Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble plutselig så usikker, da jeg vet godt at helsetepper og andre tepper over vogn er fyfy. Men myggnetting, det er vel mye tynnere slik at man ikke risikerer samme overopphetingen? 

Man risikerer hvertfall ikke mygg, veps og katter i vogna med myggnetting. Og vogn står selvfølgelig i skyggen. Det er også en babycall med temperaturmåling oppi der (den viser for øyeblikket 24 grader). Og ettåringen sover i bare body og en tynn bukse..

Er det fyfy med myggnetting?

Anonymkode: a5ace...c84

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble plutselig så usikker, da jeg vet godt at helsetepper og andre tepper over vogn er fyfy. Men myggnetting, det er vel mye tynnere slik at man ikke risikerer samme overopphetingen? 

Man risikerer hvertfall ikke mygg, veps og katter i vogna med myggnetting. Og vogn står selvfølgelig i skyggen. Det er også en babycall med temperaturmåling oppi der (den viser for øyeblikket 24 grader). Og ettåringen sover i bare body og en tynn bukse..

Er det fyfy med myggnetting?

Anonymkode: a5ace...c84

Myggen går igjennom myggnetting. Så å sette vogna under trør med nyggnetting over gjør du bare ikke. 

Mot veps og andre større insekter er myggnetting effektiv. 

Når det er varmt ute må du hele tiden følge med på temperaturen i vogna og på babyen. Mørke vogner blir mye varmere enn lyse vogner. Så vogn bør ikke stå ute i varmen, men i skyggen om deg skal stå stille. Vær også obs på at katter jopper opp i vogner når vogna står stille med en varm baby oppi. Da hjelper heller ikke myggnetting. 

Bruk myggnetting der det passer, men bruk den med sunn fornuft. 

Anonymkode: 23150...d71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Myggen går igjennom myggnetting. Så å sette vogna under trør med nyggnetting over gjør du bare ikke. 

Når det er varmt ute må du hele tiden følge med på temperaturen i vogna og på babyen. Mørke vogner blir mye varmere enn lyse vogner. Så vogn bør ikke stå ute i varmen, men i skyggen om deg skal stå stille. Vær også obs på at katter jopper opp i vogner når vogna står stille med en varm baby oppi. Da hjelper heller ikke myggnetting. 

Jeg syns dette var unødvendig pessimistisk. Myggnetting hjelper selvfølgelig mot katter! Og mygg! Selvfølgelig blir det aldri heeeelt tett med myggnettingen, men den tar unna det aller meste. I tillegg sier hun jo at vogna står i skyggen og at hun passer på! 

TS; myggnetting er ikke fy-fy, den er et godt alternativ til helseteppe - for DET er ikke bra! I tillegg er de fleste myggnettinger med UV-filter, så hvis det skulle komme inn litt sol så er det beskyttelse i det også. Selvfølgelig er det viktig å følge med temperatur, men det gjør du jo allerede. Lykke til☺️

Anonymkode: fb21c...fd1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan myggnetting være fyfy? Da forstår jeg virkelig ikke hvorfor de lager dem. Og som skrives over så må du jo uansett følge med om barnet blir for varmt eller ikke...

Anonymkode: ad8a6...03f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I skremsel artikkelen som florerer anbefaler de jo myggnetting. Den er trygg. Og veldig viktig i mot f.eks katter.

Anonymkode: e3d3c...d74

AnonymBruker
Skrevet

Helsetepper har større hull enn myggnetting og slipper inn mer insekter. 

Bruk myggnetting, det gir babyen masse frisk luft. 

Håper jeg har sett siste barnevogna med tett helseteppe foran nå!  Skjønner ikke hva folk tenker på! 

Anonymkode: 94719...f20

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig bruker du myggnetting. Med god samvittighet! Det er jo kjempetynt og luftig og holder insekter/kattet unna. Kjør på :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Myggnett er ikke tett slik som tepper blir, kjør på.

Anonymkode: f117f...272

Gjest N-Nøff
Skrevet
På 16.5.2018 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sant. Jeg har myggnetting som til og med holder knotten ute!

Gjest N-Nøff
Skrevet

Du kan og skal bruke det. Det er ikke noe å tenke over engang, jeg bruker det over huet hvis jeg skal være ute etter solnedgang fra mai til august, ellers går det ikke an å være ute. Jeg puster helt fint.

Skrevet
På 16.5.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette var unødvendig pessimistisk. Myggnetting hjelper selvfølgelig mot katter! Og mygg! Selvfølgelig blir det aldri heeeelt tett med myggnettingen, men den tar unna det aller meste. I tillegg sier hun jo at vogna står i skyggen og at hun passer på! 

TS; myggnetting er ikke fy-fy, den er et godt alternativ til helseteppe - for DET er ikke bra! I tillegg er de fleste myggnettinger med UV-filter, så hvis det skulle komme inn litt sol så er det beskyttelse i det også. Selvfølgelig er det viktig å følge med temperatur, men det gjør du jo allerede. Lykke til☺️

Anonymkode: fb21c...fd1

Enig i det meste her. Men jeg har faktisk opplevd katter ligge oppå baby på tross av myggnetting, den kan gi litt etter når den får vekt på seg. Men så lenge man følger med er det ikke noe problem :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, heipådegsann skrev:

Enig i det meste her. Men jeg har faktisk opplevd katter ligge oppå baby på tross av myggnetting, den kan gi litt etter når den får vekt på seg. Men så lenge man følger med er det ikke noe problem :)

Dette er riktig. Jeg pleide alltid å legge en vedkubbe oppå vogna, den holdt myggnettingen stram, og ingen katter vil ligge oppå hard ved :) 

Anonymkode: 9a3a4...535

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...