Nera Skrevet 16. mai 2018 #1 Skrevet 16. mai 2018 Hei folkens. Jeg har en katt på 1 år. Hun har ikke hatt epilepsi anfall, men prøver å bite seg i halen, sånn plutselig og fort. Det barn bare skjedd engang. Jeg tror ikke hun har epilepsi nå men redd for at det skal forekomme. Spørsmålet er,: Er epilepsi en smittsom sykdom hos katter? Hun går litt ute, så kan jo helt sikkert hende hun kan bli smittet engnag av noen andre om det er smittsomt. Det andre spørsmålet er hvordan de blir smittet, lzm av hva?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2 Skrevet 16. mai 2018 Nei, epilepsi er ikke smittsomt. Anonymkode: e9747...03f
Nera Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2018 (endret) Ble lettet, er du sikker? At katter ikke kan smitte hverandre med det? Endret 16. mai 2018 av Nera
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #4 Skrevet 16. mai 2018 Epilepsi er ikke smittsomt. Har sett en kattunge ha gjentatte epilepsianfall. Ikke pen opplevelse. Den overlevde ikke. Katter kan da bite seg selv i halen bare for lek. Hvorfor tror du katten har epilepsi? Anonymkode: 134a2...cbf 1
Nera Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2018 Jeg prøvde å gi henne ormekur. Da klarte hun ikke å stå stille, hun gikk rundt her og der og prøvde å få det ut samtidig som det kommer slim ut av munnen. Ikke sånn store greier. Ja, katter biter seg i halsen for å leke det gjør hun også hele tiden, men denne gangen var det på en spesiel måte.
Tvist Skrevet 16. mai 2018 #6 Skrevet 16. mai 2018 2 minutter siden, Nera skrev: Jeg prøvde å gi henne ormekur. Da klarte hun ikke å stå stille, hun gikk rundt her og der og prøvde å få det ut samtidig som det kommer slim ut av munnen. Ikke sånn store greier. Ja, katter biter seg i halsen for å leke det gjør hun også hele tiden, men denne gangen var det på en spesiel måte. Epilepsi er ikke smittsomt, men mange andre sykdommer er det. Er hun vaksinert og kastrert?
Nera Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2018 hun er vaksinert, men ikke kastert enda. Hvordan vet du forresten at det ikke er smittsomt? Det står ingenting om det på nettet?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #8 Skrevet 16. mai 2018 15 minutter siden, Nera skrev: hun er vaksinert, men ikke kastert enda. Hvordan vet du forresten at det ikke er smittsomt? Det står ingenting om det på nettet? Har man et bittelite snev av allmennkunnskap så vet man det. Anonymkode: c00dd...6e8 7
Nera Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har man et bittelite snev av allmennkunnskap så vet man det. Anonymkode: c00dd...6e8 Og du er sikker? Sånn 100% ? eller det noe du gjettet
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 35 minutter siden, Nera skrev: Og du er sikker? Sånn 100% ? eller det noe du gjettet AB har helt rett, epilepsi er ikke smittsomt. Det du så kan helt enkelt være at hun klødde/stakk akkurat der, og fikk en rykning på grunn av det. Jeg får rykninger av og til av den grunn, det samme gjør fuglen min, hunden min, andre dyr jeg har observert har det samme av og til. Har du sjekket for flått? Anonymkode: 6ea4b...c58 1
Edie Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Hei, trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg