Gå til innhold

Hjelp.. Tips til enkelt mat.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

I morgen skal jeg på 17 mai frokost/lunsj til en venninne. Alle som kommer skal ta med en ting hver. Noen tips til noe enkelt jeg kan lage? Noe som er godt som alltid slår godt ann??

Setter uansett stor pris på svar :D 

Anonymkode: c8312...8d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I denne varmen er det aldri galt med et stort brett med melon og spekeskinke.

Anonymkode: 591e8...c21

• Liker 2
Skrevet

Kyllingvinger.

Skrevet

Hva tar de andre med?

Lefseruller, spyd (f.eks minitomat, bit mozzarella, basilikumblad), div pålegg, et par oster og kjeks. 

Skrevet (endret)

Baconrullede svisker? Det er veldig digg, og ikke minst enkelt. Bare å kjøpe stenfri svisker og snurre en halv skive bacon rundt hver. Stek i panna til baconet ser bra ut. 

Fylt sjampinjong er også ganske så lett, og smaker godt. Kjøp ferske sjampinjonger, riv ut stilken, og fyll med baconost. Jeg pleier å hakke opp stilken, litt løk, samt litt ost og blander det i baconosten før jeg fyller sjampinjongene. Topp med litt ost og stek i ovnen, gjerne i folie. 

Ordentlig pomfri, søtpotetpomfri eller potetbåter kan også være et alternativ? Det smaker som regel veldig godt når det er hjemmelaget, og det er i alle fall lett! 

Eggerøre er en sikker vinner. Gjerne med røkelaks i tillegg. Rundstykker likeså. 

Om du ikke ønsker å mekke noe som helst, anbefaler jeg å kjøpe kjeks og et par oster. Omså en pakke Ritz, en urtesmøreost og en billig brie - det slår aldri feil. Samme gjelder godt tapastilbehør som druer, spekeskinke, fenalår, epler, osv

Endret av halvehimmelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...