Gå til innhold

Bunad og full kveldssminke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vi flere som synes det ser veldig rart ut? Jeg var i byen  og så på barnetoget i dag og da så jeg mange voksne kvinner i fine bunader og med eviglange og tykke vippeextensions, tykke lag med foundation og full contouring. Og naturligvis med mørke, påtegnede øyenbryn.

Det blir liksom som to ulike verdener som ikke bør møtes på en og samme person men som møtes likevel :fnise:

Anonymkode: 4d49c...b9d

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Når man har på seg bunad bør sminken være mer nøytral og neddempet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, la nå folk få sminke seg og kle seg som de vil.  

Anonymkode: 05044...010

• Liker 14
Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, la nå folk få sminke seg og kle seg som de vil.  

Anonymkode: 05044...010

Samme tenkte jeg, er så lei av klespolitiet her på KG.

AnonymBruker
Skrevet

3 minutter siden, Catalina Culès said:

11 hours ago, Catalina Culès said:

Nei, bunad fines ikke fint.

:ler2:

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:ler2:

Å ikke syns bunad er fint har ingenting med at jeg bryr meg om hvordan folk kler seg.

Skrevet

Personlig liker jeg ikke så godt full partysminke, men de som liker det må da kunne gå med det uten at fremmede skal blande seg og dømme. Joggebukse, partysminke, bikini. Ikke noe jeg bryr meg om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Catalina Culès said:

Å ikke syns bunad er fint har ingenting med at jeg bryr meg om hvordan folk kler seg.

Å ikke synes bunad og kveldssminke er fint sammen har vel akkurat like lite å gjøre med å bry seg om hvordan folk kler seg. Eller hva?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vi flere som synes det ser veldig rart ut? Jeg var i byen  og så på barnetoget i dag og da så jeg mange voksne kvinner i fine bunader og med eviglange og tykke vippeextensions, tykke lag med foundation og full contouring. Og naturligvis med mørke, påtegnede øyenbryn.

Det blir liksom som to ulike verdener som ikke bør møtes på en og samme person men som møtes likevel :fnise:

Når noen stjeler bremsespor fra E6en og setter dem over øynene i fjeset sitt, plasserer piasavakostens bust der vi andre har øyenvipper og fyller opp leppene først med gass fra søppelfyllinga og så med nikotin fra snusboksen, og ka skje glemmer de i tillegg å tørke bort småtassene hjemmes dekorasjon med skitne matfingre rundt alle disse ansiktsdekorasjonene :ironi:, kan de se lekker ut enten de kommer i bunad, hverdagsklær eller i bikini på stranda? :nei: nei, og aller nei er svaret fra denne siden av skjermen.  Grunnen til at noen ser slik ut er nok enten at de trenger briller eller mangler speil, alternativt en kombinasjon.

Anonymkode: d5a69...8d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Det driter jeg i! Jo mer folk gnåler om hva som er riktig på 17. mai, jo mer er jeg for at de må gjøre akkurat som de selv vil! Hva ER dette nye 17. mai-politiet??? 

Anonymkode: 8c507...d25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva? Det driter jeg i! Jo mer folk gnåler om hva som er riktig på 17. mai, jo mer er jeg for at de må gjøre akkurat som de selv vil! Hva ER dette nye 17. mai-politiet??? 

Anonymkode: 8c507...d25

Dette underforumet heter Klær, sko og mote og under forumtittelen står dette: "Få tips og diskuter mote, trender og shopping!"

Da er det ikke så veldig rart om vi diskuterer mote og trender her, er det vel?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Catalina Culès said:

Det må søren meg være noe av det mest dobbeltmoralske jeg har lest her inne.

Anonymkode: 81343...3a9

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må søren meg være noe av det mest dobbeltmoralske jeg har lest her inne.

Får gjenta meg selv, 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å se at noen bruker contouring? 

Anonymkode: b33c8...c10

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se kobling til bunad her.. Man må vel få lov å sminke seg selv om man bruker bunad, men det er vel heller ikke greit for bunadspolitiet.. ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan klarer dere å se at noen bruker contouring? 

Anonymkode: b33c8...c10

Hahahaha! :laugh: Fordi de har brune og lysere striper i trynet? Det som ser duset ut i badespeilet hjemme ser ikke like duset ut i dagslys foråsidetsånn :fnise:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg handler det ikke nødvendigvis så mye om bunaden - men anledningen. For jeg har reagert på det samme i dag, men tror det er fordi man er ute i fullt dagslys tidlig formiddag. Og da synes jeg det er merkelig med full «partysminke». Det å pynte seg er ikke ensbetydende med å bruke alt man har i sminkepungen på en gang. Alt til sin tid!

Anonymkode: 0a6a0...013

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg handler det ikke nødvendigvis så mye om bunaden - men anledningen. For jeg har reagert på det samme i dag, men tror det er fordi man er ute i fullt dagslys tidlig formiddag. Og da synes jeg det er merkelig med full «partysminke». Det å pynte seg er ikke ensbetydende med å bruke alt man har i sminkepungen på en gang. Alt til sin tid!

Anonymkode: 0a6a0...013

Men noen kan ikke gå noen steder uten å ta på segg full sminke. De er slik 24/7 men du merker det ikke når de har hverdagstøyet på. Når bunaden kommer på så blir denne typen maks sminking noe som står i kontrast til bunaden. 

Anonymkode: d5a69...8d6

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det passer sammen men folk gjør som de vil. Så faktisk en usminket jente(ca tjueårene) i nordlandsbunad i dag. Det var kult å se! Og hun var nydelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det kræsjer litt. På samme måte som jeg mener "det ikke tar seg ut" å røyke i bunad.

Full partysminke midt på dagen ser rart ut uansett klær,

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...