AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #1 Skrevet 16. mai 2018 Hvordan håndtere dere dette? Skal jeg si noe, men føler det blir kan bli veldig kleint ,pinlig og at dem ser på meg som sårbar. Vi er 3 voksne damer som holdt litt i sammen de siste årene, men i det siste så er det blitt mer og mer dem to. Greit nok, de har mer til felles med hverandre enn med meg. De inviterer meg med på gåturer, men de preiker for det meste sammen med hverandre og jeg føler meg som femtehjulet på vognen. Visst jeg forteller noe så merker jeg de plutselig sender blikk til hverandre mens vi går ved siden av hverandre. Syns dette er rart og lurer på hvorfor. Har en liten mistanke de har nok diskutert meg når dem har gått tur i sammen, og når jeg sier noe så sender de blikket for at de bekrefter noe til hverandre. Kanskje jeg overtolker dette, men dette gjør at jeg vil mindre og mindre omgåes dem. Hvordan håndtere dette? Vi var og grillet sammen for noen uker siden. Kommenterte det til mannen i forkant at han kunne følge med på det han og. Han merket også det samme. Men det er mest hun ene da som sender blikk til hun andre og henvender seg kun til henne og sitter litt med ryggen til meg. Hun er en oppgående person med veldig høy utdannelse samt leder på en avdeling. Hørt fra andre at hun kan bitche litt rundt med andre på jobben. Dette er nok personligheten hennes og jeg kan da ikke forandre dette. Vurdere å trekke meg mer og mer unna. Anonymkode: ea662...564
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2 Skrevet 16. mai 2018 Har erfart det samme. Jeg .unngår de det gjelder. Problem solved. Tok litt tid før jeg tenkte at jeg kunne jo dumpe dem. Men når jeg gjorde det bel det en sann lettelse. Jeg ønsker kun gode sanne venner i livet mitt. Som kan bygge meg opp og vice versa. Anonymkode: 365fe...601 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 Hvis du er tøff nok konfronterer du dem når de gjør det neste gang. Det er jo en slags latterliggjøring. Så kan du avslutte med at du ikke ønsker å bruke mer tid på slike mennesker. Ikke la dem slippe billig unna ved å bare trekke seg unna. Hadde noen sagt noe slikt til meg og det var sant hadde jeg skjems. Anonymkode: d605a...b48 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #4 Skrevet 16. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er tøff nok konfronterer du dem når de gjør det neste gang. Det er jo en slags latterliggjøring. Så kan du avslutte med at du ikke ønsker å bruke mer tid på slike mennesker. Ikke la dem slippe billig unna ved å bare trekke seg unna. Hadde noen sagt noe slikt til meg og det var sant hadde jeg skjems. Anonymkode: d605a...b48 Enig. Vær litt tøff, si at du merker at det er en rar stemning, og at du finner det ubehagelig og umodent. Så dropper du å treffe dem mer. Få dem ut av livet ditt. Er alltid kjipt å miste venner, man har jo ikke uendelig med nettverk heller. Men samtidig så er det ikke noe poeng i å fortsette relasjoner hvor man ender opp med å føle seg verre etter å ha tilbragt tid sammen. Vennskap skal gi deg energi, ikke dårlig selvfølelse. Anonymkode: cf8b9...1ff 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #5 Skrevet 16. mai 2018 De er ikke ekte venninner med deg. Ekte venninner sender kun sånne blikk "forbi" den som prater, når det er på tøys (og ALLE vet det er på tøys) og man følger opp med for eks "vi visste du skulle si det" eller noe i den duren. Vi kan godt gjøre det i vår gjeng, men da er det jo slik at vi alle vet at vi ikke baksnakker hverandre, det er mer sånn "hehe vi kjenner deg så godt". Anbefaler deg å finne nye venner. Disse sitter nok å baksnakker deg såpass at de venter på mer å snakke om hver gang du er med de. Anonymkode: 928a4...2f7 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #6 Skrevet 16. mai 2018 Så kjipe de to er. Skjønner godt at du reagerer på det. Håper du klarer å si ifra til dem at det ikke er greit å holde på slik. Anonymkode: d5eb6...1c7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #7 Skrevet 16. mai 2018 Kan ikke fordra slike folk. Kjenner noen slike som oppfører seg slik og unngår de som pesten og så lurer de på hvorfor. Anonymkode: d0556...f7c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #8 Skrevet 16. mai 2018 Du fortjener bedre! Men skjønner godt at detter vondt ettersom det er dine nære venninner. Prøv å finn deg noen nye asap! Klem fra meg Anonymkode: f2382...e11
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #9 Skrevet 16. mai 2018 Hater når det skjer. Har opplevd det selv også, blandt venninner og kolleger. Føler meg så dum. Pleier å si "Var det noe?" Anonymkode: f5ec3...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 Det høres litt ut som om det er hun ene som har "problem" med deg siden det er hun som gjør det mest? Jeg tror jeg ville møtt den andre og "tilfeldigvis" nevnt at du har lagt merke til blikk fra førstnevnte, og syns det er sååå irriterende og lurer på hva problemet er..eller noe sånt. Anonymkode: e3fb6...edd 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Jeg hadde konfrontert dem og sagt at de fikk si meningen sin høyt til deg i stedet for å sende hverandre lite diskré blikk. Om du føler det er noe spesielt du prater om når de gjør det så kan det være at de ikke tør eller vet hvordan de tar det opp direkte med deg. Det er ikke sikkert de gjør det bevist en gang. Om du føler det er mer tilfeldig så kan det være en styggere årsak til blikkene. Uansett synes jeg det er bedre å konfrontere dem begge der og da enn å vente til du kan ta det opp med dem på tomannshånd. Ved å konfrontere dem begge setter du deg mer i respekt og viser tydelig at du ønsker åpenhet og ærlighet de i mellom. Venter du til du får de på tomannshånd så blir det samme metode som de bruker mot deg, om de prater bak ryggen din. Litt avhengig av reaksjonen og svaret jeg får ville jeg tenkt at disse to ikke er nære venninner og trekt meg litt unna. Anonymkode: 75fcf...f52 3
Gjest O.G. Skrevet 17. mai 2018 #12 Skrevet 17. mai 2018 Spør direkte: Hva er det med øynene *34ry´(vedkommendes navn)?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #13 Skrevet 17. mai 2018 «Venninna» di er en dritt. Best å finne andre å være sammen med. Anonymkode: 43de7...783
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå