AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #1 Skrevet 17. mai 2018 Jeg bor hjemme med mine foreldre og søsken. Min mor står for matlagingen og pleier som regel å servere bare usunn mat dyppet i masse olje. Mat som hverken er bra for helsen, huden eller kroppen. Etter en streng beskjed fra lege om å endre på kostholdet og trene, så har jeg begynt å handle inn egen mat. Mat som vi aldri før har handlet inn, men merker nå at moren min er skikkelig ute etter å bruke maten min, selv om de har deres egen mat. Og ikke lager hun noe sunn rett spm jeg også kan spise, men putter all «sunn» mat i den usunne retten sin. Jeg merker at jeg begynner å bli veldig irritert. Det ender alltid opp med at jeg støtt og stadig må kjøpe ny mat hver dag, pga moren min bruker opp all maten min. Hvordan kan jeg på en fin måte be henne slutte med det eller er det jeg som er for gjerrig og overreagerer? P.s eget kjøleskap eller flytte ut er ikke to alternativer for øyeblikket, så håper på svar utifra hvordan situasjonen er nå Anonymkode: 6526c...f50
Polly Ester Skrevet 17. mai 2018 #2 Skrevet 17. mai 2018 Hva om dere avtaler at både du og moren din kjøper sunnere mat sammen og lager mat sammen så dere får sunnere mat alle i hop?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #3 Skrevet 17. mai 2018 Jeg tar tgangspunkt i at dere begge (moren din og du) hver har 2 fungerende ører og en munn. Snakk rolig med moren din om hva legen har sagt, og så prøver dere å sette opp menyforslag, og lager mat sammen. Anonymkode: 39a5d...6b7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå