Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å få fine linjer i pannen, (Jeg var røyker inntil et år siden, fy og skam, jeg vet. ;) ) og derfor lurer jeg på om noen av dere jenter har noen gode råd om hvilken krem jeg kan bruke for å redusere disse.

Tips om en god øyekrem og håndkrem taes også i mot med takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å virke negativ, men jo mer jeg lærer om hudpleie, jo mindre tror jeg på mirakler...

Du kan hjelpe huden din ved å tilføre MASSE fuktighet, og ved å spise sunt, og bruke faktor 15 i sola. Ellers kan kremer med fruktsyrer og/eller antioksidanter hjelpe, men spesielt vitamin C kan irritere og tørke ut huden ganske kraftig.

Bytt gjerne til en rikere krem enn den du bruker; huden trenger mer fett om vinteren enn ellers. En fuktighetsmaske et par ganger pr uke er heller ikke dumt.

Skrevet

Tusen takk for tips. :D

Har du noen godt råd når det gjelder å finne god beskyttelse mot sola? ;) Er heldigvis ikke typen som på død og liv må sole meg og bli brun, liker heller ikke sterk sol, så det kan vel hjelpe litt.

Hva med å tilføre kroppen antioksydanter generelt, ikke bare gjennom krem.

Skal også fortsette den sunnere linjen jeg har startet, så det blir snart prøvetime på treningssenter, jeg skal ikke spise godis i uka, og ikke drikke brus i uka. Juice bare et par ganger i uka. Sunn god mat, skal prioriteres.

Vanninntaket skal også økes betraktelig. Håper det kan være med å hjelpe meg å holde meg godt lenger. Er bare 25 år. ;)

Vet du om en god ansiktsmaske? Huden min har en tendens til å bli skinnende, litt fet, i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg har STOR tiltro til kosthold og en sunn livsstil, og har merket at huden min er blitt mindre tørr etter at jeg begynte å ta tilskudd av omega-fettsyrer.

Ang. antioksidanter, tror jeg det faktisk er lurere å få dem inn gjennom kosten, siden spesielt vitamin C (A og E er også gode antioksidanter) ikke tåler oksygen.

Når det gjelder solfilter, liker jeg solkremene til MD Formulations for ansiktet (på kroppen hva som helst, gjerne apotek), siden de ikke er så klissete. Har planer om å bli flink å kjøpe Solar Defense Booster fra Dermalogica til sommeren, og blande med dagkremen, men hittil har det blitt med tanken.

En god maske for en hudtype som den du beskriver, er Herbal Clay Mask fra Decleor. Den renser og roer, og lukter nyyydelig. Kanskje finner du den på SN for under 200? Ellers liker jeg fuktmasken fra Avene (apotek), hvis du finner den.

Huden trenger ikke nødvendigvis dyre produkter, så lenge de er bra, og tilpasset hudtypen din. Røyking, UV-stråling og dårlig kosthold er nok hudens fiender, som resten av kroppen.

Skrevet

Tusen takk for alle rådene! :D

Da løper Saeria ned på butikken og handler inn sunne og gode ting...Gleder meg til kyllingbryst i kveld. :sikle:;)

Skrevet

I tillegg må du bruke solbriller så du ikke myser når det skinner ute :wink:

Skrevet

Synd at jeg aldri har funnet en solbrille som passer meg. De har alltid alt for lange stenger til mitt lille hode... :-? :oops:

Så da får jeg gå i skyggene, titte ned, eller myse. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...