blå Skrevet 26. februar 2005 #1 Skrevet 26. februar 2005 Hvorfor er det så forbannet farlig at man er ærlig og er seg selv?? Særlig går dette igjen i realityseriene. Hun/han var ingen værdig vinner, hun var ikke seg selv spiller det noen rolle egentlig? Jeg går faktisk rund og er dønn uærlig støtt....ofte for å få det som jeg vil. F. eks om jeg skal bytte eller klage på noe i en butikk, så er det greit være litt ydmyk istedenfor å kjefte og smelle, og ofte får jeg byttet det som jeg ønsker (men egentlig er jeg dritsur, og har bare diktet opp en histore) Ofte er jeg ganske hyggelige mot de jeg jobber sammen med for å ha en hyggelig arbeidsplass...(men noen av folka kan jeg ikke utså) Og må man ha meninger om alt? Det er en masse saker jeg ikke har noen mening om, er jeg ikke en verdig vinner da, fordi jeg ikke deltok i diskusjonen. Jeg mener egentlig bare at må man si alt man mener bestandig? Er man uverdig om man ikke forteller hva man syns om alt og alle støtt, men heller juger litt her og der?
Gjest Madeline Skrevet 26. februar 2005 #2 Skrevet 26. februar 2005 Noen ganger lønner det seg med en hvit løgn og det lønner seg som regel å være hyggelig selv om du koker innvendig. Men det må ikke være sånn at du hele tiden tar på deg en maske og prøver å skjule hvem du er. Må se an personene og situasjonen. Sårer du andre personer med måten du er på, er det ikke greit.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2005 #3 Skrevet 26. februar 2005 Og må man ha meninger om alt? Det er en masse saker jeg ikke har noen mening om, er jeg ikke en verdig vinner da, fordi jeg ikke deltok i diskusjonen. Har selv tenkt på mye av det du skriver, spesielt det siste. Synes det går igjen i BigBrother og andre reality-serier hele tiden,..kommentarer om hvor falske visse personer er pga at de ikke driver med meningsytring. Tenk om vi skulle begynt å beskylde hverandre for å være en dårlig KG-er fordi vedkommende ikke hadde deltatt i nok tråder,... Jeg klarer ikke å sette meg inn i tankegangen til folk som mener slikt,..(selv om jeg skulle ønske jeg klarte å forstå de,..)
Gjest Valhalla Skrevet 26. februar 2005 #4 Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes det er helt teit hvordan alle sier at de "må være seg selv". Klisje linje.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2005 #5 Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes det er helt teit hvordan alle sier at de "må være seg selv". Klisje linje. Eller denne; "Jeg står for alt jeg har gjort" (for så i ettertid løpte til Se&Hør etc for å bedyre hva de angret,..)
Gjest Catwoman Skrevet 26. februar 2005 #6 Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes det er helt teit hvordan alle sier at de "må være seg selv". Klisje linje. jeg er så utrolig enig!! Det er noe av det mest idiotiske jeg hører.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #7 Skrevet 26. februar 2005 Om å være ydmyk/høflig når du egentlig vil være sint: Dette trenger ikke innebære løgn. Jeg kan godt være høflig mot folk jeg ikke liker for å bevare freden, men jeg trenger ikke sitte å lyge for å få det til. Om å vinne diskusjoner: Diskusjoner som vinnes eller tapes synes jeg ofte er svært uinteressante, og på nivå med å konkurrere om å pisse lengst. Det jeg synes er interessant er meningsutvekslinger. Meningsutvekslinger trenger ikke vinnes eller tapes, man bare utveksler syn på en sak og tenker over hva som blir sagt. Om å lyge: Hvis jeg hadde tatt deg i blank løgn, hadde du blitt tatt av lista over folk jeg liker å omgås rimelig kjapt. Jeg ser på det å ikke lyge som et moralsk imperativ. Det betyr ikke at du trenger å fortelle sannheten alltid, du kan for eksempel la være å svare eller svare unnvikende, skifte tema el.l.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #8 Skrevet 26. februar 2005 Jeg er en person som kan ha altfor lav toleranse for hvordan andre mennesker oppfører seg/hva de sier, slik at jeg kan få en ubendig trang til å kommentere det de gjør. Jeg er heller ikke flink til å jatte med folk som jeg ikke føler jeg har noe særlig til felles med, samme om jeg "liker" dem eller ei. Men dette er virkelig ikke egenskaper jeg ser på som verdifulle hos meg selv, og synes heller ikke det bør tolkes som noe signal om at jeg er meg selv i større grad enn andre som klarer å huske på folkeskikken sin. Om man "er seg selv" eller ikke er, som dere sier, en idiotisk problemstilling - mennesker er sosiale vesener og om man oppfattes som en bra/dårlig/ubehagelig person dreier seg egentlig mest om at man klarer å vise hensyn til de man omgås, frivillig eller tvungent. Og når man i tillegg TRIVES med å vise hensyn tror jeg man ligger godt og velfortjent an til å bli godt likt. Da er det bare smålighet og sjalusi som får folk til å si at man er falsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå