Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #1 Skrevet 26. februar 2005 Jeg traff en person for noen år tilbake som hadde det vanskelig. Jeg ønsker å finne ut hvorvidt denne personen er i live eller ikke. Jeg har navnet, men ikke noe mer enn det. Søker jeg på google stopper alle spor i år 2000 :-| Noen tips?
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #2 Skrevet 26. februar 2005 Folkeregisteret www.telefonkatalogen.no Hvis du har etternavn kan du forsøke å finne frem til familien.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #6 Skrevet 26. februar 2005 Ingen treff i skattelistene hos bt.no :-( Jeg finner to personer i telefonkatalogen med samme fornavn, men jeg tror ikke det kan være noen av dem. Da må personen ha skifta etternavn eller være død, antar jeg *redd* Huff.
Bergenspike Skrevet 26. februar 2005 #7 Skrevet 26. februar 2005 Denne personen kan jo ha skiftet fornavn og eller etternavn!
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #8 Skrevet 26. februar 2005 Vent nå litt ... Jeg finner personen i skatteregisteret for Stavanger i år 2000. En av de to med samme etternavn bor i Figgjo :o ... og har fødselsår 1916 >< feil person. eww Jeg har sendt en epost til ligningskontoret om saken, håper de kan oppgi hvorvidt personen er levende eller død i det minste.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #9 Skrevet 26. februar 2005 Håper du finner personen! Men er det så lurt å være så detaljert omkring bosted osv. på nettet? Norge er en liten bygd vet du, så...
chimp Skrevet 26. februar 2005 #11 Skrevet 26. februar 2005 Jeg lurer faktisk på det samme! En gammel venn av meg som var ute å kjøre. han fins ikke i katalogen. jeg er redd han kanskje sitter på en institusjon et el annet sted, og da er han jo uten inntekt og ikke å finne i skattelistene heller. Jeg har ikke lyst til å kontakte familien og spørre, av flere årsaker. Men jeg lurer så mange ganger på om han er død eller hvordan det gikk med han!
Gjest Xavia Skrevet 26. februar 2005 #12 Skrevet 26. februar 2005 Jeg har også noe av samme greia... En jente fra Sverigesom jeg lurer så på om lever. Frykter hun ble borte i flomkatastrofen... Hun skulle nemlig til Thailand rundt juletider, og jeg får ikke tak i henne.
chimp Skrevet 26. februar 2005 #13 Skrevet 26. februar 2005 Jeg har også noe av samme greia... En jente fra Sverigesom jeg lurer så på om lever. Frykter hun ble borte i flomkatastrofen... Hun skulle nemlig til Thailand rundt juletider, og jeg får ikke tak i henne. Flomofrene finnes det jo lister over!
Gjest Xavia Skrevet 26. februar 2005 #14 Skrevet 26. februar 2005 Jo, men jeg vet ikke hva hun heter. Hun dukka bare opp på min msn, og ble en msn venninne. (Du kan lese om det i siste innlegg i dagboka mi.)
Gjest Embla s Skrevet 26. februar 2005 #15 Skrevet 26. februar 2005 Jeg lurer faktisk på det samme! En gammel venn av meg som var ute å kjøre. han fins ikke i katalogen. jeg er redd han kanskje sitter på en institusjon et el annet sted' date=' og da er han jo uten inntekt og ikke å finne i skattelistene heller. Jeg har ikke lyst til å kontakte familien og spørre, av flere årsaker. Men jeg lurer så mange ganger på om han er død eller hvordan det gikk med han![/quote'] Jeg tror du finner vedkommende i skattelistene selv om de har null i inntekt, skatt og formue.
chimp Skrevet 26. februar 2005 #16 Skrevet 26. februar 2005 Er du sikker? Så hvis jeg ikke finne ham der, kan jeg regne med at han er død da?
Gjest Embla s Skrevet 26. februar 2005 #17 Skrevet 26. februar 2005 Så sikker er jeg ikke, men jeg vet at også de med null i inntekt/skatt/formue er med i skattelistene. Hvordan det for eksempel er med umyndiggjorte er jo også et spørsmål? Det kan jo også være navne-endringer med i bildet?
Gjest søkern Skrevet 26. februar 2005 #18 Skrevet 26. februar 2005 Skattelistene via Sol stopper i 2002... eller finnes det noe annet på internett?
chimp Skrevet 26. februar 2005 #19 Skrevet 26. februar 2005 Tror du det går det an å ringe Folkeregisteret og spørre rett og slett? Tror jeg husker fødselsdatoen hans... Får på en måte ikke ro før jeg vet om han er live el ikke. Denne tråden satte igang en sånn rar reaksjon i kroppen min.... en slags uro. Får det lissom ikke ut av systemet.
Orthia Skrevet 26. februar 2005 #20 Skrevet 26. februar 2005 Tror ikke folkeregisteret gir ut opplysninger uten viktig grunn. Mulig man kan finne ut noe ved å sjekke kirkebøker. Ellers finnes det protokoller over anmeldte dødsfall. (I Oslo hos Byarkivet). Jeg vet desverre ikke om disse er tilgjengelige for publikum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå