Gå til innhold

Dårlig under mensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg sliter veldig med kvalme og dårlig mage under mensen. Føler meg slapp og sliten, noe som ikke passer så bra da jeg er aktiv løper. Blør mye de første dagene og har mensen i ca. 5 dager. Går på p-piller. Tips?

Anonymkode: 786ea...513

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hopp over mensen? 

Anonymkode: ffcb1...1d8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg sliter veldig med kvalme og dårlig mage under mensen. Føler meg slapp og sliten, noe som ikke passer så bra da jeg er aktiv løper. Blør mye de første dagene og har mensen i ca. 5 dager. Går på p-piller. Tips?

Anonymkode: 786ea...513

Bli undersøkt for endometriose, også tarmendometriose.

Anonymkode: 95333...091

AnonymBruker
Skrevet

Spør gynekologen på doktoronline-forumet!:)

Anonymkode: ae44a...eaa

Skrevet

Prøv hormonspiral. Det demper blødningene. Da får du sannsynligvis også mindre plager med det 

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, Pipaluk said:

Prøv hormonspiral. Det demper blødningene. Da får du sannsynligvis også mindre plager med det 

Ikke nødvendigvis. Jeg fikk kun 1.5-2 ukers pause fra blødninger i måneden og mye sterkere menssmerter - ble til og med innlagt på sykehus med sterke smerter som viste seg å være cyster så sprakk (som også spiralen forårsaket). Pluss en hel liste av bivirkninger til. 

Å putte kunstige hormoner i kroppen er ikke for alle. 

Anonymkode: 77bb9...d76

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg fikk kun 1.5-2 ukers pause fra blødninger i måneden og mye sterkere menssmerter - ble til og med innlagt på sykehus med sterke smerter som viste seg å være cyster så sprakk (som også spiralen forårsaket). Pluss en hel liste av bivirkninger til. 

Å putte kunstige hormoner i kroppen er ikke for alle. 

Anonymkode: 77bb9...d76

Hvor lenge hadde du spiralen før du tok den ut? Jeg har knapt hatt den i to måneder. Har blødd sammenhengende frem til forrige uke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...