Gå til innhold

Bor vi i et vimsete samfunn!?

Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff

Jeg opplever hele tiden at folk glemmer. Da mener jeg hele tiden. Jeg nevne si ting 3 ganger på Messenger, f.eks. når en person spør hvilke kaker jeg kan spise - så nevner jeg hva jeg tåler og ikke tåler. Jeg tilbyr meg å ta med noe sjøl, men neida. Det ordner de. Så kommer jeg, og de har glemt hva jeg ikke tålte. Selvfølgelig. "Det er bare hvetemel og nøtter i kaka, hva tålte du ikke igjen? Åja, nøtter? Uff da!". 

Eller en som forter seg å stikke seg inn i en samtale med "jeg kan fikse det for deg! Jeg har mange sånne, tar med jeg". Jeg påminner dagen derpå. Oi, det hadde hun jo glemt.. nei, så rart, da!

Eller "da kommer jeg tirsdag!". Jeg spør om noe mandag, og får tilbake "oi, det var bra du sende melding, det hadde jeg helt glemt!". 

Bare for å ta 3 eksempler. 

Glemt, glemt, hele tiden! Lever vi i for mye stress, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Folk er vant med påminnelser og muligheten til å endre på avtaler eller ta alt mulig på sparket. Det er innspill fra alle kanter hele tiden, og det som ikke er knyttet til en kalenderfunksjon eller satt alarm på, har lett for å bli glemt.

Mobiltelefonen har gjort livet mye enklere på mange plan, men mange har mistet evnen til å gjøre en avtale frem i tid og huske den. Den gangen vi bare hadde fasttelefon og telefonregningen var en reell utgift, avtalte vi helt ferdig med en gang og holdt oss til det. Nå er det mye vanligere å bare avtale å avtale noe siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...