Filicia Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Jeg er så usikker av meg hele tiden. Også det med klær. Jeg finner aldri noen klær som jeg liker og jeg er stygg i alt. Jeg kjøper meg klær i butikken også angrer jeg. Og drar tilbake for å bytte klærne gang på gang og det er så flaut og pinlig. Er redd de kjenner meg igjen og at de husker meg. Uff. Er så usikker med alt i livet. Hater å bytte klær også siden føler de da ser på meg og siden jeg har så veldig sosial angst får jeg så mye angst at alt blir bare vanskelig. Jeg rødmer og stammer og får ikke frem ett ord og vet ikke hva jeg skal si mens dem holder på å ordne og jeg blir bare flauere og flauere. I tillegg sliter jeg veldig med det å bruke penger på meg selv og får så dårlig samvittighet siden jeg føler jeg sløser bort penger på klær og meg selv. Får alltid dårlig samvittighet av alt. Vil bare ikke ha det sånn lengre og jeg hater meg selv men jeg vet ikke helt hva slags klær jeg skal ha siden jeg er ekstremt usikker av meg. Jeg har ingen planer for livet mitt og vet heller ikke hva jeg skal eller ikke skal lengre. Føler jeg har så mye indre stress og indre uro at jeg blir gal av det snart. Klarer ikke å finne meg selv på noe. Vet ikke hva jeg vil. Vet ikke hva slags klær jeg trenger eller ikke trenger. Vet ingenting. Forvirra bare av livet. Jeg vet ingen verdens ting.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Kanskje du kan ta i bruk den tjenesten de har på enkelte kjøpesenter der man får en som shopper for seg. Da kan du prøve klærne hun anbefaler for deg, og få litt veiledning på hva som kler deg. Skal ikke være så dyrt etter hva jeg har hørt og mange er veldig fornøyde Ellers kan du shoppe sammen med ei venninne eller noen andre. Når man prøver klær og noen andre bekrefter at de synes du er fin i det du har valgt ut, og du får komplimenter for enkelte plagg vil du kanskje føle deg litt tryggere på akkurat dem fordi noen andre har delt meningen din om at den er fin. Anonymkode: 2d030...17d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Jeg har lagt om til en "capsule wardrobe". Har ca 30 plagg som jeg bruker i ulike kombinasjoner. Per nå er det: 1 olabukse 1 svart bukse 1 olashorts (fordi det er sommer) 1 sort, knelangt skjørt 6 singleter (2 sorte, 2 hvite, 2 grå) 2 t-skjorter (sort og grå) 1 sort tunikasak 1 sort-hvit stripete t-skjorte 1 burgunder t-skjorte 1 blonde-t-skjorte 1 sort, gjennomsiktig bluse 1 burgundermønstret bluse 1 lys cardigan 1 burgunderrutete flanellskjorte 1 sort "bomberjakke" i lett kvalitet 1 gul kjole 2 ulike store skjerf 2 par sandaler 1 par joggesko 2-3 par Toms 1 sort, liten veske med plass til lommebok, drikkeflaske og litt andre nødvendigheter Kanskje du kan prøve det? Det er lett å finne fram i klesskapet, og hvis du vet hva du skal ha slipper du å lete "målløst" i butikken. Hvis du vet at du trenger en hvit singlet framfor "en topp" begrenser du valgene dine, og du vet akkurat hva du skal ha i butikken. Du kan lese her for å se hvordan du kan starte: https://classyyettrendy.com/2017/02/start-capsule-wardrobe-5-steps.html/ Anonymkode: 5358e...8d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå