Gå til innhold

Stories from norway

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som ser på dette? Har ikke tv selv, men har sett noen klipp på youtube som virker artige

Anonymkode: ade83...c8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så på Ylvis før, men går programmet enda da?

Anonymkode: b0bef...8c5

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen som faktisk synes at "Ylvis" er bra underholdning? :klo:

Anonymkode: 93f12...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns faktisk det er noe av det dårligste de har levert.

Anonymkode: ce86e...3d8

Skrevet

Smaken er som baken. Synes det var utrolig bra, og sangene er kule. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det kom til å være dårlig og kjedelig, men jeg liker metahumoren, satiren og hvordan de har satt ting på spissen er underholdende. 

For eks i stupetårnet har de en sang mot slutten der alle er med på å dele skylden. Det kan jo virke ganske lojalt og støttende at alle går frem og tar på seg skyld, men det er morsomt fordi det det egentlig betyr er at mange/ alle var inkompetente og dreit seg ut i jobben sin. Vi har altså en "gladsang" som egentlig er et tragisk eksempel på hvor lett ting kan gå veldig galt. Hvordan de sier at alle har skyld, så man kan jo ikke sparke noen. Dvs, om alle er inkompetente tullinger, så må jo alle få lov å beholde jobben og fortsette være inkompetente tullinger, og hvordan holdningene i sangen bagateliserer at de dummet seg ut. Brukte 25 millioner (!!!!) som kunne gått til helse og utdanning på et jævla stupetårn. Det er en ganske morsom speiling av holdninger og avgjørelser man ser i samfunnet, som kanskje ikke alltid koster like mye, men som er like absurde og sløsende. 

Eller sangen med justin bieber og fansen. Fansen viser ydmykhet ved å beundre en rollemodell, mens justin beundrer seg selv og synger positive ord om seg selv. Så du får kontrasten mellom en som er høy på seg selv vs en ydmyk fans (kanskje naive, men fortsatt ydmyke nok til å se op til noen). Hvordan han selv sier at han vil endre livene til mange tenåringer den kvelden er ganske morsomt. 

Mette marit episoden er min favoritt av de jeg har sett. Vet ikke om det egentlig er meningen, men når de sier "liker ikke gutter som er født fra før" og nevner en prest i samme slengen, så kan dette alludere til den evige debatten om abort og hvordan religiøse er flinke på å si at abort er forderdelig- samtidig som de nekter å hjelpe barn som faktisk har blitt født inn i dårlige omgivelser der abort kanskje hadde vært et bedre alternativ. De som har blitt født fra før og lider er uviktige- de som er foster som kan bli abortert er veldig viktig å beskyttte. Den dansen hvor de kombinerer "snobbemusikk" med "ravemusikk" er også ganske kul.Hvordan de setter alt på spissen er underholdende. 

Så jeg tenker at noe a humoren krever visse typer perspektiv og meninger om det de tar opp, og derfor bommer den kanskje på veldig mange. Men jeg liker serien veldig godt, og jeg trodde først at jeg kom til å synes det var kjedelig. 

Anonymkode: ade83...c8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ylvis er jo geniale. Men det beste er faktisk sceneshowene deres. Synd de ikke har hatt de på lenge.

Anonymkode: 88afc...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det klippet er jo sinnsykt bra!

Anonymkode: 88afc...861

• Liker 1
Skrevet

Håper det kommer flere episoder :nordvesta:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...