Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann, voksen sådan. "Evig" singel, med bare et kort forhold bak meg. Ingen barn.

Jeg har kun vært hodestups forelsket en eneste gang i mitt liv, og det var på videregående. Vi ble aldri sammen.

Forholdet mitt var ikke bra, og jeg hadde ikke følelser nok. Det ble dermed fort slutt. Allikevel følte jeg på kjærlighetssorg, så jeg hadde jo noen følelser. Men aldri forelskelse.

Det har gått seks år siden dette forholdet. Det har vært null aktivitet på damefronten siden da; før nå nylig.

Har kommet i kontakt med en jente, og vi har møttes et par ganger. Alt er hyggelig og fint, og kjemien er bra. Men jeg er usikker på følelsene; de svinger fra dag til dag. Jeg liker henne, det er det ingen tvil om. Men det er vel mye å forvente at man skal få sterke følelser etter et par treff?

For min del, tror jeg kanskje jeg er typen som må bygge opp følelser over tid. I forholdet mitt ble jeg mer og mer glad i jenta, mens hun tydeligvis var forelska og følelsene gikk over, siden det var hun som dumpet meg.

Men jeg er redd for å nok en gang gå inn i et forhold uten forelskelse.. Er det ikke det som er inngangsporten til et forhold?

Dette er en jente jeg virkelig ikke vil lure på noen som helst måte. For hun er den første som virkelig ser meg og aksepterer meg som jeg er, med hele min bakgrunn.. Derfor skulle jeg inderlig ønske at jeg kunne få de riktige følelsene for henne..

Råd? Hva bør jeg gjøre? Gi det tid?

Anonymkode: cc03d...5d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen velger noen de bare kommer over ens med uten sommerfugler i magen, og tror de vil dukke opp etter hvert. Mens andre ikke gidder å fortsette hvis følelser ikke dukker opp. 

Det er nok av kg damer som er hodestups etter 2 dates (hvor foratåelig det er for meg er en annen sak) :P 

jeg hadde aldri gått inn i et forhold dersom det ikke var følelser. 

Anonymkode: ce02d...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de aller fleste damer har vært borti menn som er usikker på sine egne følelser og gjerne ville vært dem foruten i livet. Skaff deg heller en psykolog enn å gå inn i forhold i håp om å få følelser etterhvert: du ender med å såre andre unødig og evner ikke gi det en partner trenger fra deg uansett.

Anonymkode: 92128...3ec

AnonymBruker
Skrevet

Test: Hvordan føler du deg dersom hun finner en type? Hvordan føler du deg dersom hun kutter kontakten med deg? Eller om hun plutselig dør?

Svaret ligger der.

Anonymkode: b0a7d...6aa

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann, voksen sådan. "Evig" singel, med bare et kort forhold bak meg. Ingen barn.

Jeg har kun vært hodestups forelsket en eneste gang i mitt liv, og det var på videregående. Vi ble aldri sammen.

Forholdet mitt var ikke bra, og jeg hadde ikke følelser nok. Det ble dermed fort slutt. Allikevel følte jeg på kjærlighetssorg, så jeg hadde jo noen følelser. Men aldri forelskelse.

Det har gått seks år siden dette forholdet. Det har vært null aktivitet på damefronten siden da; før nå nylig.

Har kommet i kontakt med en jente, og vi har møttes et par ganger. Alt er hyggelig og fint, og kjemien er bra. Men jeg er usikker på følelsene; de svinger fra dag til dag. Jeg liker henne, det er det ingen tvil om. Men det er vel mye å forvente at man skal få sterke følelser etter et par treff?

For min del, tror jeg kanskje jeg er typen som må bygge opp følelser over tid. I forholdet mitt ble jeg mer og mer glad i jenta, mens hun tydeligvis var forelska og følelsene gikk over, siden det var hun som dumpet meg.

Men jeg er redd for å nok en gang gå inn i et forhold uten forelskelse.. Er det ikke det som er inngangsporten til et forhold?

Dette er en jente jeg virkelig ikke vil lure på noen som helst måte. For hun er den første som virkelig ser meg og aksepterer meg som jeg er, med hele min bakgrunn.. Derfor skulle jeg inderlig ønske at jeg kunne få de riktige følelsene for henne..

Råd? Hva bør jeg gjøre? Gi det tid?

Anonymkode: cc03d...5d1

Som dame er jeg litt lik. Har vært forelska 2 ganger da, og har barn. Men som singel i 2 år har jeg blitt kald, evt ikke møtt den rette. Har ikke blitt forelska i noen og har datet x antall personer. For meg er trygghet og fysisk tiltrekning viktig, så får følelsene komme deretter... Blir aldri "ulykkelig forelska" ,ikke før jeg vet de liker meg 100% tilbake. Heldigvis kanskje. 

Anonymkode: 1447a...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Jo du bør være forelsket før du går inn i et forhold eller har sex, ellers blir det jo mer en vennegreie. Tror kanskje menn kan misforstå dette mer enn kvinner, at bare fordi man kommer overens og syns kvinnen er pen så betyr ikke det at man nødvendigvis er ment til å være kjærester. Man må ha den ekstra faktoren, som er forelskelse.

Men mange holder også igjen følelsene og tillater ikke seg selv  bli forelsket som en ren forsvarsmekanisme fordi man føler seg svak, mister kontrollen over humøret sitt og tankene sine i starten, og fordi man er redd for å bli såret.
Det er kanskje vanskelig å la noen komme gjennom skallet og tillate seg selv å bli ordentlig betatt og forelsket når man er mer komfortabel med å ha fullkontroll selv og være alene, men det er viktig å legge ned muren og la følelsene blomstre for å både kunne få oppleve det beste med relasjonen og livet (forelskelse :) ) og greie å skille venner fra sjelevenner og kjæresteemner.

Anonymkode: 2e244...4a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kamerat av meg sa det samme. Han var veldig forelsket i en dame som svært ung, men etter det var det liksom dødt i følelseslivet hans. Han hadde imidlertid ikke lyst til å gå gjennom livet alene, så han giftet seg likevel med en flott kvinne, og fikk to barn. Han håpet vel på at det skulle utvikle seg til kjærlighet. I en krangel flere år senere sa han til henne at han egentlig aldri hadde vært forelsket eller elsket henne. Da forlot hun ham, forståelig nok, og han bestemte seg for å være singel resten av livet. Han angret på at han hadde vært for ærlig i sinne, og ville ikke risikere å såre noen så dypt igjen. Og følelser var ikke for ham, mente han, så bedre at han holdt seg singel. 

Til neste år gifter han seg. Så lykkelig og forelsket at det er moro å se. Følelser var for ham også, han måtte bare treffe rette kvinne. :) For noen tar det bare lenger tid! 

Anonymkode: 8b40f...764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...