Gå til innhold

Kontantoppgjør forsikrings selskap Ja eller Nei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått tilbud om kontantoppgjør fra forsikrings selskapet på grunn av vannskade. Forstår det slik at en får da en engangs sum utbetalt, og at man kan kreve moms refundert fra snekker firmaet. Men nå har broren min tilbudt seg til å reise til oss og gjøre alt arbeidet, er det lov ? 

Kan jeg da bruke summen for å kjøpe dyrere innredning en det forsikrings selskapet gjorde kalkyle for ? Istedenfor å bruke den til snekker firmaet ? vil de godta at jeg sender de kvittering for innredningen som bevis for at pengene ble bruk i relasjon til skaden ? Eller kan de kreve at snekker firmaet gjør jobben ? Har egentlig ikke lyst på en billig Ikea løsning 

Anonymkode: 99478...62c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bruker pengene til det du ønsker

Anonymkode: aba24...f15

Skrevet

Tok selv kontantoppgjør ifm. Vannskade på kjøkken. Gjorde jobben selv også siden det ikke var så vanvittig stor skade. Var også kampanje på laminat, så fikk bytta i hele første etasje i samme slengen for de pengene. Forsikringsselskap ville bytte kun på kjøkken, selv om hele førsteetasje hang sammen. Jeg måtte finne meg i en skjøt i åpning mot stue da den var for smal i henhold til noen forsikringsregler. (Som jeg aldri har sett skriftlig, å ikke står det noe om det i vilkårene heller). På forespørsel svarte de at "reglene bare er sånn".. 

Vil du uansett gjøre forandringer så er kontantoppgjør kurrant 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått tilbud om kontantoppgjør fra forsikrings selskapet på grunn av vannskade. Forstår det slik at en får da en engangs sum utbetalt, og at man kan kreve moms refundert fra snekker firmaet. Men nå har broren min tilbudt seg til å reise til oss og gjøre alt arbeidet, er det lov ? 

Kan jeg da bruke summen for å kjøpe dyrere innredning en det forsikrings selskapet gjorde kalkyle for ? Istedenfor å bruke den til snekker firmaet ? vil de godta at jeg sender de kvittering for innredningen som bevis for at pengene ble bruk i relasjon til skaden ? Eller kan de kreve at snekker firmaet gjør jobben ? Har egentlig ikke lyst på en billig Ikea løsning 

Anonymkode: 99478...62c

Å godta et kontantoppgjør fra et forsikringsselskap er livsfarlig og noe ingen advokater vil anbefale deg å gjøre. 

Vannskader er noe man ikke kimser av. En fuktskade medfører alvorlig mugg og råte skader etter en liten uke med fukt. 

Godtar du et kontantoppgjør kan du ikke i ettertid gå tilbake til forsikringsselskapet og si at dette ble ikke godt nok utbedret. Forsikringsselselskapet anser seg fullstendig ferdig med saken når du godtar en billig og enkel løsning fra forsikringen. Det kan koste deg dyrt senere, eller når du skal selge. 

Anonymkode: 8476a...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...