AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Hvis en arbeidsplass tar inn en praksiskandidat til språkpraksis eller arbeidspraksis, får bedriften da penger av nav for det? Anonymkode: 55ba2...cc7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Nei, men gratis arbeid. Mange innom i helsesektoren som er gjennom NAV. Noen veldig flinke og kan da jobbe selvstendig. Noe som gjør at andre ikke får høyere stillingsprosent på sikt. Er i såfall minst 2 pr år på min arbeidsplass. De fleste for kortere tid, noen veldig få blir tilkallingsvikarer og kan ved at de tar utdannelse få en stillingsbrøk. Anonymkode: 1c47a...a87
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Nei, men nav betaler lønn og arbeidsgiveravgift og er ansvarlig for forsikring. Så det er en helt gratis arbeidskraft for bedriften. Men det koster ressurser i form av opplæring og oppfølging. Anonymkode: 0514d...1d2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #4 Skrevet 17. mai 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en arbeidsplass tar inn en praksiskandidat til språkpraksis eller arbeidspraksis, får bedriften da penger av nav for det? Anonymkode: 55ba2...cc7 De får både pengermogngratis arbeidskraft. Jeg anser den typen avtaler som useriøse, både fra Nav og bedriftens side. Anonymkode: 41d02...0a6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Jeg hadde nav praksis i en barnehage i 8 uker. For det fikk barnehagen 5000,- av nav. Anonymkode: 6a2f1...932
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en arbeidsplass tar inn en praksiskandidat til språkpraksis eller arbeidspraksis, får bedriften da penger av nav for det? Anonymkode: 55ba2...cc7 Mange får det ja. Folk som har gått—går på eks dagpenger. Mottaker kan få sosialhjelp og arbgiver har veldig godt betalt. Ender med at de ikke får jobb der uansett. Arbgiver får nye folk og i tillegg godt betalt. Anonymkode: b97ad...640
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 Jo. De får penger fra nav. Jeg var selv arbeidsgiver og har tatt inn folk til arbeidspraksis fra nav. Fikk ca 3500kr for en person i en mnd. Pluss gratis arbeidskraft. Anonymkode: 921f7...aab
FrittgåendeBurugle Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. De får penger fra nav. Jeg var selv arbeidsgiver og har tatt inn folk til arbeidspraksis fra nav. Fikk ca 3500kr for en person i en mnd. Pluss gratis arbeidskraft. Anonymkode: 921f7...aab Samme på min tidligere arbeidsplass, men mener dette har blitt endret, og at de ikke får penger lenger. Ta dette med en klype salt, mulig jeg husker feil.
BerntHulken Skrevet 17. mai 2018 #9 Skrevet 17. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en arbeidsplass tar inn en praksiskandidat til språkpraksis eller arbeidspraksis, får bedriften da penger av nav for det? Anonymkode: 55ba2...cc7 Ja, de får tilskudd fra nav å ha en person i praksis.
Angelheart2 Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 Nei, bedriften får ikke tilskudd fra NAV for å ha noen i arbeidstrening, men de kan få dekket reelle utgifter, dersom de må kjøpe inn spesielle hjelpemidler eller lignende for å ha personen i praksis. Tidligere ble det gitt et standard tilskudd for dette, men nå er det kun ved dokumentasjon av utgifter. Dere som svarer fordi dere vet at det var slik før, fint om dere husker at regler blir endret hele tiden og at det som gjaldt for 5 år siden ikke nødvendigvis er riktig nå. Feil svar er bare med på å forvirre TS...... 1
Infinitum Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 Vi har nettopp vært igjennom dette med nav og kunne få dekket materielle kostnader som brukeren trengte og en sum til lunsj da det var felles lunsj på vår arbeidsplass. Hos oss var det en person som trengte svært tett oppfølging, som trengte mye hjelp og veiledning og det tok altfor mye av vår tid til at personen kunne bli lengre enn tre uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå