Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lus for sikkert 100-gang siden skolestart, neida føles bare sånn 😫

Kommer oss ikke på apoteket før i morgen men vil bli kvitt dritten nå, så jeg tenkte...

Linicin ( tror den heter det) inneholder etter det jeg klarte å google meg til kun olje, shampo og lukt. Vil ikke vanlig matolje kvele dritten like effektivt? Vi greier jo med lusekam  daglig frem til neste kur om 8-10 dager uansett. 

Anonymkode: 22126...f89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette seriøst et seriøst spørsmål?

Anonymkode: a4ab7...fd2

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette seriøst et seriøst spørsmål?

Anonymkode: a4ab7...fd2

Ja

Skrevet

Gå for den som lukter dritt.. ikke sånn 10 minutters kur. Hadde samme erfaring,  men ble bedre med den som skal sitte lenge i. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lus for sikkert 100-gang siden skolestart, neida føles bare sånn 😫

Kommer oss ikke på apoteket før i morgen men vil bli kvitt dritten nå, så jeg tenkte...

Linicin ( tror den heter det) inneholder etter det jeg klarte å google meg til kun olje, shampo og lukt. Vil ikke vanlig matolje kvele dritten like effektivt? Vi greier jo med lusekam  daglig frem til neste kur om 8-10 dager uansett. 

Unnskyld meg, men tror du virkelig at lusa forsvinner så enkelt uten at noen har oppdaget eller satt i verk denne billige og enkle måten å utrydde lus på? 

Skal du ha sikker info så går du på fhi.no. der står det garantert noe om lus. Apoteket kan også svare deg, det samme kan legevakt, helsestasjon og fastlege. Få tatt livet av lusa før du smitter andre, som igjen smitter ditt barn når du tror lusesjauen er ferdig for n'te gang.  :frkk:

Anonymkode: ed7f6...6e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, oslojente1980 skrev:

Gå for den som lukter dritt.. ikke sånn 10 minutters kur. Hadde samme erfaring,  men ble bedre med den som skal sitte lenge i. 

Hvilken er det som lukter dritt? 

Vi blir jo kvitt lusa hver gang, men så går det noen måneder før den er tilbake. Det har vært et ekstremt luseår på skolen vår.

Og jeg vet at vi er kvitt den fordi jeg greier hele familien minst annen hver uke, hver uke i de værste periodene, men det hjelper lite når ikke alle foreldrene på en skole med 500 elever følger like godt opp. 

Jeg lurte på om det funket med olje siden det blir så himla dyrt med kurene hele tidene, første runden vi hadde i år kostet oss 1500kr. Linicin kveler jo bare lusa og hemmer egg utviklingen, men eggene og nymfene må jo uansett greies ut. Så derfor lurer jeg på om vanlig matolje vil kvele like effektivt. Men det finner jeg ut i løpet av uka når jeg sjekker. Prøvde i dag siden jeg var tom for kurer og fant på en av oss.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men tror du virkelig at lusa forsvinner så enkelt uten at noen har oppdaget eller satt i verk denne billige og enkle måten å utrydde lus på? 

Skal du ha sikker info så går du på fhi.no. der står det garantert noe om lus. Apoteket kan også svare deg, det samme kan legevakt, helsestasjon og fastlege. Få tatt livet av lusa før du smitter andre, som igjen smitter ditt barn når du tror lusesjauen er ferdig for n'te gang.  :frkk:

Anonymkode: ed7f6...6e5

Les det andre svaret mitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lus for ti år siden, og ble kvitt dem kun ved børsting av vått hår mange ganger  hver dag i tre dager. Så hvis dere gjør en ordentlig innsats med børstingen så kan det jo hende det går bra for dere også?

Anonymkode: e9f81...c40

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lus for ti år siden, og ble kvitt dem kun ved børsting av vått hår mange ganger  hver dag i tre dager. Så hvis dere gjør en ordentlig innsats med børstingen så kan det jo hende det går bra for dere også?

Anonymkode: e9f81...c40

Jeg børster grundig hver dag når vi har det så kunne sikkert blitt kvitt de uten kur ja. Dagens kurer dreper jo kun de som allerede er klekket, ikke eggene, så derfor skal man ta to kurer slik at kur nr 2 dreper de nymfene som er nyklekket. Men jeg får kregla av  å vite at det er levende lus i hus så foretrekker å bruke kur ( eller i dagens tilfelle matolje) for å drepe de som er levende. 

Regner med at det uansett går greit for jeg fant ikke mer enn 5 lus på den angrepne og da var jeg grundig. Fordelen med å sjekke ofte er at det ikke rekker å utvikle seg til for mange før det blir oppdaget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...