Gå til innhold

Flaut å ikke ha lappen?

MonikaS

Anbefalte innlegg

Dere som ikke har billappen, syns dere det er flaut? Eller er det kun jeg som overtenker hele situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 30, har ikke lappen. Har alltid bodd i byen så motivasjonen har ikke vært stor nok. Er ikke flau.. det er ganske vanlig å ikke ha lappen om man har vært bosatt i byen hele livet

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Hvorfor skulle jeg synes det er flaut? 

Anonymkode: ecbd6...ce7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 27 og har ikke lappen. Har alltid bodd i by og vært student fram til nå. Har tatt en del kjøretimer, men har aldri hatt stort behov for å ta den. Kommer nok til å skje etter hvert som jeg har jobbet litt og faktisk har råd til slike utgifter.

Jeg har flere venner på min alder som ikke har lappen, så gjør ingenting. Det eneste er kanskje at lillesøster på 19 har lappen, men hun har jo heller ikke råd til bil.

Anonymkode: 8bc40...e43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i midten av 40-årene og har ikke lappen. Tanken har aldri falt meg inn at det kunne være flaut, det eneste måtte være om grunnen var at jeg hadde mistet den pga fyllekjøring eller noe sånt. 

Anonymkode: 8168f...af9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflaut. Neida, det er jo ikke det, kan jo være praktisk å ha den, spesielt om man ikke bor så ekstremt sentralt, men ellers må det jo være opp til hver enkelt om man har bruk for sertifikat eller ikke. Flaut er det ikke uansett. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare flaut hvis det gjør at man kommer i en vanskelig situasjon pga det. F eks at man står der med kansellert fly og eneste muligheten er å kjøre leiebil. Og så har man ikke lappen. 

Jeg har lappen og har kjørt nesten daglig i mange år. Akkurat nå har jeg ikke bil, trenger ikke det når jeg bor i Oslo sentrum. Men utrolig greit å ha den når det er ferie! Så anbefaler dere å ta lappen uansett om dere ikke skal kjøre mye!

Anonymkode: 01f07...9ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok lappen når jeg var 40 år. Folk flest tar det som en selvfølge at en har sertifikatet så møtte mange "hæ har du ikke lappen ???" Ellers var det jo litt upraktisk så tok den tilslutt.

Anonymkode: c243b...61f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lappen selv, men jeg ser ikke hvorfor det skulle være flaut å ikke ha det. Jeg synes det er praktisk å kunne kjøre bil, men om man ikke har behovet, og derfor ikke har prioritert det, forstår jeg godt det. 

Har man derimot mistet lappen på grunn av stygg kjøring, er det vel grunn til å være litt flau.

Anonymkode: 510db...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, MonikaS skrev:

Dere som ikke har billappen, syns dere det er flaut? Eller er det kun jeg som overtenker hele situasjonen?

Ikke flaut, men kunne gjort seg innimellom merker jeg. Har gjort noen halvhjertede forsøk på å ta den, men hatt alltid noe annet å gjøre på så den har blitt glem vekk.
Noen ganger dagdrømmer jeg om å bare kjøre ut i de fjerne land, "mer spontane utflukt" der jeg styrer tiden og farten selv.

Anonymkode: 7e9b9...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok lappen i 30 åra og klarte meg fint uten til da. Finnes ikke flaut.

Anonymkode: d6c19...fbc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle det være flaut? Er jo ikke flaut i det hele tatt. 

Om man ikke har lappen pga fyllekjøring, ja... da snakker vi flaut.

Anonymkode: 4321d...f18

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30 og har ikke lappen,tenker ikke at det er flaut nei.

Jeg tror det fenomenet med at man MÅ ha lappen når man er 18 er mer viktig på bygda enn i byen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har lappen selv, men hvorfor skulle det være flaut å ikke ha den ? Husker når jeg var 18 og alle skulle ha lappen, det var forventet eller fikk man høre at man var tilbakestående osv. Fikk kritikk av en venninne den gang. Og tannlegen som jeg hadde, fordi han måtte henvise meg til en annen by for han ikke klarte å fjerne tannroten min, og spurte om jeg hadde bil og lappen til å dra inn og jeg sa nei. Han himlet med øynene og sa at han synes det var teit osv. Haha lol. Er svin dyrt å ta lappen og eie bil. Skjønner at alle ikke har råd til det. Fikk ikke lappen før jeg var 21, pga økonomi og første bilen delte jeg med eksen, en gammel skrothaug og kjøpte min ordentlige ifjor, eldre, men bra. Bor og har alltid bodd i byen, ikke Oslo da.

Anonymkode: 7796b...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har lappen selv, men hvorfor skulle det være flaut å ikke ha den ? Husker når jeg var 18 og alle skulle ha lappen, det var forventet eller fikk man høre at man var tilbakestående osv. Fikk kritikk av en venninne den gang. Og tannlegen som jeg hadde, fordi han måtte henvise meg til en annen by for han ikke klarte å fjerne tannroten min, og spurte om jeg hadde bil og lappen til å dra inn og jeg sa nei. Han himlet med øynene og sa at han synes det var teit osv. Haha lol. Er svin dyrt å ta lappen og eie bil. Skjønner at alle ikke har råd til det. Fikk ikke lappen før jeg var 21, pga økonomi og første bilen delte jeg med eksen, en gammel skrothaug og kjøpte min ordentlige ifjor, eldre, men bra. Bor og har alltid bodd i byen, ikke Oslo da.

Glemte også å nevne at det gir meg i hvert fall mye glede å kjøre hvor jeg vil og er en av de største gledene i livet mitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle mine venner tok lappen da de ble 18, og jeg synes faktisk det var kjempeflaut å være den eneste uten lappen. Tok lappen da jeg var 22. Men må si at jeg overhodet ikke tenker negativt om andre som ikke har lappen. 

Anonymkode: f592a...5ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke flaut å ikke ha lappen! Men jeg er jammen glad jeg har den selv.

Anonymkode: 85637...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er over 20 er det flaut ja! På samme nivå som å ikke ha fullført VGS.

Anonymkode: a513f...093

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MonikaS skrev:

Er ikke flaut å ikke ha billappen. Jeg er miljøvennlig av meg og tar kollektiv transport. Klart billappen hadde gjort ting lettere, men det går da fint med kollektiv transport :) Bor på landet, sykler/går mye og tar buss når det er nødvendig :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...