Gå til innhold

Dette maset om at nå er det sol, skal du ikke ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ofte ute, når det er sol og varmt. Først og fremst fordi det er varmt. En annen grunn er at jeg ikke har noe eller noen jeg må ut i sola for, dessuten vil det bety at jeg må og kommer til å bruke penger på tullete ting jeg egentlig hverken trenger eller må ha.

I dag feks så har jeg lurt på om jeg skulle dra ut, ta bussen til tettstedet, ta bilder og gå på kafe. Komme meg mer ut liksom. Jeg måtte uansett handle matvarer. Men etter å ha tenkt litt rundt dette så innså jeg at jeg egentlig hadde jeg ikke lyst til å gjøre noe av dette. Jeg tok derfor kun en kort tur innom lokalbutikken og handlet det jeg måtte ha av mat.

Nå som jeg er hjemme igjen merker jeg at jeg er glad jeg ikke dro. Selv om andre har mast mange ganger om jeg ikke burde være mer ute i sola.

Gi meg en gråværsdag sier jeg. Da går jeg gjerne ut, når ingen forventes å sitte i parker og på benker med kjæresteri og venner.

Huff. Hvorfor er det ikke ok liksom, å holde seg hjemme fordi man vil bruke mindre med penger og allikevel veit at man ikke kommer til å møte noen?

Anonymkode: 5ae55...b82

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heller ikke noen fan av å være ute når det er for varmt, mer behagelig å være innendørs da, med åpne vinduer og vifter på full guffe. 

• Liker 3
Skrevet

Forstod ikke at man bruker unødvendig med penger når man går ut når det er varmt?

Viktig med litt d vitamin, tenker jeg. Det produserer kroppen i sollyset. Men man kan vel bare gå en tur, eller være for seg selv et sted. Gråværsdager er og fine.

Enig at det er kjedelig om folk maser om det, men de om det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går hjemme om dagen, så jeg går litt ut og inn hele dagen når det er sol. Jeg klarer ikke å være ute i stort sett mer enn en halvtime, kroppen min reagerer dårlig på for mye varme på en gang, men jeg sitter gjerne ute og soler meg litt. Før jeg går inn og avkjøler meg. Jeg ELSKER sommer og varme, men kroppen er ikke alltid enig :P 

Hvorfor må du bruke penger bare fordi du går ut? 

Anonymkode: 74268...235

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, exictence skrev:

Viktig med litt d vitamin, tenker jeg. Det produserer kroppen i sollyset.

Det er veldig sant. Veldig mange Nordmenn som har d-vitamin mangel med de plager det fører med seg uten å vite om det.

Anonymkode: f270e...d17

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke glad i å være ute. Blir sett på som en freak som heller vil sitte inne enn ute om sommeren. Jeg bare liker det ikke. Kan sitte i solen i 10 minutter, da har jeg fått nok. Hvorfor sitte i skyggen når jeg kan sitte inne? Forstår ikke denne ute iveren. 

Men for alle del, folk må gjerne kose seg ute. Bare jeg kan kose meg inne. 

Anonymkode: c263b...3a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Nå er jeg hjemme med barn, så jeg må litt ut hver dag. Er jo fint, jeg tåler varmen veldig godt, men deilig å være inne også :P

Anonymkode: 6c6af...e3e

Skrevet

Jeg er ikke noe solmenneske selv, så jeg forstår TS godt.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, exictence skrev:

Forstod ikke at man bruker unødvendig med penger når man går ut når det er varmt?

Viktig med litt d vitamin, tenker jeg. Det produserer kroppen i sollyset. Men man kan vel bare gå en tur, eller være for seg selv et sted. Gråværsdager er og fine.

Enig at det er kjedelig om folk maser om det, men de om det. 

Skal jeg til tettstedet må jeg betale busspenger, og siden det ikke er vits i å reise hjem etter bare en time sier det seg selv at jeg må ha mat og drikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har lest at det er ca 10-15 minutter i sol og så er dagens d-vitaminbehov greit. 

Anonymkode: 83c30...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg til tettstedet må jeg betale busspenger, og siden det ikke er vits i å reise hjem etter bare en time sier det seg selv at jeg må ha mat og drikke.

Ta evt med vann + matpakke hjemmefra. Gå en tur  (gratis) i stedet for å ta buss.

Anonymkode: 24ec7...27b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er masse ute i sola, men bruker jo ikke penger. Er vanskelig å bruke penger i hagen. Viktig å få i seg d-vitamin og få litt farge på kroppen sånn at man ser litt mer sunn og frisk ut etter en lang vinter. Og så er det veldig sunt for å forebygge psykiske lidelser å være utendørs. 

Anonymkode: b2415...e29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta evt med vann + matpakke hjemmefra. Gå en tur  (gratis) i stedet for å ta buss.

Anonymkode: 24ec7...27b

Det er 1 times tur.

Jeg går turer ute når det er kjøligere og det var ikke slike turer jeg snakker om i hi.

• Liker 2
Skrevet

Når sola skinner trekker jeg for gardinene og blir inne. Haha, jeg har trodd at dette var meget spesielt. Kanskje er det det også, men jeg er ikke alene om det. Herlig å se at flere er som meg. Jeg synes at det er ubehagelig varmt i sola.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig norsk! Det sitter i den norske ryggmargen. Man skal liksom kjenne den dårlige samvittigheten komme snikende hvis man sitter for lenge inne i penværet. 

Anonymkode: 4ce86...e05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker om å dra til tettstedet og være sosial. Ikke om å gå ut i hagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig sant. Veldig mange Nordmenn som har d-vitamin mangel med de plager det fører med seg uten å vite om det.

Anonymkode: f270e...d17

Da er det kanskje ikke rart man har lyst å bruke ekstra energi på å gå ut når det er på det varmeste. Kan man ikke føle lite overskudd når man har D-vitaminmangel? Jeg har mislikt sol og varme fra jeg var barn. Hvis jeg hadde kunnet ville jeg helst snudd døgnet hele sommerhalvåret. Turer kan jeg ta likevel, tidlig og sent på kvelden. Kan også sitte i skyggen under et tre. Er det skyer og sol får man effekt av sola likevel. Nå er det veldig varmt ute. Det er irriterende hvis andre spør om man har vært ute, selv om de vet at man sliter i varmen. 

Anonymkode: 5759f...544

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det kanskje ikke rart man har lyst å bruke ekstra energi på å gå ut når det er på det varmeste. Kan man ikke føle lite overskudd når man har D-vitaminmangel? Jeg har mislikt sol og varme fra jeg var barn. Hvis jeg hadde kunnet ville jeg helst snudd døgnet hele sommerhalvåret. Turer kan jeg ta likevel, tidlig og sent på kvelden. Kan også sitte i skyggen under et tre. Er det skyer og sol får man effekt av sola likevel. Nå er det veldig varmt ute. Det er irriterende hvis andre spør om man har vært ute, selv om de vet at man sliter i varmen. 

lyst å spare energi mente jeg. 

Skrevet

Det er helt i orden å trives best inne.  Noen av oss har ikke behov for å være ute i sola mer enn nødvendig. 

Du trenger ikke unnskylde deg til de som spør hvorfor du ikke er ute i finværet.  Bare si "Nei, jeg trives nok best inne".  At de synes det er rart, er da ikke ditt problem. Øv deg på å være trygg i dine egne avgjørelser, så vil du også fremstå trygg og overbevisende etterhvert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...