Gå til innhold

Er det mulig å feiltolke egne følelser så mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en jeg er litt interessert i men som jeg egentlig kun tenker er ute etter sex på grunn av tidligere samtaler der jeg valgte å skygge banen til slutt. Jeg har altså ikke gjort noe med han, kun snakket om ting. Han var da villig til alt fra sex og til å snakke om å ta en kaffe men det rant ut i sanden og jeg syntes ikke at han virket særlig seriøs. Selv om det kun ville blitt sex..

Jeg er veldig tiltrukket fysisk og det er ikke noe som skjer ofte hos meg. Samtidig feiger jeg egentlig ut når det blir tydelig at det kan bli sex, for jeg er egentlig ikke interessert i å ha kun ff forhold og jeg vet ikke engang om jeg vil noe med han.

Nå går jeg og lurer på om jeg er mer enn bare litt interessert eller om det kun er et utslag på grunn av at jeg ikke har hatt sex siden eksen. Jeg er pissredd for å være virkelig interessert i han, ha sex og så bare oppdage at han er mer useriøs enn jeg trodde. Han har ikke sagt noe om å date eller å treffes men følelsene mine tar på en måte helt av bare av å se han.

Kan jeg mistolke egne følelser og at det egentlig kun er et behov for nærhet og sex,  eller er jeg blitt forelsket?

Anonymkode: 942bd...ce4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har noen ord rundt det jeg skrev?

Skrevet

Det viktigste DU må gjøre er å beskytte DEG SELV mot at du ikke gjør noe du selv ikke vil gjøre. Det høres ut som du har veldig lyst til å bli bedre kjent med han, kall det gjerne en tidlig forelskelse eller i hvertfall en fasinasjon. Så synes jeg du må senke skuldrene litt; før du SELV vet hva DU vil og hva DU føler så kan du jo ikke analysere hva sluttresulatet skal eller bør bli?

Det høres her dessverre ut som den strenge moralske oppdragelsen kvinner oppdras med hindrer deg i å følge følelsene dine. Det er helt normalt for en kvinne å være veldig forsiktig og veldig selektiv hvis hun mistenker mannen har andre motiver enn henne selv, men i ditt tilfelle så vet du jo ikke selv hva du vil en gang.

Jeg synes du skal bruke mer tid til å bli kjent med typen og finne ut av hva DU vil. Så kan du bekymre deg om hva HAN vil, og om det stemmer med hva du vil.

Dere er voksne mennesker, og hvis dere begge har lyst på sex uten at dere har avtalt noe om framtiden så står dere helt fritt til det. Og om dere har sex og det ikke blir noe mer så skal du heller ikke ha noen som helst skyldfølelse for det; det gjør ikke deg til ludder eller han til player, så lenge dere er åpne og ærlige og ingen lyver om noe som helst for å lure motparten. Det betyr ikke at dere skal snakke i hjel en romantisk stund heller; hvis dere vil ha sex sammen uten å snakke / tenke for mye om / på framtiden, kjør på. Kos deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet egentlig hva som er riktig svar; men du prøver å gå så langt som å ikke stole på følelsene dine i årsak av å ''manipulere'' status quo.

Anonymkode: 8a49b...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er pissredd for å velge feil og for å bli såra igjen. Sist jeg lyttet til følelsene og ikke lot fornuften vise vei gikk alt til helv***. 

Jeg vil ikke dit en gang til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme måten, men det ER veldig vanskelig når begjæret er stekt ( og det er sjeldent du virkelig får lyst på en mann ). Så, hva gjør man? gir etter for lyster og begjær, utvikler videre følelser og hjertesorg, eller lukker døren og slukker flammen for alltid? vel vitende om at det kan gå år før du får samme begjæret for en mann...

Er i tenkeboksen, vet hvordan det føles.

Anonymkode: 0a48a...5f5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kreator skrev:

Det viktigste DU må gjøre er å beskytte DEG SELV mot at du ikke gjør noe du selv ikke vil gjøre. Det høres ut som du har veldig lyst til å bli bedre kjent med han, kall det gjerne en tidlig forelskelse eller i hvertfall en fasinasjon. Så synes jeg du må senke skuldrene litt; før du SELV vet hva DU vil og hva DU føler så kan du jo ikke analysere hva sluttresulatet skal eller bør bli?

Det høres her dessverre ut som den strenge moralske oppdragelsen kvinner oppdras med hindrer deg i å følge følelsene dine. Det er helt normalt for en kvinne å være veldig forsiktig og veldig selektiv hvis hun mistenker mannen har andre motiver enn henne selv, men i ditt tilfelle så vet du jo ikke selv hva du vil en gang.

Jeg synes du skal bruke mer tid til å bli kjent med typen og finne ut av hva DU vil. Så kan du bekymre deg om hva HAN vil, og om det stemmer med hva du vil.

Dere er voksne mennesker, og hvis dere begge har lyst på sex uten at dere har avtalt noe om framtiden så står dere helt fritt til det. Og om dere har sex og det ikke blir noe mer så skal du heller ikke ha noen som helst skyldfølelse for det; det gjør ikke deg til ludder eller han til player, så lenge dere er åpne og ærlige og ingen lyver om noe som helst for å lure motparten. Det betyr ikke at dere skal snakke i hjel en romantisk stund heller; hvis dere vil ha sex sammen uten å snakke / tenke for mye om / på framtiden, kjør på. Kos deg.

Så flott at en mann nevner dette, har ikke rørt en mann  på åresvis, redd for og bli stemplet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det på samme måten, men det ER veldig vanskelig når begjæret er stekt ( og det er sjeldent du virkelig får lyst på en mann ). Så, hva gjør man? gir etter for lyster og begjær, utvikler videre følelser og hjertesorg, eller lukker døren og slukker flammen for alltid? vel vitende om at det kan gå år før du får samme begjæret for en mann...

Er i tenkeboksen, vet hvordan det føles.

Jeg er nesten sikker på at dersom jeg har sex med han så stopper det der. Han er ikke en jeg ønsker å ha kjærlighetssorg over. 

Tror nok at jeg stopper det hele her og nå.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nesten sikker på at dersom jeg har sex med han så stopper det der. Han er ikke en jeg ønsker å ha kjærlighetssorg over. 

Får du hjertesorg over en gang? jeg mener: hvis begjæret ditt er sterkt nok?

er i samme situasjon og vurderer å leve på en løgn en helg med han.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo bestemme om du kan være med på å bare ha sex. Hvis ikke, så er det like greit å droppe hele greia.

Anonymkode: 0851a...cfd

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du hjertesorg over en gang? jeg mener: hvis begjæret ditt er sterkt nok?

er i samme situasjon og vurderer å leve på en løgn en helg med han.

Slik jeg føler det er jeg redd for det ja. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo bestemme om du kan være med på å bare ha sex. Hvis ikke, så er det like greit å droppe hele greia.

Anonymkode: 0851a...cfd

Jeg har tenkt på det i hele dag og kommet fram til at fordi jeg nøler og frykter at jeg har mer følelser enn han har for meg så er det nok ikke smart av meg å si ja til sex. 

Han må gjøre mer for å vise at jeg betyr noe.

AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2018 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Jeg er pissredd for å velge feil og for å bli såra igjen. Sist jeg lyttet til følelsene og ikke lot fornuften vise vei gikk alt til helv***. 

Jeg vil ikke dit en gang til.

Jeg lot fornuften styre og sitter igjen med ingenting. Jeg hadde muligheten. Hadde jeg turt å bli såra så hadde jeg kanskje vært sammen med han nå. Men jeg stagnerte som person i stedet, for her har jeg det trygt. Han har mest sannsynlig gått videre, og jeg tenker fremdeles på han. Føler jeg vil si det til han i det ene øyeblikket, føler det er direkte ulønnsomt i det neste.

Anonymkode: 66068...871

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg føler det er jeg redd for det ja. 

Jeg har tenkt på det i hele dag og kommet fram til at fordi jeg nøler og frykter at jeg har mer følelser enn han har for meg så er det nok ikke smart av meg å si ja til sex. 

Han må gjøre mer for å vise at jeg betyr noe.

Gjør han noe som viser at du betyr noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...