Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort dette mot en person man bryr seg om? Med visshet om at jo lenger relasjonen pågår, dess vanskeligere blir det når den ender.

Anonymkode: 05061...446

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har gjort dette mot en person man bryr seg om? Med visshet om at jo lenger relasjonen pågår, dess vanskeligere blir det når den ender.

Anonymkode: 05061...446

ja.. jeg dupmet en jeg har kjempet hardt for lenge. jeg viste han kom til og dumpe meg snart pga manglende inniativ i forholdet. avvisning, ingorering og bard vet ikke svar på alt. jeg gadd ikke ldngre å være den som holder fast. han ble glad for å slippe å gjøre d selv og gikk rett videre til ny pulevenn. tok en time.  så på en måte er det likevel jeg som er såret fordi jeg fortsatt har følelser. men sitter i det minste med den.. jeg dumpet han 

Anonymkode: e3568...182

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle man ønske å gjøre det? Jeg har alltid fått den utakknemlige oppgaven det er å avslutte et forhold. Det er ikke noe bra med det! 

Den som blir dumpet er den som får sympati, og som har lov til å sørge. Jeg har også sørget når jeg har endt et forhold. Det er vondt å gi slipp på alle drømmene man hadde for forholdet, vondt å gi slipp på en person man bryr seg om, selv om man må ta en beslutning dersom man ser at det ikke fungerer. Som den som dumper må man likevel være hard, og sørge mer skjult, for man har ikke samme rett til å sørge eller rase som den stakkaren som ble dumpet. Man har fått den utakknemlige drittsekkrollen, selv om det var aldri så rett og fornuftig. 

Nei, jeg ville heller blitt dumpet!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Hvorfor i all verden skulle man ønske å gjøre det? Jeg har alltid fått den utakknemlige oppgaven det er å avslutte et forhold. Det er ikke noe bra med det! 

Den som blir dumpet er den som får sympati, og som har lov til å sørge. Jeg har også sørget når jeg har endt et forhold. Det er vondt å gi slipp på alle drømmene man hadde for forholdet, vondt å gi slipp på en person man bryr seg om, selv om man må ta en beslutning dersom man ser at det ikke fungerer. Som den som dumper må man likevel være hard, og sørge mer skjult, for man har ikke samme rett til å sørge eller rase som den stakkaren som ble dumpet. Man har fått den utakknemlige drittsekkrollen, selv om det var aldri så rett og fornuftig. 

Nei, jeg ville heller blitt dumpet!

Har både blitt dumpet og dumpa noen, og er forsåvidt helt med på det du sier. Vil heller være den som dumpes enn den som gjør det slutt.

Men hvis man vet at man kommer til å bli dumpa. Bare ikke vet når det skjer. Og det kan sikkert trekke ut leenge. Så kan det kanskje være greit å gjøre det først som sist likevel, bare for å slippe å dra ut de vonde følelsene.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, heipådegsann skrev:

Har både blitt dumpet og dumpa noen, og er forsåvidt helt med på det du sier. Vil heller være den som dumpes enn den som gjør det slutt.

Men hvis man vet at man kommer til å bli dumpa. Bare ikke vet når det skjer. Og det kan sikkert trekke ut leenge. Så kan det kanskje være greit å gjøre det først som sist likevel, bare for å slippe å dra ut de vonde følelsene.

Ja det er jeg helt enig med deg i. Jeg forstår imidlertid ikke at man velger å dumpe en man har følelser for,  kun for å komme den andre i forkant. Av stolthet, og det å kunne si  "Det var jeg som dumpet ham/henne. " Som om det gir noen plusspoeng! Det er jo heller det motsatte! Man blir drittsekk,  mens den andre har lov til å være såret. Selv om man var to om å rote det til, og selv om man antagelig har vært to om å kjenne på at det ikke fungerer. En må da ta den beslutningen, og jeg håper inderlig at det ikke må bli meg flere ganger i livet. For det er forferdelig vondt å måtte være den som setter ende også, men da får man heller lite sympati. Istedenfor må man forholde seg til den andres sorg og kanskje sinne, men selv klappe godt igjen, til tross for at man bærer akkurat de samme følelsene selv. 

Det er faktisk ikke så lenge siden jeg traff en eks, som jeg fremdeles elsket utrolig høyt da jeg måtte ta den vonde beslutningen. Til det beste for oss begge. Vi passet ikke sammen, og det var ikke håp, selv om han fremdeles nektet å innse det at vi bare ville fortsette med å såre hverandre, da jeg tok det eneste fornuftige valget, og gikk. Så mange år etter var det faktisk fremdeles vondt da han sa noe slikt som "Ja ja, du dumpet meg jo ettertrykkelig! ", og satte opp en forurettet mine. Fremdeles, så mange år etter, hadde han  lov til å være den som ble såret, mens jeg bare måtte smile unnskyldende, selv om jeg også hadde en vanvittig kjærlighetssorg etter det bruddet. Det er ganske urettferdig egentlig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har dumpet (er egentlig ikke så fan av det ordet) noen som jeg hadde følelser for. Fordi jeg innså at det ikke funket lengre, og at vi ønsket forskjellige ting for relasjonen. Jeg visste også at personen(e) jeg dumpet høyst sannsynlig ville finne seg noen andre, så jeg orket ikke tanken på at de skulle avslutte det først. Derfor tok jeg kontroll og avsluttet. Selv om det var vanskelig, og noe jeg egentlig ikke ville. 

Anonymkode: 8c7c6...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller være den som dumper. For da har jeg tatt et valg selv.

Anonymkode: 3899c...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...