og, av å se en togulykke på lang vei, men hun ser ingenting, også må jeg sitte i ukene/månedene etterpå, å høre på hvor vanskelig hun har det, eller konstant gnaging på hvorfor hun er singel, fordi det vise seg at de bare var ute etter sex, eller sprø i hue. Men jeg regner kanskje med at det ikke er slik her? 

Hvis du vil ha lite innblanding, anbefaler jeg deg å gjøre ting litt mer diskret/ikke snakke så mye om det, før du er mer sikker selv. Da får du ikke slike "råd". Kan også godt tenkes at hun er sjalu, når du får mannlig oppmerksomhet, eller annet. 

Anonymkode: f9641...596

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, anni83 skrev:

Virker på meg som hun prøver å « ha deg for seg selv» 

uansett hvilken ny relasjon du får, fraråder hun deg de av Div tullete årsaker. Tipper hun er redd for at du får nye og « bedre» venner ( evt kjæreste) og kanskje da vil droppe henne.

Tenkte det samme som deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere er mye ute på klubber så vil jo sjansen være mye høyere for å møte kjipe mennesker enn om dere er med i en bokklubb, liksom. Godt mulig hun har rett i det hun sier. Festing på utesteder tiltrekker en del oppurtunitiske menn som ønsker å bruke deg eller manipulative kvinner. Mulig hun faktisk er en god menneskekjenner

Anonymkode: 8d551...62d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dere er mye ute på klubber så vil jo sjansen være mye høyere for å møte kjipe mennesker enn om dere er med i en bokklubb, liksom. Godt mulig hun har rett i det hun sier. Festing på utesteder tiltrekker en del oppurtunitiske menn som ønsker å bruke deg eller manipulative kvinner. Mulig hun faktisk er en god menneskekjenner

Vi henger ikke på klubben lenger. Det er en del år siden. 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi henger ikke på klubben lenger. Det er en del år siden. 

...........

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er hun ikke bare snill og prøver å passe på deg, da? 

Anonymkode: c316f...e5f

Samme spør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...