AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg har i mange år undret på hvorfor damer ikke prøver å bli mer kjent med meg, og hvorfor jeg finner dem så uinteressante selv. Helt siden 2klasse på barneskolen har jeg vært en av gutta. Og slik har det fortatt å være opp igjennom åra, nå frem til mine 24 år. Kjæresten min ønsker at jeg skal få flere venninner, og det er helt fair. Skulle gjerne hatt fler, men for meg er det vanskelig. Jeg er en guttejente, kler meg ikke veldig feminint og utfordrende, men kjører en casual og laidback look. Jeg er litt som dama man ser på Carlings, Levis og Urban. Samtidig har jeg en veldig rolig personlighet. Jeg stråler ro faktisk. Jeg er ikke hu som tar mest plass i en forsamling eller ber om oppermerksomhet. Jeg tar det veldig rolig og kommenterer/deltar ved interesse. Jeg har et ønske om å by mer på meg selv, og jobber med det, men jeg er bare mye mer glad i å reflektere og lytte. I tillegg hater jeg drama, krisemaksimering og gossip, og dette ser jeg jo damer flest «elsker». Jeg er hu som heller foretrekker å prate om komikere, Snowboard, musikk(!), konserter, psykologi(!), hunder, hår og hud, trening osv. Gjerne med en øl eller whisky i hånda. Har også mye humor basert på sarkasme og ironi. Disse emnene finner jeg sjeldent som interesse hos andre damer. Noe som gjør at jeg egentlig ikke vet hva å samtale om.. føler ofte at damene legger ansvaret på meg ifht hva jeg kan by dem. Det kan fort gjøre meg uinteressant eller en som fremstår som overlegen uten at det er hensikten, fordi jeg faktisk ikke har mye på «lager». Da ender det med lytting fra min side som regel. Med det lurer jeg på « finnes det noen jenter som er som meg, som jeg kan matche?» ... føles ut som om jeg er «one of a kind» eller et avvik mtp personlighet, og at jeg er litt lost hos mannfolka. For de elsker alt jeg har å by på. Damene derimot... har noen tips til meg? Skulle gjerne hatt flere venninner. Anonymkode: 55b26...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lokmeister2016 Skrevet 15. mai 2018 #2 Del Skrevet 15. mai 2018 Hei er veldig lik deg jeg er guttejente . Sliter ofte me andre damer , hater drama , liker snakke om altmulig rart , liker mest laidback folk og går kledd ofte i laidback klær men etter jeg og typen ble sammen er jeg flinkere og pynte meg . Vi kunne nesten blitt venner jeg og du haha føler meg alene selv i og vere sånn. Har noen veninner nåda , men hatt flertall kompiser . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helena89 Skrevet 15. mai 2018 #3 Del Skrevet 15. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: I tillegg hater jeg drama, krisemaksimering og gossip, og dette ser jeg jo damer flest «elsker». Anonymkode: 55b26...7d7 Myte. 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er hu som heller foretrekker å prate om komikere, Snowboard, musikk(!), konserter, psykologi(!), hunder, hår og hud, trening osv. Gjerne med en øl eller whisky i hånda. Har også mye humor basert på sarkasme og ironi. Disse emnene finner jeg sjeldent som interesse hos andre damer. Anonymkode: 55b26...7d7 Seriøst? Det virker da som veldig vanlige interesser blant kvinner. Men når det er sagt har jeg slitt med det samme. Og så innså jeg at alle "kompisene" egentlig var ute etter et forhold med meg, ikke et platonisk vennskap. Har du tenkt på om det kan være sånn i ditt tilfelle også? Tror det er derfor man må "tilby" litt "mer" til kvinner, om du skjønner. Mitt problem var at jeg var veldig sjenert, jeg er litt usikker på hva grunnen er i ditt tilfelle. Men jeg fikk venninner (med lignende mannsdominerte interesser som jeg har forresten) når jeg jobbet med å bli mindre sjenert. Ikke gi opp, oppsøk sosiale aktiviteter som har å gjøre med interessene dine kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Del Skrevet 15. mai 2018 7 minutter siden, lokmeister2016 skrev: Hei er veldig lik deg jeg er guttejente . Sliter ofte me andre damer , hater drama , liker snakke om altmulig rart , liker mest laidback folk og går kledd ofte i laidback klær men etter jeg og typen ble sammen er jeg flinkere og pynte meg . Vi kunne nesten blitt venner jeg og du haha føler meg alene selv i og vere sånn. Har noen veninner nåda , men hatt flertall kompiser . Åh, så deilig å høre at jeg ikke er alene om oppfatningen og opplevelsen rundt det. Hvor i verden holder du til? Anonymkode: 55b26...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Del Skrevet 15. mai 2018 3 minutter siden, Helena89 skrev: Myte. Seriøst? Det virker da som veldig vanlige interesser blant kvinner. Men når det er sagt har jeg slitt med det samme. Og så innså jeg at alle "kompisene" egentlig var ute etter et forhold med meg, ikke et platonisk vennskap. Har du tenkt på om det kan være sånn i ditt tilfelle også? Tror det er derfor man må "tilby" litt "mer" til kvinner, om du skjønner. Mitt problem var at jeg var veldig sjenert, jeg er litt usikker på hva grunnen er i ditt tilfelle. Men jeg fikk venninner (med lignende mannsdominerte interesser som jeg har forresten) når jeg jobbet med å bli mindre sjenert. Ikke gi opp, oppsøk sosiale aktiviteter som har å gjøre med interessene dine kanskje. Jeg er nok sjenert, absolutt. Har litt med oppveksten å gjøre. Fikk sjeldent snakke for meg da jeg var liten, noe som gjorde at jeg ble mer tilbaketrukken. Har tatt kontakt med mennesker jeg hadde kontakt med før i tiden, så drar opp noen gamle tråder. Samtidig håper jeg på å møte mye mennesker igjennom dem. Ellers skal jeg også prøve å møte mennesker på sosiale aktiviteter, må bare kartlegge hva jeg vil først ts Anonymkode: 55b26...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helena89 Skrevet 15. mai 2018 #6 Del Skrevet 15. mai 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg er nok sjenert, absolutt. Har litt med oppveksten å gjøre. Fikk sjeldent snakke for meg da jeg var liten, noe som gjorde at jeg ble mer tilbaketrukken. Har tatt kontakt med mennesker jeg hadde kontakt med før i tiden, så drar opp noen gamle tråder. Samtidig håper jeg på å møte mye mennesker igjennom dem. Ellers skal jeg også prøve å møte mennesker på sosiale aktiviteter, må bare kartlegge hva jeg vil først ts Anonymkode: 55b26...7d7 Det kan faktisk være at du har samme problem som meg. Virker nesten som om menn lettere aksepterer at man er sjenert. Ikke noe som er lett å jobbe med, krever veldig mye trening! Men det er mye lettere når man finner andre jenter som også er sjenert, så har man en felles forståelse. Lykke til i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havfruen91 Skrevet 15. mai 2018 #7 Del Skrevet 15. mai 2018 Har selv mest kompiser pga utdanning og yrkesvalg men du virker ganske fordomsfull mot andre kvinner.. du definer kvinner som negativt og menn som postitivt, ei vil mest sannsynlig ikkje hengt med deg selv om vi liker mye av dei felles tinga.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Del Skrevet 15. mai 2018 Hva mener dere med "guttejenter"? Betyr det at dere har antydning til penis? Eller er tvekjønnet? Eller går det på væremåte? Siden gutter er griser. Betyr det at dere er grisejenter? Anonymkode: c1539...5c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Del Skrevet 15. mai 2018 Det som hjalp for meg var å legge fra meg alle tankene jeg hadde om hvordan jenter er og bare være åpen og dømme menneskene jeg møter ut i fra hvordan de er som individer (prøver i alle fall). Interessene dine er helt normale, at du kler deg laid back er også helt normalt, du høres generelt helt normal ut så legg fra deg tankene om at du ikke passer inn hos jentene. Du må bare finne en du kommer over ens med. Om du ønsker å finne venninner så må du ut av komfortsonen din. Sett deg ved jentene og prat med de i stedet for å gå til guttene. Før slet jeg veldig med å prate med jenter, var veldig ukomfortabel og følte meg ikke trygg på andre jenter. Så begynte jeg å jobbe i en bedrift med kun jenter rundt min alder og da ble jeg tvunget til det, nå er jeg mye mer komfortabel med å snakke med jenter og jeg har mistet mange av de fordommene jeg hadde som jeg ser du også har. Det finnes mange jenter som deg, som sagt høres du ut som en helt normal jente, det er nok andre ting som holder deg igjen fra å møte venninner. Anonymkode: 432e4...798 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #10 Del Skrevet 15. mai 2018 Du beskriver mye som jeg også kunne beskrives som, men jeg er også veldig feminin i utseende og stil. Dog har jeg mange jentevenner, og jeg har heller ikke behov for å fremheve disse egenskapene som positive og maskuline. Har heller ikke problemer med å finne jenter som deler mine interesser og samtaletemaer. Anonymkode: 7181e...939 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #11 Del Skrevet 15. mai 2018 13 minutter siden, Helena! skrev: Har selv mest kompiser pga utdanning og yrkesvalg men du virker ganske fordomsfull mot andre kvinner.. du definer kvinner som negativt og menn som postitivt, ei vil mest sannsynlig ikkje hengt med deg selv om vi liker mye av dei felles tinga.. Mye mulig jeg har en negativ innstilling til kvinner. Det er ikke fordi jeg ikke liker det kvinnelige kjønn, men mer grunnet erfaringer som ikke har vært så heldige. Har hatt venninner som jeg har stortrivdes med, men mange av de har jeg også oppfattet som litt slitsomme. Fordi fokuset til jentene har vært veldig ego, drama og ... ja. Ting jeg har opplevd som slitsomme å forholde seg til, noe de selv har merket og reagert tilbake på. Jeg ser mange kule damer rundt meg, som jeg ikke dømmer, men jeg har en dominerende negativ erfaring - uten at jeg dømmer alle under en og samme kam 🙄... Anonymkode: 55b26...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #12 Del Skrevet 15. mai 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i mange år undret på hvorfor damer ikke prøver å bli mer kjent med meg, og hvorfor jeg finner dem så uinteressante selv. Helt siden 2klasse på barneskolen har jeg vært en av gutta. Og slik har det fortatt å være opp igjennom åra, nå frem til mine 24 år. Kjæresten min ønsker at jeg skal få flere venninner, og det er helt fair. Skulle gjerne hatt fler, men for meg er det vanskelig. Jeg er en guttejente, kler meg ikke veldig feminint og utfordrende, men kjører en casual og laidback look. Jeg er litt som dama man ser på Carlings, Levis og Urban. Samtidig har jeg en veldig rolig personlighet. Jeg stråler ro faktisk. Jeg er ikke hu som tar mest plass i en forsamling eller ber om oppermerksomhet. Jeg tar det veldig rolig og kommenterer/deltar ved interesse. Jeg har et ønske om å by mer på meg selv, og jobber med det, men jeg er bare mye mer glad i å reflektere og lytte. I tillegg hater jeg drama, krisemaksimering og gossip, og dette ser jeg jo damer flest «elsker». Jeg er hu som heller foretrekker å prate om komikere, Snowboard, musikk(!), konserter, psykologi(!), hunder, hår og hud, trening osv. Gjerne med en øl eller whisky i hånda. Har også mye humor basert på sarkasme og ironi. Disse emnene finner jeg sjeldent som interesse hos andre damer. Noe som gjør at jeg egentlig ikke vet hva å samtale om.. føler ofte at damene legger ansvaret på meg ifht hva jeg kan by dem. Det kan fort gjøre meg uinteressant eller en som fremstår som overlegen uten at det er hensikten, fordi jeg faktisk ikke har mye på «lager». Da ender det med lytting fra min side som regel. Med det lurer jeg på « finnes det noen jenter som er som meg, som jeg kan matche?» ... føles ut som om jeg er «one of a kind» eller et avvik mtp personlighet, og at jeg er litt lost hos mannfolka. For de elsker alt jeg har å by på. Damene derimot... har noen tips til meg? Skulle gjerne hatt flere venninner. Anonymkode: 55b26...7d7 Alle jenter innenfor ekstremsport kan du finne interessante. Men hvorfor skal de ha samme interesser som deg? Hva med å vise interesse for ting de jentene er interessert i da. Finn ut hva de er interesserte i og snakk om det. Mine beste venninner har jeg jobbet litt for å få. Gi først og få tilbake senere har fungert. Anonymkode: a98e6...813 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #13 Del Skrevet 15. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jenter innenfor ekstremsport kan du finne interessante. Men hvorfor skal de ha samme interesser som deg? Hva med å vise interesse for ting de jentene er interessert i da. Finn ut hva de er interesserte i og snakk om det. Mine beste venninner har jeg jobbet litt for å få. Gi først og få tilbake senere har fungert. Anonymkode: a98e6...813 Har bare levd litt etter « like barn leker best» teorien, tror jeg. Men det var ingen dum vinkling du kom med der, skal absolutt ta det til meg Anonymkode: 55b26...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 15. mai 2018 #14 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Alt du snakker om av interesser du har er interesser både jeg, mine venninner OG mine kompiser har interesser av. Det er faktisk mulig å ha interesser som går ut over tradisjonelt maskulin/feminin, og du virker å stereotypisere og tenke om alt fra tidligere erfaringer. Gå inn med et åpent sinn og vær nysgjerrig på andre damer, så er det kanskje lettere. Endret 15. mai 2018 av Moonwalker 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #15 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg gamer mye, leser naturvitenskap, bruker ikke sminke eller hudprodukter, spiller brettspill og tuller mye med vennene når jeg er hos de. Jeg har aldri hatt problemer med å finne kvinnelige venner. Jeg synes det er veldig bisarr at man kan si at man ikke klarer finne seg venner av eget kjønn. Alle er individer og har ulike personligheter, interesser og verdier, hvordan du ikke klarer finne en eneste kvinne du kommer overens med og som ikke "sladrer" virker mer på meg som om du enten alltid går etter overfladiske kvinner når du vil bli kjent med de, eller at du har veldig dårlige sosial innsikt der du ikke klarer se hvem kvinnen er som individ. Er for øvrig enig med den tidligere i tråden som sier noe om at gutta ofte har romantiske eller seksuelle interesser og derfor kan være lettere å få kontakt med. Anonymkode: 13bf1...2e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #16 Del Skrevet 15. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gamer mye, leser naturvitenskap, bruker ikke sminke eller hudprodukter, spiller brettspill og tuller mye med vennene når jeg er hos de. Jeg har aldri hatt problemer med å finne kvinnelige venner. Jeg synes det er veldig bisarr at man kan si at man ikke klarer finne seg venner av eget kjønn. Alle er individer og har ulike personligheter, interesser og verdier, hvordan du ikke klarer finne en eneste kvinne du kommer overens med og som ikke "sladrer" virker mer på meg som om du enten alltid går etter overfladiske kvinner når du vil bli kjent med de, eller at du har veldig dårlige sosial innsikt der du ikke klarer se hvem kvinnen er som individ. Er for øvrig enig med den tidligere i tråden som sier noe om at gutta ofte har romantiske eller seksuelle interesser og derfor kan være lettere å få kontakt med. Anonymkode: 13bf1...2e5 Misforstå meg rett, jeg har venninner, men det er meget få av dem. Og nå vil jeg ha fler, for det er et ønske av kjæresten og et ønske hos meg. Kan hende jeg ikke er så flink sosialt, og går etter feil damer når jeg først prøver å bli kjent med nye. Det får bli en øvelse, for jeg skjønner jo at jeg gjør NOE feil her. Skal prøve å se mer åpent på de enkelte jeg møter, selvom jeg definitivt anser det som litt vanskelig. Anonymkode: 55b26...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carressa Skrevet 15. mai 2018 #17 Del Skrevet 15. mai 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye mulig jeg har en negativ innstilling til kvinner. Det er ikke fordi jeg ikke liker det kvinnelige kjønn, men mer grunnet erfaringer som ikke har vært så heldige. Har hatt venninner som jeg har stortrivdes med, men mange av de har jeg også oppfattet som litt slitsomme. Fordi fokuset til jentene har vært veldig ego, drama og ... ja. Ting jeg har opplevd som slitsomme å forholde seg til, noe de selv har merket og reagert tilbake på. Jeg ser mange kule damer rundt meg, som jeg ikke dømmer, men jeg har en dominerende negativ erfaring - uten at jeg dømmer alle under en og samme kam 🙄... Anonymkode: 55b26...7d7 Det er jo akkurat det du gjør. Snu om på din egen holdning til andre jenter så skal du se at det er lettere å få seg venninner. Kompiser er helt, helt topp, men jeg kunne aldri levd uten nære venninner. Jeg er en typisk jentejente, og du ville kanskje rynket på nesa hvis du så meg, men den eneste av dine interesser jeg ikke er interessert i er snowboard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #18 Del Skrevet 15. mai 2018 Omtrent alle mine venninder er som deg, så ja det finnes mange av oss å matche med. Men kanskje du er litt dømmende til andre jenter selv og tror at de ikke er som deg? Anonymkode: 6ece9...f1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #19 Del Skrevet 15. mai 2018 2 timer siden, Carressa skrev: Det er jo akkurat det du gjør. Snu om på din egen holdning til andre jenter så skal du se at det er lettere å få seg venninner. Kompiser er helt, helt topp, men jeg kunne aldri levd uten nære venninner. Jeg er en typisk jentejente, og du ville kanskje rynket på nesa hvis du så meg, men den eneste av dine interesser jeg ikke er interessert i er snowboard. Nære venninner har jeg hatt en del av, og jeg hadde neppe klart meg uten de selv. Men nå har mange av de flyttet ut av byen, og noen har jeg rett og slett bare mistet kontakt med, med tiden.. dessverre. Også har jeg bare endt opp med kompisene mine nå. Kjenner jeg savner å ha noen nære å snakke om alt og ingenting med. Men det er jo meget interessant å se at du og andre har samme interesser som meg. Så ja, jeg skal bli åpnere til sinns. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Omtrent alle mine venninder er som deg, så ja det finnes mange av oss å matche med. Men kanskje du er litt dømmende til andre jenter selv og tror at de ikke er som deg? Anonymkode: 6ece9...f1f Mtp de innspill og kommentarer jeg har fått her innser jeg at ''problemet'' mest sannsynlig ligger hos meg selv, og ikke fordi folk er så ''ulike'' meg - som jeg har tenkt. men.. det jeg undrer litt på er også hvordan man lager en slik relasjon hvor man ender opp som venner. Hvordan er denne fremgangsmåten egentlig? inviterer man til å finne på noe etter en samtale? Eller må man oppleve en så god ''klikk'' at det bare skjer av seg selv? Hva er liksom normalt her? ts Anonymkode: 55b26...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #20 Del Skrevet 15. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bare levd litt etter « like barn leker best» teorien, tror jeg. Men det var ingen dum vinkling du kom med der, skal absolutt ta det til meg Anonymkode: 55b26...7d7 Mine beste vennskap er med jenter som er helt ulik meg selv. Anonymkode: a98e6...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå