AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Hva tenker dere: bør en tvinge ungdommene til å gå eller skal de få velge? Tydeligvis kult å kunne "stå over" for første gang og det er vel det de ønske selv. Jeg er veldigglad i skoletog og ser helst at de går... Anonymkode: 676f6...b02
Nemo<33 Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Her hvor jeg bor er det valgfritt i alle klassetrinnene. Men synes han/hun skal få bestemme selv dette året.
happiest Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 De fleste klassevennene dropper det sikkert og da er det kjipt for ditt barn å stå der alene. Barna bør få velge selv. Dere kan jo heller dra inn il byen å se på toget. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Når man går på ungdomskolen så har man gjort sin togplikt. Så greit at ikke ungdomskolelever går i tog. Anonymkode: fc5d8...aa6 5
Salka Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Du kan ikke tvinge en 8.klassing til å gå i barnetog. Der jeg bodde var det obligatorisk å gå i tog hele barneskolen og da vi endelig begynte på ungdomsskolen var det veldig deilig å slippe å gå i tog og for første gang kunne gjøre som man ville på 17.mai. Det hadde ingenting med at det var kult å stå over å gjøre. Barnetog var gøy på barneskolen, men siste året gledet jeg meg til å slippe å gå mer i tog. Ungdommer syns ofte sånt er kjedelig og vil heller henge med vennene sine. At du er glad i skoletog er helt urelevant og du kan vel se på toget selv om barnet ditt ikke går i det? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #6 Skrevet 15. mai 2018 Barnetoget er vel for barneskolen? Trodde ikke ungdom, som går på ungdomsskolen, fikk gå i barnetoget jeg Anonymkode: 6ef8f...96e
Ulrikke Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 Her går ikke ungdomsskolene i tog, så man slipper den problemstillingen. Siste år med barnetog i år her for 7.klassingen, og det er opplest og vedtatt og bare sånn det er. Helt greit, kjenner jeg! Eldste fyller 23 i år, så man har hatt sine år med barnetog! Det er en tid for alt
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnetoget er vel for barneskolen? Trodde ikke ungdom, som går på ungdomsskolen, fikk gå i barnetoget jeg Anonymkode: 6ef8f...96e De fleste har da ikke ordentlig bunad før i 9. klasse Helt normalt at ungdomsskoler går i barnetog, men jeg ville spurt om venner i klassen også skal gå. Ikke gøy å måtte gå alene uten noen å snakke med Anonymkode: add86...86f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Skrevet 15. mai 2018 Hvis vennene ikke skal gå så må tenåringen få slippe. For tenåringer så er det viktig å følge strømmen og ikke gå alene. Anonymkode: 14668...d75
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #10 Skrevet 15. mai 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste har da ikke ordentlig bunad før i 9. klasse Helt normalt at ungdomsskoler går i barnetog, men jeg ville spurt om venner i klassen også skal gå. Ikke gøy å måtte gå alene uten noen å snakke med Anonymkode: add86...86f Hva har bunad med barnetoget å gjøre? Anonymkode: 2df44...2fe 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #11 Skrevet 15. mai 2018 Jeg har en stesønn på snart 15 år, og her går ikke ungdomsskolen i tog. Men synes han kan være med å se på søsknene går i tog. Den lille tiden det tar, så møtes vi på skolen senere. Anonymkode: c1e0f...946
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #12 Skrevet 15. mai 2018 Det er veldig vanlig at barn/ungdom ikke vil gå i toget i 8.klasse fordi de tror det er kult og at de endelig er gamle nok til å bestemme selv. Jeg syns du skal la dem velge selv dette året. Anonymkode: ba054...194
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #13 Skrevet 15. mai 2018 Oisann ok jeg var på nippet til å tvinge :D Men da får de stå og se på de mindre sammen med oss :D Takk for svar! ts Anonymkode: 676f6...b02
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #14 Skrevet 15. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oisann ok jeg var på nippet til å tvinge :D Men da får de stå og se på de mindre sammen med oss :D Takk for svar! ts Anonymkode: 676f6...b02 Jeg hadde ikke tvunget tenåringen til det heller. Hva skal vennene gjøre? Anonymkode: 0e774...79f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #15 Skrevet 16. mai 2018 Min niendeklassing skal gå i tog. Han kunne nok tenkt seg å ligge i senga hele dagen med mobilen, men siden det ikke er et alternativ endte det med at han meldte seg på uten sure miner. Mange av elevene som ikke går henger jo rundt toget likevel. Her er det altså tog ut tiende klasse, og i noen tilfeller ut videregående. Oppmøtet varierer sikkert veldig fra skole til skole. Anonymkode: f80cd...aa6
Millimani Skrevet 16. mai 2018 #16 Skrevet 16. mai 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker dere: bør en tvinge ungdommene til å gå eller skal de få velge? Tydeligvis kult å kunne "stå over" for første gang og det er vel det de ønske selv. Jeg er veldigglad i skoletog og ser helst at de går... Anonymkode: 676f6...b02 12 hours ago, AnonymBruker said: Oisann ok jeg var på nippet til å tvinge :D Men da får de stå og se på de mindre sammen med oss :D Takk for svar! ts Anonymkode: 676f6...b02 Barnetoget er normalt sett ikke obligatorisk. På ungdomsskolen er det valgfritt, og enkelte steder går ikke verken ungdomsskolen eller vgs i tog i det hele tatt. Det er bare for dumt å tvinge til både å gå i toget og å se på det, når de har blitt såpass store. Vil 8. klassingene finne på noe sammen med vennene sine så blir det nok bytur og grilling eller annen middag hvis været tillater det. De fleste på den alderen synes jo det er greit å få tilbringe den dagen også med venner uten å måtte gå i toget. 16 hours ago, AnonymBruker said: Barnetoget er vel for barneskolen? Trodde ikke ungdom, som går på ungdomsskolen, fikk gå i barnetoget jeg Anonymkode: 6ef8f...96e Det er forskjellig fra sted til sted. Her går alle skoler i toget, men for elever fra ungdomsskoler og videregående skoler er det frivillig. Likevel kommer som regel alltid oppfordringen om å være med hvis man kan, - for da blir man flere i toget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå