Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen. Ingen venner. Og det jeg er redd for, er at når jeg skal søke kontakt med folk, og de feks spør om hva jeg har gjort på 17 mai, eller noen som helst andre dager, så har jeg ingenting å komme med. Er det sånn at folk blir ekstra obs på venneløse folk og tenker at da vil de ikke være venn med de heller? At det er noe galt med dem? Dette er en frykt jeg går med og skammer meg over tilværelsen min. Skal sies at det er pga mye psykiske belastninger det har blitt sånn. Hva tenker DU?

Anonymkode: 674c4...3d3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei kjære deg, selvsagt ikke! Det er ikke alle forunt å ha en gedigen, harmonisk vennegjeng selv om en får inntrykk av det på sosiale medier. Så lenge du er hyggelig og imøtekommende ville jeg ikke brydd meg en døyt om hvor mange venner du har.

• Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig ikke, bedre å ha ingen venner enn 1 falsk.

AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte ! Det finnes mange grunner til at man ikke har dusinvis med venner. Det betyr absolutt ikke at det skyldes at du er et dårlig menneske eller at noen har rett til å dømme deg. 

Jeg vet uheldigvis hvordan du har det og sliter med de samme tankene som deg :(

Anonymkode: e8507...69d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare en venn grunnet psykisk sykdom. Det finnes så uendelig mange grunner til at folk har få/ingen venner, så nei. Jeg synes det er leit og skulle ønske at jeg kunne gjøre noe. 

Anonymkode: 29779...beb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange grunner til at folk har få/ingen venner. Jeg er i midten av 20-årene og var sammen med foreldrene mine i dag. Mange av venninnene mine var andre steder med andre vennegjenger. Gjerne på "parting" som jeg ikke blir invitert til siden jeg er singel. Jeg syns det er litt flaut at jeg ikke hadde noen å være med, så jeg skjønner hva du mener. Men jeg ville aldri avslått et vennskap med noen fordi de ikke hadde så mange andre venner.

Anonymkode: 9070b...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Spesielt fordi jeg vet hvordan det er å stå utenfor på svært mange områder i livet.

Anonymkode: d3887...e27

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ingen venner selv. 

Anonymkode: 136e8...af2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen. Ingen venner. Og det jeg er redd for, er at når jeg skal søke kontakt med folk, og de feks spør om hva jeg har gjort på 17 mai, eller noen som helst andre dager, så har jeg ingenting å komme med. Er det sånn at folk blir ekstra obs på venneløse folk og tenker at da vil de ikke være venn med de heller? At det er noe galt med dem? Dette er en frykt jeg går med og skammer meg over tilværelsen min. Skal sies at det er pga mye psykiske belastninger det har blitt sånn. Hva tenker DU?

Hadde du fortalt meg at du ikke hadde noen å feire 17.mai med så hadde jeg bedt deg hjem hos meg😊 Det er riktignok fullt her hvert eneste år, men jeg får alltid squeezet inn en til. Eneste kriteriet for å være med i gjengen min er at du er snill😊 Om du er gutt, så ikke tolke min vennlighet til noe mer enn vennskap. 

Eneste grunnen til at jeg skal se ned på deg måtte være at jeg er høyere enn deg, men det skal vel veldig mye til. 

Anonymkode: 72c39...fe9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør jeg ikke. Spesielt fordi jeg vet hvordan det er å stå utenfor på svært mange områder i livet.

Anonymkode: d3887...e27

Jeg også, gjør veldig vondt noen ganger. Føles noen ganger som om noe revner innvendig, gjør vondere enn å få en direkte fysisk skade. Prøver å tenke at det er bra å være seg selv og finne sitt og sine. Fordi det finnes flere sånne. Men er helt alene og isolert sånn som i dag.

Anonymkode: e8686...19b

• Liker 1
Gjest Whiskey hangover
Skrevet (endret)

Jeg har ingen venninner fordi kvinner er ufyselige og frekke, og jeg har ingen kompiser fordi jeg kun har noe til felles med de som ikke er bra for meg, som junkies... Jeg sverger på at jeg aldri noensinne har blitt kjent med noen eller hatt bekjente som ikke har et rusproblem. Uansett hvilket miljø jeg har vært, har jeg alltid omgått junkies. De er ræva venner, selvopptatte og egoistiske. Jeg har gitt opp. 

Endret av Whiskey hangover
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mine venner er på Facebook :) Ellers har jeg ingen...og med Asperger syndrom så plager det meg egentlig ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men nå har ikke jeg venner på den måten heller. Det er nok noen som bryr seg med det og de er nok generelt glad i sladring tenker jeg. 

Anonymkode: f10d5...875

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På ingen måte ! Det finnes mange grunner til at man ikke har dusinvis med venner. Det betyr absolutt ikke at det skyldes at du er et dårlig menneske eller at noen har rett til å dømme deg. 

Jeg vet uheldigvis hvordan du har det og sliter med de samme tankene som deg :(

Anonymkode: e8507...69d

❤️

Uff, det er så leit at vi skal gå å ha det sånn😔

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nappetass1 skrev:

Nei kjære deg, selvsagt ikke! Det er ikke alle forunt å ha en gedigen, harmonisk vennegjeng selv om en får inntrykk av det på sosiale medier. Så lenge du er hyggelig og imøtekommende ville jeg ikke brydd meg en døyt om hvor mange venner du har.

Dette var godt å lese🌸

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du fortalt meg at du ikke hadde noen å feire 17.mai med så hadde jeg bedt deg hjem hos meg😊 Det er riktignok fullt her hvert eneste år, men jeg får alltid squeezet inn en til. Eneste kriteriet for å være med i gjengen min er at du er snill😊 Om du er gutt, så ikke tolke min vennlighet til noe mer enn vennskap. 

Eneste grunnen til at jeg skal se ned på deg måtte være at jeg er høyere enn deg, men det skal vel veldig mye til. 

Anonymkode: 72c39...fe9

Åå så god du virker. Dette gjorde godt å lese, selvom jeg ikke kjenner deg🌸

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "bare" to gode venner og noen andre bekjente som jeg er med i blant... Men en ting jeg har funnet ut, er at man ofte tenker at alle andre har så mange venner - så er sannheten en helt annen, for eksempel ei jeg vet om som jeg har vært misunnelig på (egentlig bare fordi hun er så pen og virker så perfekt, haha!) stod frem på facebook i et innlegg om at hun var ensom og hvor fælt hun hadde det fordi det var ingen som tenkte at hun var ensom, siden hun var så sterk og tok vare på folk rundt seg, men ingen som brydde seg om henne eller var hennes venn... Et annet eksempel er ei annen jente jeg vet om, som hadde vært i en venninnegjeng på over tolv jenter i flere år, og hun prøvde å begå selvmord fordi hun var så deprimert og følte seg så alene, for hun følte ikke at noen av de jentene hun var venn med kjente henne eller hverandre, det var kun overfladisk bullshit (som hun så fint kalte det) da de hang sammen, og at de bare baksnakket hverandre...Også sitter jeg her da, og føler meg så rik på de to venninnene jeg har i en alder av 25, for frem til jeg var ca 22-23 så hadde jeg kun en venninne som alltid var opptatt og helt annerledes enn meg - jeg er kjempe takknemlig den dag i dag for de få vennene jeg har :) Og jeg har feiret 17.mai med familien min, uten å føle noen slags skam over å ikke gjøre noe annet - men jeg vet veldig godt hvordan det er å føle seg alene og at folk ser ned på en, men mennesker som ser ned på andre (av forskjellige grunner) sliter som regel med noe selv, så ikke bry deg med folk som du føler ser ned på deg - jeg håper du finner deg en god venn, vil anbefale deg å skrive et innlegg her inne på KG hvor du kan bli kjent med andre brukere - slik fant jeg min andre bestevenn :laugh:

Anonymkode: 64e19...7a0

• Liker 2
Skrevet

For meg er det et forbaska slit å ha venner, spesielt når man er introvert.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ingen selv. 

Anonymkode: 1cdf9...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...