AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Min mann har barn fra før.Vi har samvær annenhver uke 50/50. Denne uken skulle de være hos mor.Men da har sønnen på 17 år stjålet husnøkkelen til vårt hus.Vært her fra fredag til søndag. Og hatt hjemme alene fest. Ikke spurt om lov . Vi fikk en tlf på søndagen at vi har hatt fest. Det var over 20 stk her .. de har ligget i alle sengene .. finner brukte kondomer overalt .. knust 20 glass..stjålet alkohol ..fyllekjørt ..blod overalt inne. Har snakka med poden .. han innrømmer at han har fest men de var kun 6 stk .. naboer kan bekrefte noe annet.Men benekter alt annet. Moren til gutten bryr seg ikke .. enda det var på hennes uke.Begge foreldrene er lærer og pedagoger til sin hals ... kun prate ikke gjøre noe har også kontakten andre foreldre som er rimelig rystet over dette ...og sier at de barna er ikke vant til konsekvenser ..alt blir bare feid under teppe ..pytt pytt ... «må ikke gjøre sånn mer» jeg tenker på hva konsekvenser som kan gis?? Far har kun tatt lommepenger .. og ingen spilling .. men har nett .. men gutten sniker seg jo til spilling .. far og jeg er kraftig uenig .. han er livredd for konsekvenser ..man kan ikke si eller gjøre noe til barns hans for da sårer man følelse deres og da føler det seg ikke velkommen . Blir litt oppgitt ...trenger råd Anonymkode: 61deb...25e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Herregud så hysterisk du er. La nå kidsa få ha det litt gøy, de er bare unge en gang. Selvsagt litt dumt at han glemte å spørre først, men tenk hvilke opplevelse og fin kveld dette var for alle ungdommene som var det. Ha litt forståelse, og ikke vær så prippen og firkantet. Lov å tenke litt nytt og ikke være så trangsynt. Anonymkode: 59b87...58d 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Gå for fordelen: trekk deg tilbake og be far om å rydde opp i kaoset. Du MÅ ikke gjøre noe som helst, når de som burde gjort noe, velger å ignorere det. Å være steforeldre kan være tøfft, men fordelen er at du ikke er den med mest ansvar gå ut og sol deg, mens mannen din skifter på senger og vasker hus PS: jeg hadde blitt dritforbanna altså, men skjult det bak linegyldighet og overlatt ALT til far! Anonymkode: 2da38...077 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Snakking, vis skuffelse, og ikke få lov til å være hjemme alene i helger eller på kvelds/nattetid lengre før han har lært at han kan vise ansvar. Ikke fest eller masse venner på besøk heller uten at dere voksne er tilstede. Dette er standard Anonymkode: 55c29...bef
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Ditt hus så du har like mye å si som far. Fjern kabelen til konsollen så går det ikke å snike til seg spilling. Han skal selvsagt vaske ned hele huset og alt som er ødelagt og stjålet av verdier må ham betale for. Jobber han så skal dere ha en prosent, har han lommepenger så trekkes det ut av det. Han er ung og det er vel ikke unikt å snike til seg en hjemmefest, men når det blir skader og han har gjort det uten tillatelse så må de få konsekvenser. Han må lære seg at man ikke kan gjøre hva man vil uten at det får konsekvenser. Her må far ta på seg papparollen og være et godt forbilde ved å vist at dette ikke er okey.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #6 Skrevet 15. mai 2018 Jeg hadde blitt forbanna, ingen får ha alene hjemme fest her. De ender alltid ukontrollert. Men enig i en over her, la faren ta over. La de ordne opp, vaske og rydde huset. Trekk deg tilbake og tenk at det ikke er din unge. Du bare lager irritasjon for deg selv når du ser på at faren ikke klarer å gi konsekvenser. Anonymkode: 84d7a...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 Bare for å ha sagt det: mine foreldre er lærere, og jeg fikk ikke under noen omstendigheter gjøre hva jeg ville. Skjønner ikke hvorfor å være lærer automatisk betyr at du er tafatt og ikke gjør noe. Jeg hadde blitt kjempesint hvis mine barn hadde hatt hjemmealenefest og trashet huset vårt, men dette kan du ikke gjøre noe med. Hvis mor og far lar gutten slippe unna, så får det være deres problem. Anonymkode: ed954...0a6
Ulrikke Skrevet 16. mai 2018 #8 Skrevet 16. mai 2018 Sønnen skal selvfølgelig vaske og rydde alt selv, grundig, samt erstatte det som er ødelagt. Konsekvenser ellers tror jeg muligens hadde vært at han ikke fikk ha nøkkel til huset vårt når vi var borte... Det hadde vært tilfellet med eget barn også altså, enten være med dit vi var eller "passes" hos andre uten nøkkel. Greit han er 17, men sånt gjør man bare ikke....
Gjest padawan Skrevet 16. mai 2018 #9 Skrevet 16. mai 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud så hysterisk du er. Hysterisk når TS nærmest kommer hjem til ødelagt hus?
Ulrikke Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 Så nå at han hadde stjålet nøkkel, altså ikke har nøkkel i utgangspunktet.... Det gjør det jo enda et hakk verre, om det er mulig... Dersom dere ikke er trygge på at dette ikke skjer igjen, hadde jeg investert i dørlås med kode. Da kan dere selv bestemme når koden hans virker via appen....Veldig praktisk ellers også altså, vi har det og jeg synes det er utrolig deilig, ingen trenger å tenke på om noen har husket nøkkel før man selv drar ut osv... Men i et tilfelle som dette ville jeg absolutt ha vurdert det. Nei, det skal ikke være nødvendig, men han har virkelig "driti på draget" for å si det rett ut... 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Han skal selvsagt rydde og vaske, samt erstatte det som er ødelagt. Deretter ingen lommepenger, ingen spilling og bytt wifi passord. Personlig hadde jeg byttet til kodelås, og så endre koden de ukene han ikke er der. Da kan dere ha fast kode de ukene han skal være hos dere, og annen kode ellers. Fyllekjøring er helt, helt uakseptabelt. Null støtte til førerkort for en som holder på sånn, det er livsfarlig. Og ftr, jeg hadde en venninne med hjemme alene fest som tok av da vi var unge. Hun ringte selv foreldrene og fortalte hva som var skjedd, vennegjengen ryddet og vasket alt før foreldrene kom hjem, og hun tilbød og betale det som var ødelagt. Anonymkode: 9e131...76b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #12 Skrevet 16. mai 2018 Ts her.. nå har det gått noen dager og jeg blir mer og mer rasende .. mene gutten som er blitt slått ned er nå fraktet til sykehuset og ligger der å venter på operasjon .. vi finner brukte kondomer på det merkeligste plasser i huset... skulle også bake til 17.mai ,men har vi kjøkkenmaskin mer .. Neida for den har de også ødlagt .. vet ikke om jeg skal gråte eller le snart ..har tenkt å prøve å legge dette bak meg .. men det dukker jo stadig opp nye ting hele veien .. Anonymkode: 61deb...25e
altflyter Skrevet 17. mai 2018 #13 Skrevet 17. mai 2018 På 16. mai 2018 den 15.20, AnonymBruker skrev: Ts her.. nå har det gått noen dager og jeg blir mer og mer rasende .. mene gutten som er blitt slått ned er nå fraktet til sykehuset og ligger der å venter på operasjon .. vi finner brukte kondomer på det merkeligste plasser i huset... skulle også bake til 17.mai ,men har vi kjøkkenmaskin mer .. Neida for den har de også ødlagt .. vet ikke om jeg skal gråte eller le snart ..har tenkt å prøve å legge dette bak meg .. men det dukker jo stadig opp nye ting hele veien .. Anonymkode: 61deb...25e Dette er ille. Gutten her burde blitt ansvarliggjort og blitt tvunget til å rydde, vaske og erstatte alt som er ødelagt - av egen lomme. Ingen lommepenger før alt er tilbakebetalt og jeg ville også forlanget en skikkelig unnskyldning. 3
Hengebuksvinet Skrevet 17. mai 2018 #14 Skrevet 17. mai 2018 Her hadde jeg faktisk krevd et møte med mor. Hun hadde ansvar for sønnen, altså må hun være med og ordne opp. Om dette feies under teppet, legger dere til rette for at gutten blir en uansvarlig drittunge. 1. Han vasker hele huset. Og det skal vaskes skikkelig. (Mor er med og vasker der det ikke blir for privat). 2. Dere lager en liste over alt han har ødelagt, og om han ikke skal betale alt bør han i hvertfall erstatte så pass mye at det svir. 3. Far er nødt til å manne seg opp. Mannfolk som ikke tør stikke krav til egne unger, er patetiske og vanskelige å leve med. 4. Gutten må få beskjed om å legge seg helt flat. Gjør du no dumt, innrømmer man sine feil. Det er læring for livet. 5. Om far ikke støtter deg, hadde jeg trengt en pause borte fra han. For å tenke over ting. (Har hatt litt lightversjonen av dette, da moren til stesønn har stilt lite krav og hatt lite grenser. Guttene ville lenge bo mest hos far, og da er det jo forståelig at det ble lett å gi etter).
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #15 Skrevet 17. mai 2018 Blod over alt i leiligheten?! En ung gutt som venter på operasjon etter hendelsen?! Brukte kondomer over alt?! Her hadde jeg byttet til dørlås med kode så snart som mulig. Gutten hadde også fått inndratt alt av lommepenger fram til alt som er ødelagt er erstattet (inkludert nye overmadrasser til alle senger i huset samt ny(e) sofa(er)!) I tillegg hadde selvsagt wifi-passordet blitt byttet, han hadde fått innetid kl. 20 i våre uker og en real hårføner med kjeft! Anonymkode: d11c1...ead 1
Kjetil E Skrevet 17. mai 2018 #16 Skrevet 17. mai 2018 Er vel litt langt å gå, men kan være fristet til å si at TS burde anmelde det. Tyveri av nøkkel, "innbrudd" og herverk. I tillegg til at det jo og åpenbart har skjedd en voldshendelse. 1
2018_gjest Skrevet 17. mai 2018 #17 Skrevet 17. mai 2018 På 15.05.2018 den 16.15, AnonymBruker skrev: Min mann har barn fra før.Vi har samvær annenhver uke 50/50. Denne uken skulle de være hos mor.Men da har sønnen på 17 år stjålet husnøkkelen til vårt hus.Vært her fra fredag til søndag. Og hatt hjemme alene fest. Ikke spurt om lov . Vi fikk en tlf på søndagen at vi har hatt fest. Det var over 20 stk her .. de har ligget i alle sengene .. finner brukte kondomer overalt .. knust 20 glass..stjålet alkohol ..fyllekjørt ..blod overalt inne. Har snakka med poden .. han innrømmer at han har fest men de var kun 6 stk .. naboer kan bekrefte noe annet.Men benekter alt annet. Moren til gutten bryr seg ikke .. enda det var på hennes uke.Begge foreldrene er lærer og pedagoger til sin hals ... kun prate ikke gjøre noe har også kontakten andre foreldre som er rimelig rystet over dette ...og sier at de barna er ikke vant til konsekvenser ..alt blir bare feid under teppe ..pytt pytt ... «må ikke gjøre sånn mer» jeg tenker på hva konsekvenser som kan gis?? Far har kun tatt lommepenger .. og ingen spilling .. men har nett .. men gutten sniker seg jo til spilling .. far og jeg er kraftig uenig .. han er livredd for konsekvenser ..man kan ikke si eller gjøre noe til barns hans for da sårer man følelse deres og da føler det seg ikke velkommen . Blir litt oppgitt ...trenger råd Anonymkode: 61deb...25e 1. Anmeld tyveriet av husnøkkel /innbrudd. 2. Han må erstatte ALT som er ødelagt (der går lommepengene hans og evt sparepenger han har som dere har spart til han), og i TILLEGG rydde og storvaske hele huset under oppsyn. 3. Foreldrene trenger veiledning. Her ser de resultatet av et barn uten konsekvenser i oppveksten. De burde skamme seg og føle seg forferdelige som foreldre. 4. ALT av tv og spill gjemmes vekk. Internett skrues av/eventuelt endre kode. Sniker han til seg spilling, må dere ta vekk tingene. Dette blir borte på ubestemt tid. 5. Bytt lås på døren og pass ekstra godt på nøklene deres. 6. Ha en ordentlig alvorsprat med han. 7. Innetider! Ikke vær redd for å komme med konflikter. Det har han bare godt av. Han skal ikke belønnes for å oppføre seg som en drittunge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå