AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #1 Skrevet 16. mai 2018 Hei på dere! Helt seriøst, hva synes dere om 17. mai?? Jeg må innrømme, her jeg fortsatt sitter våken med en Pavlova i ovnen og tenker på alt jeg skulle ha gjort, at det er ikke favorittdagen. Barnas dag, tenker jeg og gleder meg mest til kvelden. Egentlig ganske enig med Dora der ja. Flere som tenker sånn? Anonymkode: c7504...ee1 2
Drakan Skrevet 16. mai 2018 #2 Skrevet 16. mai 2018 Jeg er ganske sliten og er kaos. Men har tenkt å prøve å grille og ha det gøy. Er alene. Er barnas dag, men jeg synes det er fint. Man kan være litt barn i dag. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 Hipp, hipp, hurra for 17. mai!🇳🇴🇳🇴🇳🇴 Anonymkode: 71e88...3af 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. mai 2018 #4 Skrevet 17. mai 2018 Jeg syns det er for mye stress og kaos, så holder meg for det meste hjemme.
Tusseladen Skrevet 17. mai 2018 #5 Skrevet 17. mai 2018 Gleder meg til i morgen for dag har jeg fri! Fri i dag også, men ser på det som jobb og stress. Oppskrytt, nasjonalistisk og lite inkluderende dag er dette. Det er gøy å være i mange land på deres nasjonaldag, men her i Norge blir de som ikke er festpyntet og oppfører seg som alle andre uglesett. Det er kun Norge og USA som er så navlebeskuende og selvdiggende på nasjonaldagen. Får bismak og tenker på alle som ikke passer inn. 1
Cata Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 For meg personlig er dagen rett og slett bare kjedelig, men jeg er veldig glad for at vi har den. 1
Gjest Solstråletårer Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 (endret) Jeg kjenner savnet av en familie denne dagen. Jeg er alene med barn. Foreldrene mine er døde og vært det lenge. Har ikke god råd eller bunad.Jeg har ikke stor venne gjeng. Jeg skiller meg veldig ut her jeg står å venter. Jeg er den som skal holde gang og være øverste leder. Men det er ensomt. Men gjør mitt beste for at ungene skal ha det supert . Endret 17. mai 2018 av Solstråletårer
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #9 Skrevet 17. mai 2018 Jeg syntes 17. mai var en veldig fin og hyggelig dag mens jeg hadde skolebarn. Da hadde vi flotte tilstelninger på skolen + grillfest på fellesområde etterpå Nå har jeg aldri noen spesielle ting å gjøre denne dagen, men er det fint vær tar jeg kanskje en tur inn til sentrum bare for å kikke litt på bunader og folkeliv. Noen ganger velger jeg å være hjemme og bare slappe av, og synes det må være greit også Anonymkode: 87f28...425
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #11 Skrevet 17. mai 2018 Er litt enig i at det er så mange som går helt bananas om noen ikke er festpyntet fra topp til tå! I fjor var det helt krise for ei i familien fordi hun ikke hadde bunad, og alle de andre vennene hennes hadde. Ble sjokkert over hvilket press det er med at alle jentene skal ha bunad!Endte med at jeg lånte bort min faktisk. På sosiale medier går det i champagnefrokoster med venner, nydelig danderte pavlovakaker, store familiesammenkomster osv. Synes alt virker så overdrevent liksom🤷🏼♀️ Anonymkode: 40307...7ee 2
solmåneogstjerner Skrevet 17. mai 2018 #12 Skrevet 17. mai 2018 1 time siden, Tusseladen skrev: Det er kun Norge og USA som er så navlebeskuende og selvdiggende på nasjonaldagen Mitt inntrykk er at i USA er det vanligst å feire nasjonaldagen med en avslappet grillfest med familie og venner. Ihvertfall slik blant min familie og venner som jeg kjenner der. Ikke noe tog eller pynting...
solmåneogstjerner Skrevet 17. mai 2018 #13 Skrevet 17. mai 2018 Jeg liker ikke 17 mai noe særlig. Synes det er forferdelig mye styr med alt. Glad for at jeg bor i Norge, men synes måten vi feirer på er merkelig. Overnasjonalistisk og slitsom.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #14 Skrevet 17. mai 2018 Noen som vet hvorfor de senker flaggene når de går forbi slottet? Anonymkode: a8cdf...450
Raven Emerald Skrevet 17. mai 2018 #15 Skrevet 17. mai 2018 Jeg har først lært meg å sette pris på 17. mai etter at jeg flyttet ut av landet. Nå kan jeg markere på min måte, og i den grad jeg synes det er hyggelig, og ingen av naboene skuler på meg av den grunn. Mye bedre. =) 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #16 Skrevet 17. mai 2018 Vel. Jeg vet jeg kommer til å elske alle fremtidige 17 mai feiringer for da er barnet mitt eldre og vi kan gjøre/bli med på ting. I år er hun kun 9 mnd så vi koser oss hjemme og skal på besøk senere Anonymkode: 27b40...d20 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #17 Skrevet 17. mai 2018 Alle 17.mai feiringer er jo det samme hvert år. Skjønner ikke hvorfor folk synes det er sånn at fleste må tilberede og ordne seg til 17.mai, alt for stressende og alt for mange folk som tar seg bry ved å ferie denne dagen. Ugh. Anonymkode: 2c77a...f83 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #18 Skrevet 17. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle 17.mai feiringer er jo det samme hvert år. Skjønner ikke hvorfor folk synes det er sånn at fleste må tilberede og ordne seg til 17.mai, alt for stressende og alt for mange folk som tar seg bry ved å ferie denne dagen. Ugh. Anonymkode: 2c77a...f83 Ja det er forferdelig du..🇳🇴 Anonymkode: 71e88...3af
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #19 Skrevet 17. mai 2018 Jeg misliker 17.mai sterkt. I år er den faktisk skikkelig ille for min del. Sitter alene og depper, for ingen har inkludert meg. Ikke min egen familie engang. Hipp hurra for 17.mai.. Anonymkode: c3f65...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #20 Skrevet 17. mai 2018 17. mai burde også være toleransens dag, der alle lands flagg er velkomne, så vel som regnbueflagget. I tillegg til å være nasjonaldag burde 17. mai også gjenreises som kampdag, der politiske markeringer er vel så viktig som feiring av Norges selvstendighet og grunnlov. Det var tilløp til politiske demonstrasjonstog på 17. mai på syttitallet, men med den manglende politiske bevisstheten som har rammet landet de siste 35 åra, er dette svunnet hen. Anonymkode: 46d5e...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå