AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #1 Skrevet 16. mai 2018 Han er i familie med samboer, men trenger ikke si noe om relasjon syns jeg. Han kan si om flere ting at den er så firkanta! Hver gang man snakker sammen så hører man om denne tingen som er så innmari firkanta. Så kommenterer jeg ved en anledning at den er jo så firkanta. Svaret jeg får da er "nei det er jo helt feil, den er jo rund! Skal mye til for at den skulle vært firkanta, hvor har du det fra?" Så blir jeg så overrasket at jeg ikke kan svare for meg, det er jo han som hele tiden sier at noen andre eller en annen ting er slik og sånn. Når jeg da snakker om denne tingen eller det andre familiemedlemmet slik som han så er det jo ikke måte på hvor feil jeg tar. Hvorfor holder han på slik? Anonymkode: faa69...450
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2 Skrevet 16. mai 2018 I starten fant vi ut at noen i familien min var gamle venner av han så hendte vi slo av en prat om det. I starten spurte han alltid om hvordan det gikk med de da vi møttes så det ga jo et godt inntrykk. Hyggelig å ha noe felles liksom. Så en helt vanlig dag forteller jeg at det og det har skjedd hos de da, noe hyggelig. "Jeg kjenner ikke de så godt så det er ikke vits i å prate om." Var svaret jeg fikk ut av det blå.. Siden det har ingen av oss nevnt de. Anonymkode: faa69...450
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er i familie med samboer, men trenger ikke si noe om relasjon syns jeg. Han kan si om flere ting at den er så firkanta! Hver gang man snakker sammen så hører man om denne tingen som er så innmari firkanta. Så kommenterer jeg ved en anledning at den er jo så firkanta. Svaret jeg får da er "nei det er jo helt feil, den er jo rund! Skal mye til for at den skulle vært firkanta, hvor har du det fra?" Så blir jeg så overrasket at jeg ikke kan svare for meg, det er jo han som hele tiden sier at noen andre eller en annen ting er slik og sånn. Når jeg da snakker om denne tingen eller det andre familiemedlemmet slik som han så er det jo ikke måte på hvor feil jeg tar. Hvorfor holder han på slik? Anonymkode: faa69...450 gashlighting Anonymkode: ac15b...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #4 Skrevet 16. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: gashlighting Anonymkode: ac15b...7d7 Hæ? Anonymkode: faa69...450
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #5 Skrevet 16. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: faa69...450 http://kilden.info/2013/12/10/gaslighting-psykisk-mishandling/ Anonymkode: 905af...595
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 Noen bare elsker å kverulere og dominere. Lat som om han egentlig er 13 år og skal begynne på ungdomskolen og si ja og ha og gå videre. Anonymkode: d705a...162 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 Ikke snakk med denne personen. Problem solved. Anonymkode: 32e8e...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 De har en kognitiv svikt som gjør at de er på den måten, pluss at de ikke evner å innrømme feil. Har ei som er lik som jeg må forholde meg til. I begynnelsen trodde jeg det var meg det var noe feil med, siden den personen hadde sagt det og det og når man forholder seg til det de har sagt, så kommer de plutselig å sier hvorfor gjør man det sånn, det er jo helt feil. Så jeg tar lite av det de sier for god fisk, 50% sjangse for at de ombestemmer seg og får andre til å fremstå som dumme. De får bare fortsette å leve i sin egen verden. Anonymkode: 3712c...03c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå