Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her og tenker litt på om jeg skal kjøpe (enda) en kommode eller en fryseboks til rommet mitt i kollektivet. Har ikke enda flyttet inn, men vet at fryseren som deles på 4 stk i kollektivet er knøttliten. Strøm er inkludert i leien, og lydnivået til fryseboksen er på 40dB. Eller blir det alt for sært?

Anonymkode: c71e2...e60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo smart med egen fryser da :) 

Anonymkode: 5ebe2...814

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er veldig vanlig. Da jeg bodde i en hybel hadde alle egne kjøleskap med frysedel for oppbevaring av mat mens varm mat ble tilberedt på kjøkkenet. Kald mat som brødskiver og annet ble tilberedt på hybelen. 

Jeg ville nok gått for en liten kombi kjøl og frys (det finnes slike som er 90 cm høye, da kan du lage mat oppå der) var jeg deg. For å unngå at andre spiste av din mat. Oppbevar tørrvarer i tette bokser og ha alt utstyr i skapet på hybelen. Ellers risikerer du at andre bruker ditt utstyr og det blir krangel om oppvask etc.

Anonymkode: 5958c...c98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurt, men jeg ville ikke hatt en fryseboks som bråket på rommet jeg skal sove. 

Anonymkode: 84783...4b3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er veldig vanlig. Da jeg bodde i en hybel hadde alle egne kjøleskap med frysedel for oppbevaring av mat mens varm mat ble tilberedt på kjøkkenet. Kald mat som brødskiver og annet ble tilberedt på hybelen. 

Jeg ville nok gått for en liten kombi kjøl og frys (det finnes slike som er 90 cm høye, da kan du lage mat oppå der) var jeg deg. For å unngå at andre spiste av din mat. Oppbevar tørrvarer i tette bokser og ha alt utstyr i skapet på hybelen. Ellers risikerer du at andre bruker ditt utstyr og det blir krangel om oppvask etc.

Ps. Kjøleskapene sto på hver hybel.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kollektivet har nok kjøleskapsplass altså, det er bare fryseplass det skorter ganske mye på. Så tror ikke jeg hadde hatt behov for et kombiskap. Kommer heller ikke til å lage mat på rommet - det gjør jeg jo på kjøkkenet... alt kjøkkenutstyret er forresten uansett felles (har samlet seg opp gjennom årene), så det tenker jeg ikke på. Har også oppvaskmaskin, så tror ikke akkurat den største krangelen blir om oppvask...

Kommer ikke til å flytte inn med den tankegangen at folk kommer til å stjele maten min. Kan godt hende det skjer, men de tar jeg når det eventuelt kommer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kollektivet har nok kjøleskapsplass altså, det er bare fryseplass det skorter ganske mye på. Så tror ikke jeg hadde hatt behov for et kombiskap. Kommer heller ikke til å lage mat på rommet - det gjør jeg jo på kjøkkenet... alt kjøkkenutstyret er forresten uansett felles (har samlet seg opp gjennom årene), så det tenker jeg ikke på. Har også oppvaskmaskin, så tror ikke akkurat den største krangelen blir om oppvask...

Kommer ikke til å flytte inn med den tankegangen at folk kommer til å stjele maten min. Kan godt hende det skjer, men de tar jeg når det eventuelt kommer.

Tro meg du vil spare deg for mye stress og bryderi om du oppbevarer alt på ditt eget rom. Bare vent og se.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tro meg du vil spare deg for mye stress og bryderi om du oppbevarer alt på ditt eget rom. Bare vent og se.

De aller fleste klarer seg helt fint med å ha all mat i fellesarealene. Det er ikke slik at jeg aldri har bodd i kollektiv før - dette er bare et nytt kollektiv. Har bodd i kollektiv i flere år og har aldri hatt noen problemer med det så langt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eneste er at du kan bli lei av støyen hvis du er ømfintlig for det. Det kommer vanligvis en ganske dyp dure-lyd fra frysebokser som jeg får vondt i hodet av etter hvert.

Anonymkode: 51ca2...1c3

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter her og tenker litt på om jeg skal kjøpe (enda) en kommode eller en fryseboks til rommet mitt i kollektivet. Har ikke enda flyttet inn, men vet at fryseren som deles på 4 stk i kollektivet er knøttliten. Strøm er inkludert i leien, og lydnivået til fryseboksen er på 40dB. Eller blir det alt for sært?

Frysebokser, kjøleskap ol  bør ikke stå i soverom. 

Anonymkode: c619d...5c5

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Frysebokser, kjøleskap ol  bør ikke stå i soverom. 

Anonymkode: c619d...5c5

Hvorfor ikke?

Anonymkode: df354...b38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...