Gå til innhold

Tips mot tvangstanker etter mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen tips og erfaringer fra andre. Vet ikke om dette går imot retningslinjene, men jeg håper og ber om at det får stå.

Jeg har i lang tid slitt med bulimi. Nå går jeg til psykolog og får god behandling for sykdommen. Jeg føler at jeg har blitt sterkere og mer bevisst hvilke tanker og følelser jeg har rundt mat, kropp og kontroll.

Likevel sliter jeg veldig med behovet for å kaste opp. Jeg overspiser ikke lenger, men dersom jeg spiser noe jeg føler ble feil, så kommer det sterke behovet for å kaste opp. Det er som om jeg har komt til en "kneik" i prosessen med å bli frisk, hvor det er et eller annet som gjør at jeg får behovet for å reversere maten. Jeg vet jo veldig godt at det er en tvangstanke, men jeg klarer ikke å stå imot det.

Er det noen her som har vært gjennom det samme og som har tips til hvordan jeg kan motstå trangen? 

Håper på svar.

Anonymkode: d6a7b...38b

Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til!

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...