Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #1 Skrevet 26. februar 2005 hvorfor rir den på alle. samme kjønn,bamser,pus osv... Når forsvinner valpepels? Når beg trassalderen,pubertet? Den spiser stein,tre og kaster opp hver gang. Hvor lenge kan en 1 års-gammel hund være alene hemme.(På jobb)
Lille smurf Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Hunden rir som regel av to årsaker, enten "for å parre", eller for å dominere...Jeg ville absolutt IKKE tilatt dette. Trassalder er veldig individuelt men kan begynne i seks-syv mnd alder (blir som regel kjønnsamodne da). Noen er trassige til de er opp til to år...men veldig individuelt.. Hvis den kaster opp hver gang den spiser disse tingene vill jeg heller ikke tillatt dette.. Oppkast når de spiser "fremmedlegemer" kan også være symptom på at noe har satt seg fast i systemet... Ang hjemme alene, synes jeg den bør klare en full arbeidsdag dersom den er ett år. Det har tidligere vært en tråd på om de bør være i bur, eller gå fritt hjemme. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #3 Skrevet 27. februar 2005 For å parre skriver du,men har hannen det behovet utenom da de kjenner en ue har tiden sin? han "parrer" seg med andre hanner også.Eller er det bare for å dominere? for det er jo pusen,bamsen og andre småhunder.(yngre) han er en stor hund-
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #4 Skrevet 27. februar 2005 det er for å dominere om parring er utelukket. Snakk til ham HVER gang og vær konsekvent. En jokkende og dominerende hund er ikke noe gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå