Gå til innhold

Hvordan få far til å forstå at det er viktig å være med barna på 17 mai.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far til to barn, har ikke vært med å gått i 17 mai tog siden han selv var ett barn. Nå som vi har 2 barn, hadde jeg trodd at han ble med, for minnene sin del. Men han nekter, kommer med unnskyldninger om at han forbinner dagen med noe negativt. Uansett hva jeg sier eller hvor sint jeg blir, så blir ikke han med. Untaket er at han blir med på middagen etterpå, thats it.

Noen som har erfaringer her?

Anonymkode: fcdef...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Skrevet (endret)

*Dobbelpost

Endret av Millimani
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Millimani skrev:

Hvor gamle er barna?

1.5 og 3.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men for to så små barn kan jo mye av dagen bli veldig bråkete... Samtidig er det jo, hvis det er snakk om en barnehage, flott om han blir med. Det er snakk om en times tid går jeg utifra. Da må han jo forvente at han blir spurt og bedt om det av barnehagen og evt andre. Men det er kanskje ikke nødvendig å tvinge han og kjefte på han for noe så lite, jeg vet ikke... Ikke alle liker å gå i tog, jeg var en av dem som hatet det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte folk burde aldri fått barn 

Anonymkode: 55311...5c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far til to barn, har ikke vært med å gått i 17 mai tog siden han selv var ett barn. Nå som vi har 2 barn, hadde jeg trodd at han ble med, for minnene sin del. Men han nekter, kommer med unnskyldninger om at han forbinner dagen med noe negativt. Uansett hva jeg sier eller hvor sint jeg blir, så blir ikke han med. Untaket er at han blir med på middagen etterpå, thats it.

Når du sier «for minnenes skyld»: hvordan vet du at han har gode minner?

Han burde være intelligent og voksen nok til å skape finere minner for egne barn.

Men han er vel bare sur, kjedelig, kjip, snever, gretten og idiot da.

Anonymkode: 63567...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte folk burde aldri fått barn 

Anonymkode: 55311...5c1

Å ikke vil gå i 17 mai tog betyr altså i seg selv at personen ikke burde få barn. Hallo:fnise:, snevrere tankegang kan da ikke eksistere. 

Anonymkode: bb49f...6b1

• Liker 5
Gjest Reputation
Skrevet

Tenker han ikke på at barna kan også få negative minner om deres fraværende far på 17.mai?

De er fortsatt veldig små da, men syns han godt kan skjerpe seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Min far var aldri med på 17 mai. Og det gikk helt fint 👍 

Aldri et sekkeløp, eller spikerslag, stylter eller annet. 

Fremdeles snø i fjellet, ting som skulle fikses i huset, eller starten av båtsesongen. 

Aldri om han «gadd» å være med på 17. Mai, men det gjorde ingenting, for det var så veldig mye annet han gadd, det var så mye annet han var flink til. 

Som småbarnsgorelder, så ser jeg fint lite morro med 17. Mai. Ser på det som et jævla mas, og jeg ser helst at jeg og mannen deler på byrden, og dugnadsoppgsvene. Jeg er ikke like generøs mot min mann, som hun var mot sin, når det kommer til 17. Mai. 

Hadde en periode fra midten av tenårene til barna mine ble store nok til å vite at 17. Mai finnes, det var gode 17. Maier det 🇳🇴🥂🍾

Anonymkode: 65310...b64

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min far har aldri noensinne gått tog, han var med og feiret 17 mai men å gå tog der gikk grensa. Kan ikke akkurat si jeg har noen varige men eller dårlige minner pga det altså. 

Anonymkode: 8f3a9...1bf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

17. Mai er et forbaska styr, så jeg skjønner han godt. 

Anonymkode: cc626...53d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig egoistisk av mannen din. 

Anonymkode: 2bd9c...3ea

Skrevet

Han kan være en fantastisk far på mange andre områder selv om han syntes 17. mai er noe herk.

La en avtale med han om at han får slippe unna frem til barna er gamle nok til å faktisk skjønne hva 17. mai er. Etter det får han pelle seg ned for å se på toget. Min pappa har aldri gått i tog med meg, men han sto alltid på sidelinjen og vinket når vi gikk forbi. Jeg syntes ikke engang det var rart at det var sånn når jeg var liten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det er egoistisk av far. Han kan mene hva han vil om 17. mai, men man bør faktisk ta seg sammen og sette barna først noen ganger. Tar han skade av å gå i tog en times tid eller stå å se på tog en times tid? Tviler jeg på. 

Anonymkode: 4d13f...267

• Liker 1
Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne oppførselen vitner  om en lite moden og reflektert mann. Hvor vanskelig går det ann å være? Jeg synes det er helt naturlig å være med i toget. Spesielt som far til to små. Han burde sette sine egne behov til side og tenke på barna.

Endret av Serafin
AnonymBruker
Skrevet

Hva er nå dette at folk skal tvinge andre til å gå i tog? En kan fint være glad i landet, uten at man skal tvinges til å være sosial akkurat denne dagen

Anonymkode: 20936...e29

AnonymBruker
Skrevet

De er veldig små da. Synes ikke det er helt plikt med tog før man går i 1 klasse. Da må man troppe opp som forelder og se på toget. Før den tid m jo ikke barna være med. Mange som ikke er med i barnehage toget til mitt barn. Vi er med da. ;) 

Anonymkode: c47f5...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...