Gå til innhold

Mobbet og behandlet dårlig av svigermor og mannen hennes. Blir fysisk syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått så langt nå at jeg blir fysisk kvalm av tanken på å tilbringe tid med de. Noe som er veldig synd med tanke på barnet vårt, heldigvis er barnet kun noen måneder gammel ennå så det er jo ikke krise.

Jeg tenker en del på tiden fremover og at det snart vil bli lagt merke til hvordan jeg ikke blir med på besøk. Når de kommer til oss så sier jeg lite eller går en tur. Samboer ber meg om å heve meg over alt mulig for å bevare husfreden. Dette har pågått flere år nå så jeg vet ikke en gang hvordan jeg skal begynne å ta tak. 

Råd?

Anonymkode: d6623...3a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må gi mer informasjon.

Anonymkode: 08911...eb5

• Liker 7
Skrevet

Hvis ikke samboeren din støtter deg slik han skal så er det slutten på forholdet. Han respekterer deg ikke.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke funnet meg i dette!! Stakkars! Ta en alvorsprat med mannen din evt få time på fvk (familievernkontoret). Eller flytt. Sånn skal det ikke være!lykke til.

Anonymkode: eec8e...21c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må gi mer informasjon.

Nei. Slutt å snoke.

Anonymkode: e3c2c...028

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik med mine svigerforeldre. Blir skikkelig dårlig hvis de ringer, hvis vi skal dit osv. Eller nå har vi sluttet å dra dit. Etter 6 år forstod mannen endelig problemet og har brutt med de han også.

Anonymkode: a5315...dee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva i alle dager gjør partneren din med dette da? Hadde moren min behandlet samboer stygt hadde det jammen blitt balluba! 

Anonymkode: 1eb00...5da

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Antoinette skrev:

Hvis ikke samboeren din støtter deg slik han skal så er det slutten på forholdet. Han respekterer deg ikke.

Handler om en manipulerende mor også her og at han ikke vil ha noe uenighet. Vi har erfart at når de blir konfrontert med noe så tar de aldri ansvar. De lyver for å slippe unna og legger alt på andre. Setter arma i kors og nekter for alt mulig.

• Liker 1
Skrevet

Enkleste valget er rett og slett å nekte å besøke dem. 

Du trenger ikke oppføre deg høflig eller skikkelig hvis ikke de gjør det mot deg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i alle dager gjør partneren din med dette da? Hadde moren min behandlet samboer stygt hadde det jammen blitt balluba! 

Moren hans er lur og med henne er det mest måten ting blir sagt og gjort. Det er veldig mye mas og om vi ikke gjør som hun vil så spiller hun på samvittigheten. Stefaren hans er den som er stygg i munn. Avbryter meg hver eneste gang jeg har noe å si, svarer stygt på meninger jeg har, svarer stygt på småtteri jeg måtte tulle med. Avbryter samtaler jeg har med andre enn han også kun fordi han har en annen mening om temaet han overhører. De er helt like mot samboer også, han har vokst opp med det og har vel lært å stenge av bedre enn meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det samme går igjen i flere tråder om dette emnet, Jeg får si som jeg sa da. Er det så ille som dere beskriver, synest jeg mennen deres er noen pingler som ikke slår neven i bordet å sier fra. Det er en tynn linje mellom å være konfliktsky og feig.

Anonymkode: 60beb...a38

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hadley skrev:

Enkleste valget er rett og slett å nekte å besøke dem. 

Du trenger ikke oppføre deg høflig eller skikkelig hvis ikke de gjør det mot deg.

Det er en familiehytte som samboer elsker å være på, men jeg orker ikke tanken på en natt der med de. Moren hans er der hver helg og 8 uker om sommeren så det er vanskelig å få reist uten at de er der. Så føler jeg at jeg holder han borte fra hytta da, prøvde å tenke at vi skulle dit med de denne helgen. Men jeg ble fysisk uvel av tanken så vi lar det være. 

Det er et forferdelig mas om besøk, svare på meldinger, ringer veldig ofte etc. Hvis ikke samboer tar tlf så går det et minutt og hun ringer eller sender melding til meg. 

Samboer hadde svart at han jobber døgnet rundt nå men vi skulle se om vi fikk tatt en tur de neste dagene. Da fikk vi melding en uke etterpå hvor det ble skrevet at de var skuffet over at vi brøyt løftet om å komme på besøk.

De sier at det passer for den det passer for, men når man ikke dukker opp får man slike meldinger. Det er også slik at om samboer hjelper faren sin et par uker med en sak så blander svigermor seg og mener at han bruker for lite tid med meg. Men det er helt ok om han bruker ferier og helger til å hjelpe de. 

Før jul så ringte svigermor gråtende på tlf til samboer fordi vi hadde vært lengre hos svigerfar enn hos henne. Og nå fremover så tenker samboer veldig på at det vil bli lagt merke til at vi trekker oss unna, for han trives ikke med dette han heller. Men han er litt konfliktsky når det kommer til de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det samme går igjen i flere tråder om dette emnet, Jeg får si som jeg sa da. Er det så ille som dere beskriver, synest jeg mennen deres er noen pingler som ikke slår neven i bordet å sier fra. Det er en tynn linje mellom å være konfliktsky og feig.

Det tok tid før han så hva som foregikk, men nå er han kommet så langt at han har lyst til å ta det opp med de. Bare at ingen av oss vet hvordan fordi vi har erfart hvordan de kan reagere.

• Liker 1
Skrevet

Hold deg unna dem. Ikke besøk dem eller ta imot besøk av dem. Spør de, sier dere rett ut av dere krever ordentlig respektfull behandling når dere er sammen.  Når barnet blir eldre, kan mannen dra og besøke dem med han/hun. Hvis han orker.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Siden dette tydelig er noe som aldri vil forandre seg så for du sende samboeren din dit alene, evt med barnet. Jeg drar ikke til mennesker som behandler meg stygt, å såppas forståelse hadde jeg forventet fra samboer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og disse mannfolka som svigermor oppdro er fremdeles gode nok til å stifte familie med....likevel er det svigermor det er noe galt med bestandig. Jeg tenker disse svigerdøtrene bør gå i seg selv jeg da å finne ut deres egen rolle i dramaet.

Man ber ikke noen kutte ut hele familien sin. Så grusom er det ikke lov å være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og disse mannfolka som svigermor oppdro er fremdeles gode nok til å stifte familie med....likevel er det svigermor det er noe galt med bestandig. Jeg tenker disse svigerdøtrene bør gå i seg selv jeg da å finne ut deres egen rolle i dramaet.

Helt sikkert litt feil på begge sider i mange tilfeller, ja.   Uten at jeg sier st det er det her.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden dette tydelig er noe som aldri vil forandre seg så for du sende samboeren din dit alene, evt med barnet. Jeg drar ikke til mennesker som behandler meg stygt, å såppas forståelse hadde jeg forventet fra samboer.

De siste to ukene har han tatt en tur i uka dit alene. 

Jeg har alltid fått minst 2 meldinger i uka av svigermor og mormoren hans, men jeg syns det er så slitsomt alt sammen at jeg ikke har svart bestandig. Eller så har jeg svart veldig kort, så nå er det 5 uker siden noen av de har sendt melding til meg. Tenker de begynner å legge merke til ting ja. Jeg håper egentlig at de ender med å konfrontere oss, sikkert feigt, men da er det lettere å åpne seg for tingene syns jeg. Hadde det vært min egen familie så hadde jeg sagt ifra med en gang, men når samboer ber meg om å la være så gjør jeg jo det.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mest svigerfar som oppdro og han er en fantastisk person så ikke dra alle over en kam 😊 svigermor etterlot de boende alene som tenåringer og før den tid var hun mye borte. Det var eldste søsken som fra ung alder måtte ordne opp i krangler som de yngste hadde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler om en manipulerende mor også her og at han ikke vil ha noe uenighet. Vi har erfart at når de blir konfrontert med noe så tar de aldri ansvar. De lyver for å slippe unna og legger alt på andre. Setter arma i kors og nekter for alt mulig.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren hans er lur og med henne er det mest måten ting blir sagt og gjort. Det er veldig mye mas og om vi ikke gjør som hun vil så spiller hun på samvittigheten. Stefaren hans er den som er stygg i munn. Avbryter meg hver eneste gang jeg har noe å si, svarer stygt på meninger jeg har, svarer stygt på småtteri jeg måtte tulle med. Avbryter samtaler jeg har med andre enn han også kun fordi han har en annen mening om temaet han overhører. De er helt like mot samboer også, han har vokst opp med det og har vel lært å stenge av bedre enn meg.

Høres ut som mine svigerforeldre det her.

Anonymkode: a5315...dee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...