AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Del Skrevet 17. mai 2018 Jeg tenker hvis to treffer hverandre. Den ene har veldig mange bekjente og venner, mens den andre aldri har klart å danne dypere vennskap og fotblir i bekjent sonen. Hvis de begynner å date eller får følelser for hverandre, men det ender med at det ikke blir dem likevel. Enten fordi den ene feiger ut og er redd for å bli såret (igjen) eller at den ene rett og slett ikke er interessert nok. Hvis det er den med mange venner som blir avvist, så vil vel denne fortere komme seg videre fordi vedkommende alltid har folk rundt seg, treffer nye hele tiden og genrelt har mer å gjøre? i motsetning til hvis det er den ensomme? For den gåt kanskje uten jobb, ingen å snakke med .. og blir gående i samme tankekjøre mye lenger? Anonymkode: d790f...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Del Skrevet 17. mai 2018 Hvorfor tror du den ensomme ikke har jobb? Anonymkode: 6d543...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Del Skrevet 17. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du den ensomme ikke har jobb? Anonymkode: 6d543...1da Det kan forsterke ensommheten. Jeg prøver bare og sammenligne to forakjellige situasjoner. Den ene har "alt" og den andre har "ingenting". Hvem takler da en avvisning best/går fortest videre? Anonymkode: d790f...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 17. mai 2018 #4 Del Skrevet 17. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker hvis to treffer hverandre. Den ene har veldig mange bekjente og venner, mens den andre aldri har klart å danne dypere vennskap og fotblir i bekjent sonen. Hvis de begynner å date eller får følelser for hverandre, men det ender med at det ikke blir dem likevel. Enten fordi den ene feiger ut og er redd for å bli såret (igjen) eller at den ene rett og slett ikke er interessert nok. Hvis det er den med mange venner som blir avvist, så vil vel denne fortere komme seg videre fordi vedkommende alltid har folk rundt seg, treffer nye hele tiden og genrelt har mer å gjøre? i motsetning til hvis det er den ensomme? For den gåt kanskje uten jobb, ingen å snakke med .. og blir gående i samme tankekjøre mye lenger? Anonymkode: d790f...7eb Helt åpenbart. Det er et under at jeg ikke endte opp i kista da jeg ble dumpet. Hadde INGEN! Hverken venner, eller familie som jeg kunne snakke ordentlig med. Ikke hadde jeg jobb. Hvis man er såbar; IKKE gå inn i et forhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Del Skrevet 17. mai 2018 Det er meg du snakker om der. Jeg mistet alt når det ble slutt med han jeg var forlovet med i 4 år. Hadde nada venner, mistet jobben og hadde akkurat tatt opp et billån, kødd med nav, depresjon, angst, akkurat nok til regninger og mat, tull med bilen, trakk til meg stort sett drittsekker på sukker, foreldre og familie som ikke er så blide og støttende, lege som maser om medisiner og presset meg nesten, fikk psykiater til slutt, dro til diakon og sånn psykiatrigreier i kommunen, følte at jeg bare fikk stygge blikk og kritiske holdninger og kynisme rettet mot meg. Noe som jeg stort sett får når folk bryr seg og aldri noe sunt og sterkt bånd. Jeg var glad i svigerfamilien min og de tok godt vare på meg også når vi var sammen. Har kontakt med søskenbarnet i dag. Og en kompis jeg traff gjennom sukker, men bare over nett siden han bor så langt unna. I tillegg til den jobben jeg hadde, hadde jeg også en annen jobb som jeg likte veldig godt, jobbet i helgene og de var skikkelig slemme mot meg og kom grinende hjem klokka tre fire på natten til min daværende samboer, min ekssvigerinne kranglet også med meg og var forferdelig slem. Anonymkode: 38999...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Del Skrevet 17. mai 2018 Hvorfor går du ut fra at den ensomme ikke har klart å inngå dypere vennskap? Situasjonen i hi kunne passet på meg. (Jeg er interessert i en som ser ut til å ha veldig stor omgangskrets. Allikevel sitter han også hjemme flere lørdagskvelder. Akkurat som meg.) Bortsett fra at jeg har hatt flere vennskap over tid, men hvor de jeg var venn med ikke viste seg å være riktige for meg og etterhvert forsøkte å bryte meg ned. Jeg har da måttet kutte ut de vennskapene, og noen som var venner gadd ikke å vedlikeholde vennskapet når jeg flyttet et lite stykke unna. Ting går ofte to veier når det gjelder å være venner eller ei. Det er ikke alltid at noen ikke evner å danne dype relasjoner som er årsak til at man er alene. I dag er jeg så å si venneløs, men det er et valg jeg har tatt fordi jeg ikke ønsker å innlede vennskap med slike mennesker fra min fortid igjen. Dog har jeg en god del hyggelige bekjente som jeg snakker med når vi tilfeldigvis møter på hverandre. Jeg er også åpen for å få meg nye venner, bare at jeg er mye mer selektiv enn tidligere og da tar ting selvfølgelig tid. Jeg ville vært mer bekymret for hva han forventer fra meg. Hvor sosial forventer han at jeg skal være? Hvor mye må jeg tilpasse meg hans aktive livsstil når jeg selv har et veldig roligt liv og egentlig trives med det. Noen endringer er jeg innstilt på at det blir med en kjæreste alt ut fra hva slags liv han fører, men stor omveltning behøver det ikke å bli. Så om han da bestemmer seg for å dumpe meg pga dette eller noe annet, eller om jeg velger å dumpe han, så tror jeg at smerten ved avslag er det samme enten du har mange rundt deg eller noen få/ingen. Tross alt er ikke alle like interessert i å omgås venner når de kjenner på den sterkeste smerten i begynnelsen. Hvertfall har ikke jeg noe ønsker om å gå på pub eller kafe når tårene sitter løst. Folk er forskjellige. Noen takler et brudd bedre enn andre alt avhengig av hvor de står personlig med seg selv. Anonymkode: 3d06d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Del Skrevet 17. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er meg du snakker om der. Jeg mistet alt når det ble slutt med han jeg var forlovet med i 4 år. Hadde nada venner, mistet jobben og hadde akkurat tatt opp et billån, kødd med nav, depresjon, angst, akkurat nok til regninger og mat, tull med bilen, trakk til meg stort sett drittsekker på sukker, foreldre og familie som ikke er så blide og støttende, lege som maser om medisiner og presset meg nesten, fikk psykiater til slutt, dro til diakon og sånn psykiatrigreier i kommunen, følte at jeg bare fikk stygge blikk og kritiske holdninger og kynisme rettet mot meg. Noe som jeg stort sett får når folk bryr seg og aldri noe sunt og sterkt bånd. Jeg var glad i svigerfamilien min og de tok godt vare på meg også når vi var sammen. Har kontakt med søskenbarnet i dag. Og en kompis jeg traff gjennom sukker, men bare over nett siden han bor så langt unna. I tillegg til den jobben jeg hadde, hadde jeg også en annen jobb som jeg likte veldig godt, jobbet i helgene og de var skikkelig slemme mot meg og kom grinende hjem klokka tre fire på natten til min daværende samboer, min ekssvigerinne kranglet også med meg og var forferdelig slem. Anonymkode: 38999...8b1 Forresten svar: nei, føler ikke at jeg tar avvisning så hardt egentlig hvis jeg dater en mann, fordi det er alltid flere, og kan ikke gjøre annet enn å gå videre. Men er vanskelig hvis det skjer ofte og kun med de man begynner å like og som har sendt ut sterke signaler på at de er det tilbake. Er mere redd for å bli dårlig behandlet og latterliggjort og få høre at jeg dårlig eller plukka på og de er vanskelige å bli kvitt. Anonymkode: 38999...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Del Skrevet 17. mai 2018 Ja i allefall om man er fysisk hindret fra å gjøre ting som kan løfte en opp og distrahere en fra sorgen. For eksempel en som er fysisk syk og ikke klarer å gå tur i skogen, dra på sykkeltur , trene, og engasjere seg i andre aktiviteter eller sosiale settinger. Er man ensom og fysisk frisk så kan man allikevel trene, gå tur, skaffe nye bekjentskaper osv Anonymkode: 8890b...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #9 Del Skrevet 17. mai 2018 Handler nok minst like mye ulik personlighet. Å gå raskt videre etter forhold og ha 1000 venner handler ofte om at man ikke går i dybden i relasjoner, men befinner seg der ting er problemløst og morsomt til enhver tid. Anonymkode: 97875...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #10 Del Skrevet 17. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja i allefall om man er fysisk hindret fra å gjøre ting som kan løfte en opp og distrahere en fra sorgen. For eksempel en som er fysisk syk og ikke klarer å gå tur i skogen, dra på sykkeltur , trene, og engasjere seg i andre aktiviteter eller sosiale settinger. Er man ensom og fysisk frisk så kan man allikevel trene, gå tur, skaffe nye bekjentskaper osv Anonymkode: 8890b...9d3 Hvordan fysisk syk mener du? Anonymkode: 3d06d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #11 Del Skrevet 17. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler nok minst like mye ulik personlighet. Å gå raskt videre etter forhold og ha 1000 venner handler ofte om at man ikke går i dybden i relasjoner, men befinner seg der ting er problemløst og morsomt til enhver tid. Anonymkode: 97875...825 Enig. Anonymkode: 3d06d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #12 Del Skrevet 17. mai 2018 27 minutter siden, æøå* skrev: Helt åpenbart. Det er et under at jeg ikke endte opp i kista da jeg ble dumpet. Hadde INGEN! Hverken venner, eller familie som jeg kunne snakke ordentlig med. Ikke hadde jeg jobb. Hvis man er såbar; IKKE gå inn i et forhold. Har du noen i dag da ? Huff det skal ikke være lett. Men hvis man er sårbar fordi man verken har jobb, venner osv, og det er jo utenfor ens kontroll så skal man leve i sølibat da ? Er man skikkelig uheldig så blir man dumpet og får ingen framtid med noen eller egen familie. Vet ikke hvor mange prosent av Norges befolkning som er det. Man kan jo ha et kjæledyr, en hobby osv og egne ting som gjør en uavhengig. Anonymkode: 38999...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #13 Del Skrevet 17. mai 2018 Hvorfor betyr det å ha liten omgangskrets/få nære venner at man er ensom og ikke har jobb? I mange tilfeller er det sånn at de med liten omgangskrets rett og slett ikke har behov for noe større omgangskrets, og i mindre grad er avhengig av bekreftelse. I et slikt tilfelle vil det faktisk ikke være så farlig for denne såkalte ensomme personen, for vedkommende klarer seg helt fint alene. Anonymkode: 961ed...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 17. mai 2018 #14 Del Skrevet 17. mai 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen i dag da ? Huff det skal ikke være lett. Men hvis man er sårbar fordi man verken har jobb, venner osv, og det er jo utenfor ens kontroll så skal man leve i sølibat da ? Er man skikkelig uheldig så blir man dumpet og får ingen framtid med noen eller egen familie. Vet ikke hvor mange prosent av Norges befolkning som er det. Man kan jo ha et kjæledyr, en hobby osv og egne ting som gjør en uavhengig. Anonymkode: 38999...8b1 Nei. Eller mener du jobb eller kjæreste? Jeg tror ikke forhold er ment for meg. Det er harde krav i dagens samfunn, og jeg faller utenfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #15 Del Skrevet 17. mai 2018 Hvorfor svarer du ikke ts? Anonymkode: 3d06d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #16 Del Skrevet 17. mai 2018 Vel sett utifra min situasjon: jeg er den som hadde/har alt. Venner, jobb, eier bolig og alt sånt. Eksen hadde ingen alverdens ting, ikke venner, ikke jobb, ikke penger, bare dritt hele veien. Allikevel så var det han som kom vidre først, med en gang egentlig. Jeg sitter fortsatt 2 år etter i kjærlighetssorg. Anonymkode: 06a05...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #17 Del Skrevet 17. mai 2018 Generelt vil jeg tro det er lettere å komme seg igjennom en kjærlighetssorg når man har et godt støtteapparat rundt seg i form av familie og gode venner. Men det er likevel ingenting som står i veien for at den som har "alt" vil slite mer enn en som ikke har noen ting. Men det er likevel lett å tenke seg til at den som kun har én person i livet sitt vil takle det ekstremt dårlig når den personen da forsvinner. Anonymkode: 2739e...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #18 Del Skrevet 18. mai 2018 18 timer siden, æøå* skrev: Nei. Eller mener du jobb eller kjæreste? Jeg tror ikke forhold er ment for meg. Det er harde krav i dagens samfunn, og jeg faller utenfor.. Jobb og kjæreste også ? Skjønner hva du mener, tenker det samme den dag i dag, at forhold ikke er noe for meg, det er strenge krav dessverre, da det med ekte kjærlighet og respekt forduftet i løse luften. Dette har det vært mangel på i hele mitt liv, vet ikke hvorfor jeg aldri når inn til folk eller ikke fortjener kjærlighet og respekt. Enda jeg gir det selv og er snill osv, uansett åssen man er så er det aldri bra nok, menn finner alltid en liten filleting som at du spiste kun en gang den dagen og at du har en dårlig dag så er du ustabil og ingen vil ha barn med deg... de er drittsekker og tror de kan behandle deg dårlig og at de er bedre, ikke alle er sånn, men har ikke funnet den rette og tror jeg aldri vil gjøre det. Uansett hva man gjør med seg selv eller hva man har gjort i livet, så er det aldri bevis nok for at familie, venner, folk eller menn skal synes du er så sterk, smart og beundringsverdig, du får bare kritikk og kulde og vemmelse. Jeg misunner de som har en partner som skryter av de og skriver lange innlegg på Instagram osv om hvor stolt de er av partneren sin og behandler vedkommende som kongelig, det burde vært sånn for alle. Anonymkode: 38999...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #19 Del Skrevet 19. mai 2018 Venter fortsatt på svar fra ts. Anonymkode: 3d06d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå