Gå til innhold

Katt ute om nettene og slossing, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kastrert mons som elsker å være ute, og nå som vi har katteluke er det enkelt for han å gå inn og spise/drikke og så gå ut igjen. Men her i området kryr det av katter, og spesielt om nettene er det ville vesten her. Derfor vil jeg ha han inne om nettene, for han har flere ganger kommet hjem med bittsår og skrammer etter netter ute, noe han aldri får på dagtid.

Men når det er varmt er det umulig å få han inn om kvelden, da ligger jeg våken og får ikke sove, for jeg vet at når han kommer inn på nattmorgenen, så må jeg til veterinær med han eller i beste fall starte selvbehandling med grønnsåpevann, sårstell og gud vet hva.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Vil ikke holde han inne, da hadde han nok gått på veggene her. Både han og jeg. Hvordan få han hjem i rett tid?

Anonymkode: 6e091...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lokk ham inn med noe god mat og lås katteluka om natta?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Invicta skrev:

Lokk ham inn med noe god mat og lås katteluka om natta?

Katteluken blir låst om natten, men han kommer ikke når jeg roper på han, bryr seg ikke om evt god mat eller godbiter. Har vært flitting med å belønne han når han kommer inn, men utelivet er mer spennende enn dette huset.

Anonymkode: 6e091...100

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Denne her følger jeg. Samme problem.  Han ser bare dumt på meg når jeg prøver å lokke han inn.  Han er jo ikke dum. Vet så fort han kommer inn blir døra låst.

Skrevet (endret)

Prøv å ikke slipp han ut fra han er inne om ettermiddagene og venn han på nye rutiner. 

Endret av LiljaMarie
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Det klarer ikke jeg. Ikke når det er så varmt og er nesten varmere inne enn ute. Og vi går jo ut og inn sitter ute til sent  når vi kan. Og noen ganger dukker ikke katta opp før rundt 10 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...