Gå til innhold

Hudkrem og fokus på utseendet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brukt sminke eller hudkremer og har et ganske avslappet forhold til eget utseendet. Er ikke verdens vakreste eller mest trent, men jeg forsøker holde meg litt i form. Har ikke tenkt noe særlig over utseendet eller hva jeg burde være misfornøyd med

Så fikk jeg litt hormonproblemer som 33-åring og har begynt med en krem for å forsøke fjerne noen pigmentflekker i ansiktet. Det jeg har merket er at når jeg står og stirrer på meg selv på nært hold i speil gjør at jeg legger merke til rynker her eller skjønnhetsfeil der. Denne nærstuderingen gjør meg mer bevisst på utseendet på en negativ måte

Dette har egentlig vært en tankevekker for meg, jeg innser hvor lett man ser feil i eget utseendet når man er nødt å bruke tid på nærkontakt i speilet med seg selv mye av livet. Jeg tenker at tenåringer som begynner med sminke allerede der risikerer få et detaljert fokus på eget utseende og at det kan bli et selvbildeproblem

Nå har jeg heldigvis tilbrakt livet mitt med å være avslappet til eget utseende og jeg kan ta meg selv i å bli overfokusert på det i voksen alder, men jeg tenker at om man begynner tidlig er det mye verre å være kritisk til egne kritiske tanker om en selv, for å si det sånn

Anonymkode: bd68c...a7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...