AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Jeg har behov for å dra bort noen uker, men ikke til et varmt sted. Holder på med et prosjekt og vil ha det mest mulig stille og rolig, men i nærhet til matbutikk. Har forsøkt å google, men finner ingenting, bare hotell og innkvartering med felles rom og kjøkken og bad. Shetlandsøyene er også av interesse. Noen som vet hvordan man går frem for å finne et hus eller leilighet for noen uker? Jeg kan ikke islandsk, snakker bare engelsk og norsk. Dansk forstår jeg godt, men det kommer jeg vel ikke langt med. Anonymkode: 4ccb6...61d
Kjetil E Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har behov for å dra bort noen uker, men ikke til et varmt sted. Holder på med et prosjekt og vil ha det mest mulig stille og rolig, men i nærhet til matbutikk. Har forsøkt å google, men finner ingenting, bare hotell og innkvartering med felles rom og kjøkken og bad. Shetlandsøyene er også av interesse. Noen som vet hvordan man går frem for å finne et hus eller leilighet for noen uker? Jeg kan ikke islandsk, snakker bare engelsk og norsk. Dansk forstår jeg godt, men det kommer jeg vel ikke langt med. Anonymkode: 4ccb6...61d Har vært både på Færøyene, Shetland og Orkenøyene. Tre fantastiske øygrupper som er veldig forskjellige. Hadde inntrykk av at i Torshavn så snakket de fleste dansk. Hvis du ikke vil bo på hotell så er vel Airbnb det beste alternativet. Hvis Orkenøyene kunne være av interesse så vil jeg glatt si at Kirkwall på Orkenøyene var den desidert fineste av de 3 "hovedstedene". Lerwick synes jeg var for liten og Torshavn virket fryktelig rotete. Men vil glatt annbefale alle 3 øygruppene, men kan ikke hjelpe deg noe mer med hvordan du finner overnatting. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Færøyene snakker dansk. Mange snakker dansk/norsk. Svigermor er fra Færøyene. Overnatting vet jeg ikke så mye om, da vi har bodd i barndomshjemmet til svigermor når vi er der. Til høsten blir første gang vi overnatter hos tanten til mannen. Det på grunn av at svigermor og søsteren skal få mest mulig tid sammen den uken vi er der. Er nok siste gang svigermor er "hjemme". Dement og gammel. Anonymkode: a4e3c...8e5
Gjest Linaria Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Airbnb. Alle forstår engelsk på Island. I Reykjavik er det nesten vanskeligere å finne folk som snakker islandsk enn som snakker engelsk. Jeg kan forresten islandsk om du trenger hjelp med nettsider eller noe sånt.
Gjest Overrasket Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 Hvis det passer budsjettet ditt er toppleilighetene i Harbour House og White House til Three Sisters i Rekjavik høyst akseptable: threesisters.is
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Skrevet 17. mai 2018 https://www.bluemountainapartments.is/ Disse ser fine ut. Vi hadde bestilt her, men fant noe i byen i stedet. Anonymkode: 82522...f32
Juniper Skrevet 17. mai 2018 #9 Skrevet 17. mai 2018 Send meg en melding så får du noen konkrete tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå