Gå til innhold

Anonym elskes, et dilemma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg har merket er at som anonym liker folk innlegg og kommentarer som skrives, men om jeg bruker brukeren min, er det ingen som svarer eller liker her på kvinneguiden. 
Det gjelder også ved bruk av brukernavn og positive kommentarer. 
Er man anonym er folk oftest hyggelig i svar, men med brukernavn hetses man.
Har sett det skje i flere tråder, ikke bare egne.

Er det andre med lignende erfaring? 
Hva er årsaken? Kan folk forklare hvorfor de velger å være mer fiendtlig mot brukere med brukernavn en anonym? 
Andre tanker? 

Anonymkode: 7a706...85a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok fordi når man skriver innlegg under sitt vanlige brukernavn så ligger det en historie bak. Hva man mener om brukeren generelt vil gjøre en mer tilbøyelig til å like eller mislike det denne brukeren skriver. Det blir vanskeligere å skille sak og person. Som AB har man ingen innlegg eller meninger knyttet til den som skriver og det er enklere å fokusere på hva som skrives og ikke la seg farge av hva man mener om personen bak.

Det er også greit å merke seg at hets så godt som alltid kommer fra nettopp AB så det er et tveegget sverd. Man kan skrive innlegg som AB uten å få alle sine tidligere innlegg brukt mot deg, men skriver man med vanlig brukernavn man må regne med personangrep og ubegrunnet kritikk fra brukere som gjemmer seg bak AB. De hyggeligste forumene jeg er på er uten tvil de som ikke har AB-funksjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Som regel hetses anonyme av de som bruker nick svært ofte. Det er sjelden jeg ser nickbrukere være hyggelig mot alle.

Anonymkode: 37128...e7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe jeg har merket er at som anonym liker folk innlegg og kommentarer som skrives, men om jeg bruker brukeren min, er det ingen som svarer eller liker her på kvinneguiden. 
Det gjelder også ved bruk av brukernavn og positive kommentarer. 
Er man anonym er folk oftest hyggelig i svar, men med brukernavn hetses man.
Har sett det skje i flere tråder, ikke bare egne.

Er det andre med lignende erfaring? 
Hva er årsaken? Kan folk forklare hvorfor de velger å være mer fiendtlig mot brukere med brukernavn en anonym? 
Andre tanker? 

Anonymkode: 7a706...85a

Opplever begge deler, i hvert fall som anonym og man kan ikke ha en mening, enda den er saklig uten at det kommer en annen anonym bruker og er skikkelig stygg og krass, jeg har skjønt det ab, det er noe galt med meg og fortjener ikke noe her i livet fordi jeg er så fæl som person. Du sa det ab, eksen min, diverse folk og min egen mor. Trenger ikke å gni det inn, jeg ser vel ikke dum ut også eller ?

Anonymkode: 6889d...342

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...