Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid solfaktor 50 i ansiktet, likevel får jeg Pigmentflekker. Noen som har gode tips for å unngå dette? 

Anonymkode: c662a...c4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også pigmentflekker i solen, selv med faktor 50. Råd: ikke sole seg. Solfaktor året rundt, sitte mest mulig i skyggen (f eks på kafé), bruke caps eller hatt, aldri ligge pal på stranden i solsteken. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker alltid solfaktor 50 i ansiktet, likevel får jeg Pigmentflekker. Noen som har gode tips for å unngå dette? 

Anonymkode: c662a...c4b

Skal du unngå pigmenttering i huden så må du unngå å få sollys på deg. Noen huder lager mer pigment enn andre. 

Solkrem med høy faktor kan ved daglig bruk være mer skadelig enn ingen solkrem. 

Anonymkode: acd67...b01

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du unngå pigmenttering i huden så må du unngå å få sollys på deg. Noen huder lager mer pigment enn andre. 

Det må du nesten begrunne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan komme av endringer i hormoner, så om du går på p piller kan du jo forsøke gå uten

Anonymkode: 16335...01a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får pigmentflekker til tross for høyeste faktor. Skjønner jeg må unngå sol totalt i ansiktet, men det er jo håpløst. I vinter brukte jeg krem som bleket dem nærmest bort, men nå har de blomstret opp igjen. Har fjernet hormonspiralen (av annen årsak dog) og håper det kan hjelpe. 😏

Anonymkode: d0282...e9c

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får pigmentflekker til tross for høyeste faktor. Skjønner jeg må unngå sol totalt i ansiktet, men det er jo håpløst. I vinter brukte jeg krem som bleket dem nærmest bort, men nå har de blomstret opp igjen. Har fjernet hormonspiralen (av annen årsak dog) og håper det kan hjelpe. 😏

Kan jeg spørre hvilken krem du brukte som funket? ☺️

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken krem var det du brukte i vinter?

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2018 den 20.22, Lille85 skrev:

Kan jeg spørre hvilken krem du brukte som funket? ☺️

Pigmanorm creme. Kjøpt på hudpleiesalong 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pigmanorm creme. Kjøpt på hudpleiesalong 

Tusen takk. 😊Hvor lenge måtte du bruke den før du begynte å se forskjell?

AnonymBruker
Skrevet

Kremen er reseptbelagt. Brukes om høst/vinter. Tok på 1 x daglig ( om kvelden) i 7-8 uker mener jeg.  Huden ble rød og flassete og sved litt. Måtte bruke høy solfaktor på dagtid. Det tok vel noen uker før jeg så resultatet. Problemet er at de blusser opp igjen om sommeren til tross for høy faktor. Men siden jeg nå har sluttet med hormonspiral håper jeg at de ikke blir like fremtredende som før. Nå vet jeg ikke om den var årsaken, hører bare om p-piller i kombinasjon med pigmentflekker.

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2018 den 2.48, AnonymBruker skrev:

GSkal du unngå pigmenttering i huden så må du unngå å få sollys på deg. Noen huder lager mer pigment enn andre. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg har aldri hørt om noen som har dødd av for mye solkrem. Hudkreft derimot, det har mange dødd av.

Anonymkode: 8774f...28e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...